Min fars far het Hans Kristian Olsen. Født 8. juli 1906, død 20. april 1984 i Sarpsborg.
Hans kone, min farmor, het Sara (Simonsen) født 15. juni 1907 i Våler, Østfold. Hun døde 18. november 1966. Hun har jeg en lang rekke slektninger på, forøvrig.
De hadde barna Bodil (lever), Kjell, Arne (min far, 1945-1968), Jacob, Kristian og Filip.
De bodde på en plass de kalte Fjellstad på Vestby.
Det sies at min farfar hadde en STOR familie. Jeg har hørt i overkant av ti søsken, og at det er enkelte som er begravet på kirkegården i Vestby. Min farfar jobbet i Sandvika i Bærum bl a. Jeg har også hørt at han opptrådte som predikant litt rundt omkring (bl a i Sverige), og vet at han tilhørte Maran Ata ... Jeg har også hørt at etternavnet Olsen kanskje ikke er det opprinnelige, men at det har blitt skiftet av en eller annen grunn (under krigen, andre årsaker?) Min far er født som siste flyktning (ble det sagt) i 1945 i Dalahusby i Sverige. Så da regner jeg kanskje med at resten av familien oppholdt seg der også.
Selv heter jeg Gisle Olstad, født i 1966, og har et ellers ganske innholdsrikt register av slekt. Merkelig nok, når man ser at jeg ikke har kommet noen vei med min fars slekt

Men kanskje noen her inn kan hjelpe? Håper det.