Tjøstolv Skelvdulvsen - kilder?

Moderator: MOD_Akershus

Svar
67863
Innlegg: 7
Registrert: 8. februar 2014 kl. 21.41
Sted: BODØ

Tjøstolv Skelvdulvsen - kilder?

Legg inn av 67863 » 8. februar 2014 kl. 21.49

Finner veldig mange slektstrær med Tjøstolv Skelvdulvsen (her varierer skrivemåtene veldig),
f. 1265 på Fåle i Ås, Akershus, d. 1344 samme sted. Men ingen kildeopplysninger, annet enn henvisninger til andre slektstrær, som heller ikke oppgir kilder. Hvor kommer denne informasjonen fra?

Magne Østhus
Innlegg: 7791
Registrert: 9. mai 2010 kl. 1.22
Sted: LØKKEN VERK

Re: Tjøstolv Skelvdulvsen - kilder?

Legg inn av Magne Østhus » 10. februar 2014 kl. 0.57

Hei !

Velkommen til forumet.

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet, men finnes det noen sikre kildeopplysninger så langt tilbake i tid, jeg tviler stort på det ?

Håper du kan få bedre svar fra andre, også jeg skal følge med på hva andre mener om det.

Lykke til videre.

Mvh. Magne :)

67863
Innlegg: 7
Registrert: 8. februar 2014 kl. 21.41
Sted: BODØ

Re: Tjøstolv Skelvdulvsen - kilder?

Legg inn av 67863 » 10. februar 2014 kl. 21.29

Jeg tenker bare; dette navnet må jo komme fra en plass, det er vel neppe plukket ut av lufta. Et sted var han nevnt som lagmann. Jeg får lete videre, han dukker nok opp i en nedtegnelse en plass. Men kom gjerne med innspill om noen vet. En reminder på hvor viktig det er å notere kilder.

Magne Østhus
Innlegg: 7791
Registrert: 9. mai 2010 kl. 1.22
Sted: LØKKEN VERK

Re: Tjøstolv Skelvdulvsen - kilder?

Legg inn av Magne Østhus » 11. februar 2014 kl. 1.48

Heisann !

Tror nok du kan finne om det, men likevel hva med dokumentasjon som viser til fakta ?

Det som finnes når en søker på nettet etter slekter og som finnes der så må også det selvfølgelig finne i Kirkebøker, men det finnes ikke i Norge så langt tilbake i tid som det du nevner.

Ikke miste motet om jeg virker negativ til det, vet heller ikke om alt som kan finnes men likevel og en gang til, kan det dokumenteres godt nok så langt tilbake i tid og med navn på personer, datoer og årstall ?

Om ønskelig kan du be om hjelp med det her ?
https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2102

Lykke til videre med håp om at du finner løsningen.

Mvh. Magne :)

Svar

Gå tilbake til «Ås»