Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 7. februar 2017 kl. 18.07

Dagmar Johannessen skal angivelig være født en gang mellom 1930/35 - 1940. Man tror at fødestedet måtte være Lista/Lyngdal/Hægebostad eller deromkring.

I 1955 reiste hun til New York på "Oslofjord". Under hennes navn på passasjerlisten står det:
"Womens Collage, Greensboro, North Carolina" Og Travel Doc. No. = V.780734, hva det skulle betyr. Hun har da møtt en ung mann fra Norge, hvor det viste seg at hun ble gravid og fikk en datter som da ble adoptert bort i Amerika.

Datteren er nå på leiting etter sin biologiske mor. Hun klarte å finne sin biologiske far og 2 halvsøsken i USA. Men nå er det moren som står hennes hjerte nær.

Vi har ikke klart å finne noe vedrørende Dagmar Johannessen annet enn passasjerlisten i 1955 på Ancestry.com.

Håper vi får en napp fra noen


Mv
Sonja G. Krüger

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 7. februar 2017 kl. 18.29

Hei!

Hva med denne familien i FT 1930 i USA?

Tom Johannessen in the 1930 United States Federal Census
Name: Tom Johannessen
Birth Year: abt 1903
Gender: Male
Race: White
Birthplace: Norway
Marital Status: Married
Relation to Head of House: Head
Home in 1930: Brooklyn, Kings, New York
Map of Home: View Map
Street address: 57th Street
Ward of City: Assembly Dist 9
Block: C
House Number in Cities or Towns: 908
Dwelling Number: 144
Family Number: 363
Home Owned or Rented: Rented
Home Value: 65
Radio Set: No
Lives on Farm: No
Age at First Marriage: 22
Attended School: No
Able to Read and Write: Yes
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Language Spoken: Norwegian
Immigration Year: 1925
Naturalization: Alien
Able to Speak English: Yes
Occupation: Operator
Industry: Elevator Terminal
Class of Worker: Wage or salary worker
Employment: Yes
Household Members:
Name Age
Tom Johannessen 27
Aagot Johannessen 25
Dagmar Johannessen 3
[3 11/12]
Alice Johannessen 1
[1 7/12]
Sonya Johannessen 0
[4/12]
Emil Johannessen 21
Olof Eneried 30
Jacob Abrehamden 31

Tom emigrerer fra Spangereid i 1925: https://digitalarkivet.arkivverket.no/g ... 0000035870

Aagot og Dagny Marie reiser i 1927: https://digitalarkivet.arkivverket.no/g ... 0000631441

Mvh Bente
Sist redigert av Bente Lillian Skjager den 7. februar 2017 kl. 19.17, redigert 1 gang totalt.

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 7. februar 2017 kl. 18.35

Dagney Marie Johnson in the U.S., Find A Grave Index, 1600s-Current
Name: Dagney Marie Johnson
Birth Date: 25 Apr 1926
Birth Place: Spangereid, Vest-Agder fylke, Norway
Death Date: 3 Mar 2011
Death Place: Pennsylvania, USA
Cemetery: Rock Hill Cemetery
Burial or Cremation Place: Foxboro, Norfolk County, Massachusetts, USA
Has Bio?: Y

https://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.c ... p;ref=acom

Verdt å se nærmere på, kanskje?

Mvh Bente

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 7. februar 2017 kl. 18.48

Passasjerlisten du viser til:
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1923888

Når og hvor ble datteren født? (Slik at vi vet hvor i USA hun oppholdt seg).


Mvh Bente

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 7. februar 2017 kl. 19.05

Sonja skrev:I 1955 reiste hun til New York på "Oslofjord". Under hennes navn på passasjerlisten står det:
"Womens Collage, Greensboro, North Carolina" Og Travel Doc. No. = V.780734, hva det skulle betyr.


V.780734 kan være pass-nummeret hennes, for hun reiser fra Oslo til USA i september 1954 også, da med samme nummer registrert bak navnet sitt i passasjerlista:

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1923888

Mvh Bente

Brukeravatar
Harald Søren Storaker
Innlegg: 711
Registrert: 4. desember 2004 kl. 14.56
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Harald Søren Storaker » 7. februar 2017 kl. 20.02


23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 7. februar 2017 kl. 23.50

Dessverre det vet jeg ikke helt. Noen annen har funnet en Dagmar Johannessen i en census fra 1930 og da var hun 3 år gammel d.v.s. 1927? Har spurt datteren om sin alder, men hun har ikke oppgitt den til meg enda.

Sonja Krüger

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 7. februar 2017 kl. 23.56

Bente Lillian Skjager, det hørtes interessant ut. Har nå vært inne på familysearch og funnet siden, og har sendt det til denne datteren.

Vi har iallfall aldri vært så nær Dagmar Johannessen som dette. Det blir spennende. Det var tross alt noe rart. Jeg kikke på census 1940 og så var begge søstrene som var 1 og 0 år i 1930 var borte i 1940, men så var plutselig komme to gutter på 6 og 7 år i 1940 census!

Vi for se hvordan det går.

Takk så langt
Sonja Krüger

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 8. februar 2017 kl. 9.26

Ang Womens college: https://www.ourstate.com/womans-college-greensboro/

Kan det være mulig å ta kontakt der og høre om de har opplysninger om tidligere studenter?

Census 1940 som du viser til:

Dagny Johannessen in the 1940 United States Federal Census
Name: Dagny Johannessen
Age: 13
Estimated birth year: abt 1927
Gender: Female
Race: White
Birthplace: Norway
Marital Status: Single
Relation to Head of House: Daughter
Home in 1940: New York, Kings, New York
Map of Home in 1940: View Map
Street: Sixth Street
House Number: 322
Farm: No
Inferred Residence in 1935: New York, Kings, New York
Residence in 1935: Same Place
Citizenship: Naturalized
Sheet Number: 12B
Attended School or College: Yes
Highest Grade Completed: Elementary school, 7th grade
Neighbors: View others on page
Household Members:
Name Age
Tom Johannessen 37
Aagut Johannessen 35
Dagny Johannessen 13
Eddie Johannessen 7
Roy Johannessen 6

Mvh Bente

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 8. februar 2017 kl. 12.42

Ifølge denne studentoversikten, var hun fra Kristiansund: https://archive.org/stream/bulletinofwo ... 6_djvu.txt

(Bør kanskje ha i tanken at hun fortsatt kan være i live.)

Mvh Bente

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 8. februar 2017 kl. 12.43

Denne linken inneholder en adresse i Norge: https://archive.org/stream/pineneedless ... t_djvu.txt

Da er nok den amerikanske familien fra FT 1930 og 1940 et feilspor!

Mvh Bente

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 9. februar 2017 kl. 11.52

Hei Bente

Du er kjempe flink til å finne ting som kanskje kan angå denne Dagmar!

Jeg har sendt alle lenkene til denne datter, og spør om hun tror det kan være denne moren hun søker etter. Har ikke hørt noe fra henne enda, og selv om jeg spurte når og hvor hun selv var født, har hun ikke svart meg på det.

Det spørs om denne Tom Johannessens familie er den rette. Dagmar der er født i 1927 ca. Den biologiske faren er født ca 1934, og da er hun ca 7 år eldre. De to møttes i USA, om de var kjæreste eller a one night stand, vites ikke. Han var kommet hjem fra krigen i Korea.

Datteren sa at hun skulle kontakte Womens Collage. Jeg skjønte ikke stort av linken du har tatt med. Det er greiest ville jeg tror, å snakke med noen på administrasjonen der og få litt svar med en gang.

Hilsen
Sonja

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 9. februar 2017 kl. 12.32

Hei!

Dersom du trykker på den blå linken "see other format" når du opnår lenka jeg har lagt inn, endres formatet, og du ser at det er årboka til Womans College Greensboro.

Dersom du trykker på det nederste forstørrelsesglasset oppe til høyre, får du valget "search inside". Legg inn Dagmar i søkefeltet, og du kommer til den siden hun er nevnt.

Som sagt; jeg mener at familien i USA er feil. Det er Dagmar fra Kristiansund som er rett persom dersom en tar utg.pkt i passasjerlista i 1955.

Legger ved bildeutsnitt av adressen.

Mvh Bente
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

gj21916
Innlegg: 1993
Registrert: 26. juni 2014 kl. 19.13
Sted: KOLBEINSVIK

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av gj21916 » 9. februar 2017 kl. 13.19

her er noe som passer til den adressen Bente har funnet i Kristiansund,
kanskje Dagmar sin far

http://www.nb.no/nbsok/nb/1c7193ddc9138 ... ndex=6#298
Handelsregistre for Kongeriket Norge. 1954

nederst andre spalte (1018) under firmaet a/s Norsk Øtker
Fabikkeier Johannes Johannesen, Langveien 77
mvh Grete A.K.

dn23027
Innlegg: 4250
Registrert: 7. oktober 2008 kl. 4.10
Sted: MANDAL

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av dn23027 » 9. februar 2017 kl. 16.42

Grete skrev:her er noe som passer til den adressen Bente har funnet i Kristiansund,
kanskje Dagmar sin far

http://www.nb.no/nbsok/nb/1c7193ddc9138 ... ndex=6#298
Handelsregistre for Kongeriket Norge. 1954

nederst andre spalte (1018) under firmaet a/s Norsk Øtker
Fabikkeier Johannes Johannesen, Langveien 77



Går man inn på 1881.no og sjekker historikk for eiendommer, ser man at en NN.Johannessen overtok den og solgte senere. Vedkommende ser ut til å være bosatt annet sted i Krsund.
Det dreier seg om etterkommere av denne slekten , ft1910: https://digitalarkivet.arkivverket.no/f ... 6748000214

Fabrikken er denne bedriften..og den omtalte eier av Langveien 77 er nevnt i artikkelen..og er ikke den som er avbildet. ( Her skal ikke nevnes navn på nålevende, så det blir litt " katten rundt den varme grøten"):
https://www.tk.no/nyheter/brunsvikens-r ... 13-7024715

Da er det kanskje bare for datteren Sonja hjelper, å være modig, ta kontakt og høre om Dagmar er/var slekt...

Mvh
Linda

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 9. februar 2017 kl. 20.26

Linda skrev:Da er det kanskje bare for datteren Sonja hjelper, å være modig, ta kontakt og høre om Dagmar er/var slekt...


Enig med Linda om å hoppe i det og ta kontakt :) Kjenner litt på at dette kan være svært "touchy" for de det gjelder, og at noen intetanende kan snuble over denne etterlysningen....

Mvh Bente

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 12. februar 2017 kl. 19.35

Hei alle sammen. Tusen takk for den store interessen dere har gitt denne oppgaven.

Jeg er ikke familie med vedkommende. Jeg har bare blitt spurt om å se hva jeg kunne finne om denne Dagmar Johannessen, som er født i Norge, møtt en ung norsk mann i USA og etter noe tid, jeg vet ikke hvor lenge eller noe annet, så gikk hver sin vei. Hun ble gravid, fikk en datter som må være ca. i sine 60 åra nå. Denne datteren ble adoptert bort til en familie. I 2008 begynte hun å leite etter sine biologiske foreldre etter å ha antagelig fått navnene på dem på adopsjonskontoret eller lignende. Faren fikk hun kontakt med. Han ante ikke at han hadde en datter fra sin ungdom, og var nå gift og hadde 2 døtre. Faren døde i 2014. Men både han og 1. datter har vært i Norge for å finne Dagmar, uten lykke. Faren var født ca. 1934. Der har nå vært søking etter Dagmar i avisen i Farsund/Lyngdal område. Der ender den informasjonen jeg fikk fra starten.

Jeg har skrevet flere ganger til henne, datteren, og spurte om flere nødvendige opplysninger, men få ikke respons, kun at hun har et par personer i USA som skulle hjelpe henne. Jeg er svært skuffet over denne personen når hun vet at flere her i Norge jobber for å hjelpe henne. Jeg kan skrive til henne og fortelle hva dere mener om at Dagmar er født i Kristiansund osv. Kan hun ikke gi meg mer informasjon om hvor og hva hennes adopsjonspapirene kunne fortelle, tror jeg at vi avslutter denne leitingen. I mellomtiden takker jeg alle for den interessen dere har vist.

Hilsen
Sonja

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 13. februar 2017 kl. 10.45

Se det, det ble reaksjon når jeg skrev til Susan, som barnet heter, at vi gir oss da vi aldri får svar på hva vi har gjort eller info som er nødvendig å gå videre. Hun er svært takknemlig for det dere har gjort og ønsker at vi ikke stopper, men fortsetter.

Susan Elizabeth Jackson heter denne datteren. Født 13. mars 1956 i Jacksonville, FL. og hun bor fortsatt i Florida.

Så det som kom frem fra papirene hun hadde fra Children's Home Society of Florida, står det ikke navnet på hennes biologiske mor, men beskrivelse: Hun var nesten 23 år gammel ved fødselen i 1956. Hun kom fra Norge og var betraktet som en "resident alien" og var i USA med en permanent visa. Hun hadde da vært i USA i 3 år. Hun jobbet antagelig i Brooklyn eller deromkring som housekeeper/nursemaid. Susans biologiske far regnet med at hun kom til USA tidlig eller midt 1950 årene. De to møttes og hadde en sommer "fling" i 1955.

Dagmar hadde 2 søstre. Den eldste var 28 år og var gift. Den andre var 17 år og var i high school og ville gå på Collage. Dagmars foreldre: Moren var 53 år og typisk skandinavisk etter beskrivelsen. Mormor døde 50 år gml. av lungebetennelse og morfaren døde av kreft 70 år gammelt. Dagmars far var 52 år og farmor døde av kreft 65 år gammelt og farfar ble drept i en ulykkestilfele da han var 40 år.

Alle disse mennesker skal nok være fra Vest-Agder etter Susan og din biologiske far mener.

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 14. februar 2017 kl. 13.02

Hei igjen!

1.Den Dagmar vi hadde som utgangspunkt i det aller første innlegget (Dagmar som dro til USA i 1955), mener jeg er ganske grundig utredet, og det sporet er fulgt så langt det lar seg gjøre.

2. Den familien som ble funnet utvandret fra Norge har en Dagmar/Dagny som er for gammel ut fra opplysningene om alder.

Derfor:

Hvem er det som har kommet med så utførlige opplysninger om Dagmars øvrige slekt? Og ettersom navnet ikke framkommer i adopsjonspapirene - er det Susan's far som er eneste kilde til morens navn? Hvor sikker kan vi være på at det er Dagmar Johannessen som er "hugget i sten" når det gjelder morens navn?

Bare greit å foreta litt avklaringer før det legges ned mer arbeid på denne etterlysningen :)

Mvh Bente

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 16. februar 2017 kl. 8.40

Hei Bente

Ja, det har jeg også lurt på. Der er ingen navn meldt i de vedleggene jeg fikk, bare hvordan de
så ut ang. barnets mor og far.

Jeg får skrive igjen til henne og spør. Spesielt var jeg interessert hvordan hun kunne finne sin
far! Hun måtte ha et navn og hvordan kunne adopsjonskontoret vite hvordan han og hun så ut uten å ha sett dem. Hun måtte iallfall fortalt navnet hans og hvordan han så ut.

Håper hun er like fort som sist til å svare.

Mvh
Sona Krüger

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 17. februar 2017 kl. 9.13

Nå har jeg fått svar fra datteren Susan. Jeg regner med dette alt hun vet.

The Children Home Society kom i kontakt med hennes biologiske faren Trygve Blix da de hadde hans navn, og han godtok å møtte henne. Dagmars rette navn er Johanssen og ikke Johannessen. Han Blix pleide å kalle henne Daggy/Daggi etter det Susan sier men vet ikke hvordan det blir stavet. Hun bodde i Brooklyn der hun bodde og sikkert arbeidet. Blix var helt sikkert på at hun het Dagmar Johanssen og var fra Lyngdal, V.Agder.

Da vet vi hva hun het og hvor hun var født og antagelig i 1933/1934. Susan er født i 1956 i mars, i Jacksonville Florida, så Dagmar og Trygve har vært litt sammen i 1954/1955 i Brooklyn. Hun jobbet som de fleste jentene før som hushjelp, aupair (?) og nursemaid. De hun arbeidet for var villig til å betale fødselen, og ønsket at hun kom tilbake og arbeide videre hos dem. (Mens jeg skrev nå, tenkte jeg på aupair, noe som var vanlig i 50 årene!)

Jeg tror ikke hun vet mere enn at Dagmar hadde 2 søstre, en yngre og en eldre.

Mvh
Sonja

Bente Lillian Skjager
Innlegg: 3234
Registrert: 10. mars 2013 kl. 11.30
Sted: LEINSTRAND

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 17. februar 2017 kl. 9.32

Kjempefint!

Legger bare inn litt info om det jeg antar er faren, så kan vi kanskje få til noen linker mellom han og Dagmar:
Trygve Midthassel Blix in the U.S., Cemetery and Funeral Home Collection, 1847-2016
Name: Trygve Midthassel Blix
Gender: Male
Death Age: 80
Birth Date: 23 Mar 1934
Death Date: 28 Apr 2014
Source Location: Tucker, Georgia, USA

http://www.brinsfieldfuneral.com/memsol ... id=1601201

Ettersom faren var så sikker på at hun var fra Lyngdal, må vi kanskje begynne å lete etter Dagmar der, og ikke i USA..

En mulig Dagmar, på passasjerliste for båt fra New York til København:

Dagmar B. Lind Johansen in the U.S., Departing Passenger and Crew Lists, 1914-1965
Name: Dagmar B. Lind Johansen
Departure Age: 19
Birth Date: abt 1931
Departure Date: 20 Mar 1950
Departure Place: New York, New York, USA
Ship: BATORY
Port: New York

På linja under i passasjerlista er det ei Linda Johansen 43 år gammel. Men det behøver ikke være slekt.

Mvh Bente

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 17. februar 2017 kl. 13.54

Hei igjen
Jeg har kikket idag på FT 1910, Lyngdal og Johansen. Jeg fant noen unge menn født fra 1900-1908 for å ha noen navn hvis jeg kikket i kirkeboken. Jeg har også tenkt å ta turen til arkivet i Kr.sand en dag i neste uke og høre om jeg ikke kan få lov til å finne Dagmars fødselsdag og år og hvem faren og morgen er. Jeg regner med at Dagmar er død, men ikke sikkert. Få jeg lov til det og finner noen, da er vi bedre til å gå videre. Kanskje Susan ville være interessert i sin familien her hjemme. Trygve Blix var fetter til min kusine, og jeg vet hun har nok mye familie info som kanskje Susan kunne få.

Utifra at det er Lyngdal, har jeg funnet disse menn:
Einar Johansen f. 10/12-1900
Thorleif Johansen f. 8/7-1905
Einar Alv Johansen f. 29/7 1905 og broren hans Tønnes Sigurd f. 8/6 1908

Kanskje en av disse kunne være faren? Jeg har skrevet til min kusine og spurt om aupair. Hun har vært "ansatt" tidligere ved å intervuje nye aupair i distriktet Mandal og videre vest.
You never know.

Mvh
Sonja

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 21. februar 2017 kl. 18.28

Idag har jeg vært på Statsarkivet i Kr.sand. Pr. telefon fikk jeg forståelse at jeg kunne leite etter Dagmar mens jeg satt i lesesalen, men da måtte jeg ha misforstått. Det kunne jeg ikke.
Vedkommende i skranken kikket i kirkeboken for Lyngdal, 1933/1934 for både en Dagmar og en Dagny. Fant ingenting. Der var flere kirkebøker som tilhørte under Lyngdal, men han hadde tid og anledning til det. Samme gjaldt skolegangen. Da måtte jeg vite hvilken skole det gjaldt!

Så det var en bomtur dessverre.

Hilsen
Sonja

Brukeravatar
Harald Søren Storaker
Innlegg: 711
Registrert: 4. desember 2004 kl. 14.56
Sted: Lyngdal
Kontakt:

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av Harald Søren Storaker » 22. februar 2017 kl. 19.29

Sonja skrev:Utifra at det er Lyngdal, har jeg funnet disse menn:
Einar Johansen f. 10/12-1900
Thorleif Johansen f. 8/7-1905
Einar Alv Johansen f. 29/7 1905 og broren hans Tønnes Sigurd f. 8/6 1908

Dei to med fornavn Einar brukte seinare Opsal og Berge som etternavn. Dei har eg sjekka i Norges Bebyggelse (1955). Dei har ikkje ei datter Dagmar.
I Norges Bebyggelse med folk omkring 1955 var det i Lyngdal ingen familier med Johansen som etternavn (men det er fleire i dag)

23842
Innlegg: 80
Registrert: 8. november 2009 kl. 19.32
Sted: NEDENES

Re: Etterlyser familier eller kjente til Dagmar Johannessen

Legg inn av 23842 » 24. februar 2017 kl. 20.47

Jeg tror vi skal avslutte her. Har vært på Statsarkivet uten hell med navnet Dagmar og Dagny i
1933-1934. De mente også at der var forlite informasjon spesiellt når det gjaldt hvor i Lyngdal distriktet.

Jeg har bedt datteren om heller ta en DNA-test, og det har hun tenkt på, og nå vil gjøre det.

Så får jeg takker dere som har gjort en kjempe jobb for å finne Dagmar i USA! Tusen takk

Mvh
Sonja Krüger

Svar

Gå tilbake til «Mandal-Farsund distriktet - ukjent kommune»