Nå må vi ikke glemme målet:
1. Vi ønsker å tjene våre medlemmer på best mulig måte
som organisasjonen DIS.
2. Vi ønsker at folk bruker forumet mest mulig, vi ønsker høy aktivitet, masse engasjerte medlemmer og masse gode råd og tips om alt som har med slekt og data å gjøre.
Her er min mening:
1. Vi bør ha én "gruppe" eller "rom" eller faste "tråder" (jeg vet ikke hva den riktige betegnelsen er)
her på forumet (IKKE FLERE FORUM!!!) for hvert slektsprogram, som våre medlemmer kan gå gå rett inn i og finne tips, løsninger, legge inn kommentarer etc.
2. Vi har en interesse av at folk bruker forumet mest mulig, og det er helt flott at det finnes mange tilbud "der ute", enten i regi av leverandøren eller andre ivrige brukere.
Det vi må ta stilling til er om
vi ønsker å tilby våre medlemmer den servicen
her "all in one place". Så kan medlemmene selvfølgelig i tillegg bruke andre eksterne fora så mye de vil.
3. Jeg synes ikke det er noen god ide at vi bare nøyer oss med å legge inn lenker til andre fora, vi må gjerne gjøre det
også, men de skal vedlikeholdes også. Det bør i så fall være i tillegg til, ikke istedenfor.
4. Det er ingen som snakker om å opprette flere forum på samme program, det er en misforståelse.
Det er slett ikke alle som er medlem i DIS-Norge som driver med slektsgransking og som da ikke kan benytte disse fora.
Ikke sikker på om jeg forsto denne helt. Vi skal vel ikke bekymre oss for de som ikke er medlemmer? De vil vel finne sine forumer andre steder? Eller bli medlem? Andre eksterne forumer blir vel ikke berørt av om vi organiserer vårt forum slik at man finner alle spørsmål om ett slektsprogram på ett sted for hvert program. Kan det foreligge en misforståelse her????
5. Det er kanskje en god ide at det enkelte slektsprograms
brukergruppe, får ansvar for "rommet sitt" og folk derfra er moderatorer:
6. Hvis det er noen brukergrupper for slektsprogrammer som ikke vil være her på Slektsforum, men heller vil anvise folk til andre fora, så er det litt synd.
Vi vil ha medlemmene mest mulig inn på Slektsforum:
ALT FOR DIS!
Når det gjelder brukergrupper (som møtes én gang i mnd eller noe liknende), så kan vi (DIS-lagene) vel opprette så mange vi vil og på hvilket tema vi (DIS-laget) vil, så lenge det er DIS-relevant, finnes noen som vil drive dem og så lenge det er en etterspørsel?? Vi må vel ikke ta noen for-og-imot diskusjon på det? Er det et behov, så gjør vi det:
ALT FOR MEDLEMMENE!!