Lærer Christoffer Johanessen Pasop og broren Hans Johanessen

Moderator: MOD_Akershus

Svar
8490
Innlegg: 48
Registrert: 16. desember 2004 kl. 23.31
Sted: SKI

Lærer Christoffer Johanessen Pasop og broren Hans Johanessen

Legg inn av 8490 » 23. september 2007 kl. 16.04

Christoffer var født i 1838 på Langeli i Kråkstad. Han ble gift med Hanna Petrine som var født 1863, trolig i Oslo. De var bosatt en tid i Oslo, men i FT 1900 var de bosatt i Kråkstad.
De hadde både fosterbarn, Christoffers brors barn, og trolig også egne barn. Barnas navn var Dagmar ,Hannah , Margit ,Martha , Signe Helene (brordatter ?) og Synnøve (pleiedatter?)

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om familien og etterkommere ?
Gjerne også opplysninger om Christoffers bror Hans Johanessen som var gift med Petra. Mer kjenner jeg ikke til om dem.

Christoffer og Hans var brødre til min tippoldefar.

Brukeravatar
dn12117
Innlegg: 5303
Registrert: 15. november 2004 kl. 11.36
Sted: MOELV

Re: Lærer Christoffer Johanessen Pasop og broren Hans Johane

Legg inn av dn12117 » 23. september 2007 kl. 18.16

Hei Bjørg.

Legger inn FT 1900: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=865#ovre

Den forteller at Abigael er søster av Christoffer :wink:

Prøv deg frem med noen søk på Family Search: http://www.familysearch.org/Eng/Search/ ... _form=true

Ved et foreldresøk i FS finner jeg flere søsken til Christoffer, Hans og Abigael.
Anne-Hellene f.1829, Christian f. 1824, Jens f. 1832.

Mulig det er her du har funnet "Pasop" navnet? ellers blir foreldrene benevnt som Syndby også. :wink:

Alt er ikke registrert her og alt bør sjekkes mot orginale kirkebøker - det er "noen" feil i ny og ned :roll:

Er klar over at du etterlyser etterkommere av disse søsken, men fødselsår på de barna du nevner i ditt innlegg kunne kanskje vært "lurt" å legge ut - om du vet det?
Lillian Kristiansen

8490
Innlegg: 48
Registrert: 16. desember 2004 kl. 23.31
Sted: SKI

Re: Lærer Christoffer Johanessen Pasop og broren Hans Johane

Legg inn av 8490 » 23. september 2007 kl. 20.09

Hei Lillian. Takk for svaret. Jeg har imidlertid ikke fødselsårene til barna. Alt jeg kjenner til er hva eldre slektninger har fortalt, samt at jeg har brudebildet av Christoffer og Hanna. Det var stor alderesforskjell, så jeg lurer kanskje litt på om de har egne barn eller om det bare er brorens barn og andre barn. Slekten bakover kjenner jeg relativt bra via kirkebøkene. Det var to ugifte søstre i søskenflokken til Christoffer og Hans, samt en bror som døde tidlig, pluss han som er "min".
Hilsen
Bjørg

Svar

Gå tilbake til «Ski»