Ekteparet Hans Olsen Ring og Lovise Ring
Moderator: MOD_Akershus
Ekteparet Hans Olsen Ring og Lovise Ring
Hans er født i 1842 muligens Bærum og Lovese var vistnok svensk og føt i 1844.
Det jeg vet er at de var forlovere til min morfar Johan Anton Akselsen fra Andebu og min mormor Susanna Nielsen fra drammen. De gifter seg i Vestre Bærum i Asker i 1908 og bosatte seg i Solviken.
Hans og Lovise Ring har et eller annet slektskapsforhold til familien, men jeg aner ikke hvilken.
Mvh.
Oskar Lybekk
Det jeg vet er at de var forlovere til min morfar Johan Anton Akselsen fra Andebu og min mormor Susanna Nielsen fra drammen. De gifter seg i Vestre Bærum i Asker i 1908 og bosatte seg i Solviken.
Hans og Lovise Ring har et eller annet slektskapsforhold til familien, men jeg aner ikke hvilken.
Mvh.
Oskar Lybekk
Sist redigert av dn23336 den 20. september 2011 kl. 21.43, redigert 1 gang totalt.
-
- Sted: BREMNES
Re: Ekteparet Hans Olsen Ring og Lovise Ring
Hei
Her er ein Hans Olsen Ring i Bærum i 1900. Han passer bra med fødselsåret. Under sivilstand står det både e(nkemann) og g(ift). Så det spørs ka som er rett. digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=f00219&gardpostnr=333&personpostnr=3215&merk=3215#ovre
Mvh
Anne Lisbeth

Her er ein Hans Olsen Ring i Bærum i 1900. Han passer bra med fødselsåret. Under sivilstand står det både e(nkemann) og g(ift). Så det spørs ka som er rett. digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=f00219&gardpostnr=333&personpostnr=3215&merk=3215#ovre
Mvh
Anne Lisbeth
-
- Sted: BREMNES
Hei
Her er vielsen til Hans og Louise, 29/12 1867 i Domkirken, Oslo. KB Oslo DK 1865-1884 side 52 nr 107. www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=663&idx_id=663&uid=ny&idx_side=-57
Anne Lisbeth

Her er vielsen til Hans og Louise, 29/12 1867 i Domkirken, Oslo. KB Oslo DK 1865-1884 side 52 nr 107. www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=663&idx_id=663&uid=ny&idx_side=-57
Anne Lisbeth

Hei
Da er jeg et skritt videre, takk for hjelpen.
Mvh.
Oskar Lybekk
Da er jeg et skritt videre, takk for hjelpen.
Mvh.
Oskar Lybekk
- Vidar Holum
- Sted: KLØFTA
- Kontakt:
Hei
Hvor hadde de Ring navnet fra?
Hvor hadde de Ring navnet fra?
Hilsen
VidarH via Slektsforum DIS Norge.
Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)
VidarH via Slektsforum DIS Norge.
Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)
Hei
Takk for svar.
Hvor de hadde Ringnavnet fra, det er en av de tingene jeg ikke vet, men Hans var vistnok gårdbruker i Bærum.
Mvh.
Oskar Lybekk
Takk for svar.
Hvor de hadde Ringnavnet fra, det er en av de tingene jeg ikke vet, men Hans var vistnok gårdbruker i Bærum.
Mvh.
Oskar Lybekk
-
- Sted: HAUGESUND
Anne Lisbeth Stavland skrev:Hei![]()
Mvh
Anne Lisbeth
Han er uten tvil enkemann. Der står "e %g%" og det bor bare en datter hos ham, ingen kone. Det som står mellom %-tegnene betyr utstrøket. Det betyr at registrator først har trodd at han var gift, men så har han rettet det og strøket over og skrevet e i stedet.
Vigdis
Takker for svar.
Nå er det lenge siden jeg har vært på, men dette ser ut til å stemme bra.
Mvh Oskar
Nå er det lenge siden jeg har vært på, men dette ser ut til å stemme bra.
Mvh Oskar