My Heritage

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn18250
Sted: TOMTER

My Heritage

Legg inn av dn18250 » 6. januar 2016 kl. 17.17

Jeg har registrert mitt slektstre hos My Heitage.

Det viser seg at en eller annen sletter to av mine aner og det er gjort minst 10 ganger i den senere tid.
Hva gjør jeg for å få en slutt på det?

Hilsen
Hans Petter

gj03489
Sted: KVALØYA

Re: My Heritage

Legg inn av gj03489 » 6. januar 2016 kl. 18.33

Hvem som helst skal ikke kunne slette navn på slektstreet ditt, bortsett fra de du har invitert inn på siden din og gitt adgang til å føre opp nye opplysninger der(og underforsått slette).

Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Sted: REKDAL
Kontakt:

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 6. januar 2016 kl. 21.22

Det jeg ville ha gjort var å foreta en kritisk gjennomgang av de kilder jeg har og som beviser at dette virkelig er mine aner. Slettingen må vel ha en årsak?

Som kilder her menes da selvfølgelig primærkilder.

Når dette er kvalitetssikret så hadde jeg stengt programmet slik at ingen kunne endre det.
Regner med at når en bruker et slektsprogram så er det slik ordnet at ingen kan ødelegge de data jeg har lagt ut. Visst ikke så bytt program. Men det må selvsagt være slik at jeg får melding om noen mener jeg har feil i det jeg har publisert. Og kan vedkommende dokumentere feil så endrer jeg selvfølgelig data.

dn23027
Sted: MANDAL

Legg inn av dn23027 » 6. januar 2016 kl. 21.36

Et eller annet sted under innstillinger på nettsiden skal du kunne stenge for at andre endrer noe som helst på ditt slektstre, selv om du har lagt dem til som medlemmer.

Mvh
Linda

gj03489
Sted: KVALØYA

Legg inn av gj03489 » 6. januar 2016 kl. 21.37

Jeg har brukt My Heritage i vel to år, og er rimelig sikker på at ingen som ikke er invitert inn av "eier" skal kunne gjøre endringer, f.eks. å slette opplysninger. Men uansett er det viktig å gå inn "personverninnstillinger" og gjøre de rette grepene. Jeg for min del har invitert inn den nærmeste familien, men utan at de skal kunne endre noe som helst. Ellers bør en være ytterst forsiktig med de såkalte "Smart Matches", ettersom det er ofte er mye useriøst tull å finne her. Faktisk har jeg valgt å ikke få "treff" på disse, i tillegg til at siden min ikke skal ligge ute på nettet.

dn18250
Sted: TOMTER

Legg inn av dn18250 » 6. januar 2016 kl. 23.30

Takk for alle svar.

Jeg har nå forsøkt å gjøre noen grep når det gjelder tilgang på min nett side ved å begrense den.
Jeg har også slettet en svensk person som jeg tidligere har akseptert som medlem på min side da han trolig kan ha hatt en finger med i slettingene.

Mine aner er: Ryttaren Olof Ekegren født ca 1694 i Skåne. Han døde i Kyrheddinge i Skåne den 28.12.1741 og var gift med Hanna Swensdotter.

Det tok meg flere år å finne nevnete aner. Deres sønn gikk sin læretid i møbelsnekkeryrket i Lund så informationen og forbindelsen fremkom i en protokoll for håndverket fra 1739 og som beror i Lund. Der fremkommer gossen Måns Olsson Ekegren barnfødt i Kyrkhedding socken. Det er min kilde.
Måns flyttet etter sin læretid og ble møbelsnekkermester og en tid oldermann i Karlshamn by i Blekinge. Han endret navnet til Magnus som er det latinske navnet for Måns.

Trolig er det personer i Sverige som ikke liker at det kommer opp nye Ekegren personer i Skåne.

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»