Conrad Peder Johansen-Slependen

Moderator: MOD_Akershus

Svar
gj02849
Sted: ASKER

Conrad Peder Johansen-Slependen

Legg inn av gj02849 » 20. mars 2006 kl. 20.52

Har trålet internett på kryss og tvers, og bare funnet en opplysning om min farfar Conrad Peder Johansen, født 20/1-1895 antageligvis i Bærum. I Bibelen han fikk til konfirmasjon i Vestre Bærum Menighet står det:

Født 20/01-1895
Dåpt 15/4-1895
Konfirmert 3/10-1909
Vestre Bærum

Jeg har søkt gjennom alle for meg tenkelige kilder på nette, og det eneste jeg har klart å finne er Lysningen av hans ekteskap med Jenny Emilie Anderson i 1921. i lysningsprotokollen for Bærum 1921,tredje linje- http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... siz=medium.
Ingen i gjenlevende i slekta kan fortelle om hans foreldre. Hans barn hørte aldri noe om hans foreldre men kun at han var oppvokst hos bestemor og beste far. Heller ikke disse har vært navntgitt, og har sikkert avgått ved døden før farfar fikk egne barn.

Oppslaget i lysningsprotokollen avslørte imidlertid at farfar har vært gift før, noe ingen i slekta har vist om. Dette skal være bekreftet av Justisdep og Skifte attest fra Aker Skifterett i følge Lysningsprotokollen.

Løse rykter i familien har vist tidligere påstått at farfar var alene med en liten gutt da han og farmor giftet seg, og at du oppdro han som sin egen sammen med de barna de fikk samen, men dette vet jeg ikke om er sant.

Det skal også være noen som mener at farfars far het Arnt og var blikkenslager.

Om noen kan hjelpe meg med ytterliger opplysninger om farfar eller om hvor det vil være mulig å søke etter flere opplysninger om han ville jeg være meget taknemlig.

Hilsen
Steinar Johansen

Brukeravatar
dn09848
Sted: Finland

Re: Conrad Peder Johansen-Slependen

Legg inn av dn09848 » 21. mars 2006 kl. 10.41

Om du har mulighet kunne du jo ta en tur til Bekkestua. Der finner du en masse Bærumstoff på biblioteket. Se f.eks.: www.barum.folkebibl.no/bibliotek/bsaml.html

mvh
Per Harald Jonson

gj02849
Sted: ASKER

Re: Conrad Peder Johansen-Slependen

Legg inn av gj02849 » 21. mars 2006 kl. 13.09

Takk for tipset

Svar

Gå tilbake til «Bærum»