Fotoalbum fra Drammensområdet (?) søker sin rette eier !!!

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
3261
Innlegg: 31
Registrert: 12. april 2005 kl. 8.32
Sted: OSLO

Fotoalbum fra Drammensområdet (?) søker sin rette eier !!!

Legg inn av 3261 » 9. januar 2011 kl. 21.48

Jeg har tilfeldig fått et gammelt fotoalbum, fra ca 1900 - 1910. Det er et flott lærinnbundet album som var vanlig på den tiden. Det finnes ingen etternavn noe sted , som kan spore famlien. 64 (!) fotografier av personer er tatt av flere fotografer. Grunnen til at jeg legger ut denne etterlysningen under Buskerud er at de fleste fotografiene (43) er tatt hos enten Thorkildsen , Drammen eller Rude Drammen/Christiania.

Vedlagt er to hoved fotografier som er i begynnelsen av albumet, og her er det eneste navnet som er nevnt i albumet : Magnus 1904 som er notert bak på fotografiet av mannspersonen.

Noen som har lyst til å hjelpe til å spore familien som sikkert blir kjempeglade for å få tilbake albumet?

Rune Bratfoss
medlem 3261

Frydensgate 1 A
0564 OSLO
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Solveig Leversby
Innlegg: 44
Registrert: 10. mars 2010 kl. 1.19
Sted: HOKKSUND

Re: Fotoalbum fra Drammensområdet (?) søker sin rette eier !

Legg inn av Solveig Leversby » 13. januar 2011 kl. 14.25

Hei :!:

Jeg har også flere gamle slike album, personer fra Øvre Eiker og Drammen samt endel som jeg heller ikke vet navnene på. De er også i hovedsak tatt hos de samme fotografene. Man kunne jo sett om det fantes noen som matchet.

Du har ikke mulighet til å scanne de inn og evt. brenne de på en cd? Jeg vet det blir en omfattende jobb, men da har jeg iallfall mulighet til å sjekke opp litt rundt i distriktene her.

Du kan kontakte meg på e-post solveig.leversby@ebnett.no

Mvh
Solveig Leversby :D

dn23336
Innlegg: 104
Registrert: 12. januar 2009 kl. 21.30
Sted: KRØDEREN

Re: Fotoalbum fra Drammensområdet (?) søker sin rette eier !

Legg inn av dn23336 » 12. september 2011 kl. 18.39



Hei!

Jeg leste om disse bildene dine.
Jeg har fra gammelt av slekt fra drammenskanten, og savner bilder av min mormor (Sussanna Nielsen, familien Wium og familien Fehgt) Familiene Wium og Fehgt, var i sin tid meget velstående, så dette kan vær greit å få se dersom det kan ordnes.

Mvh Oskar

Svar

Gå tilbake til «Buskerud - ukjent sted»