Asbjørn Asbjørnsen - fra gården Solli i Lund kommune

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
gj23026
Innlegg: 1
Registrert: 12. januar 2015 kl. 19.48
Sted: Sandnes

Asbjørn Asbjørnsen - fra gården Solli i Lund kommune

Legg inn av gj23026 » 12. januar 2015 kl. 20.26

Hei.
Ble kontaktet av en niese til min 3-menning i Wisconsin, USA - og hun leter etter slekta i Norge. Håper noen kan hjelpe meg ?

Asbjørn Asbjørnson giftet seg med Rakel Isaksdatter - og de fikk sønnen Isak Asbjørnson Solli

Isak Asbjørnson Solli giftet seg med Lisabeth Nilsdatter - og de dro til Amerika i 1867. Lisabeth døde på overfarten. De hadde sønnen Nils Andreas Isaksen (?) - som i Wisconsin ble kalt Nels Aspenson.
Nels Aspenson giftet seg med Marta Anderson - og de fikk datteren Alma Aspenson. Alma giftet seg med Leo Mikkelsen - og de fikk Mikkelsen Junior. Han giftet seg med Dolores - og det er deres barnebarn som nå søker slekt i Norge.

Dette må vel da bli eventuelle etterkommere av Asbjørn Asbjørnson og Rakel Isaksdatter ?
De hadde en sønn Asser Asbjørnson - gift med Elisabeth Torkelsdatter Hammersmark
De fikk barna :
    Abel Aspenson - dro til Wisconsin sammen med kona Helga Lindeland , tante til min mor.
    Torkil S. Asbjørnson
    Asbjørn Asbjørnson
    Rakel Asbjørnsdatter Olsen
    Alette (Aspenson) Asbjørnson
    Anna Elisabeth Asbjørnson


Jeg vet ikke om alle disse dro til USA , eller om det er etterkommere av disse i Norge ?

Mvh.
Ståle Idland

dn31202
Innlegg: 63
Registrert: 27. november 2013 kl. 20.09
Sted: GYLAND

Re: Asbjørn Asbjørnsen - fra gården Solli i Lund kommune

Legg inn av dn31202 » 15. januar 2015 kl. 22.45

Mulig det er noen i Lund som har feks bygdebok og kan sjekke. Da må du sikkert legge det inn under Lund, Rogaland.

Regner med det er disse i FT 1875:
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 2240002186

Svar

Gå tilbake til «Flekkefjord distriktet - ukjent kommune»