Legacy 9 eller Embla 10, eventuelt andre
Moderator: MOD_Slektsprogrammer
Legacy 9 eller Embla 10, eventuelt andre
Hei!
Jeg har vært litt av og på med slektsforskning de siste 2-3 årene. Startet med My heritage og gikk over til Legacy 9 i fjor.
Leste nettopp at Embla 10 skal bli lansert, med funksjon for gårdshistorie, noe jeg har savnet i Legacy. Er det noen her som kan si litt hvordan Embla er i bruk, i forhold til Legacy? Jeg har prøvd demo av embla, men der er det ikke mulig å legge inn kilder og gårdshistorie...
Lurer også på om det finnes andre programmer der det går an å legge inn gårdshistorie.
Jeg har vært litt av og på med slektsforskning de siste 2-3 årene. Startet med My heritage og gikk over til Legacy 9 i fjor.
Leste nettopp at Embla 10 skal bli lansert, med funksjon for gårdshistorie, noe jeg har savnet i Legacy. Er det noen her som kan si litt hvordan Embla er i bruk, i forhold til Legacy? Jeg har prøvd demo av embla, men der er det ikke mulig å legge inn kilder og gårdshistorie...
Lurer også på om det finnes andre programmer der det går an å legge inn gårdshistorie.
-
- Sted: HAUGESUND
Re: Legacy 9 eller Embla 10, eventuelt andre
Trodde det var fullt mulig å legge inn både kilder og skrive ut gårdshistorie. Den finner du under rapporter i demoutgaven. Først må du legge til en kilde før du kan bruke kildelisten. Det kan være en bygdebok, kirkebøker m.m Gårdshistorie finner du her -se vedlegg! Mvh. Johan Arthur Hansen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
Kan det ha noe med oppløsningen på din pc å gjøre? Mvh. Johan Arthur Hansen
Skjermen er satt til 1920*1080. Kan prøve andre instillinger i morgen. PCn kjører windows 7.
-
Jeg hadde også den oppløsningen, men måtte skifte til 1600 X 900 for skriften ble for liten. Mvh. Johan Arthur Hansen
Jeg tester også Embla v9.0 og har ikke problemer med rapportmenyen, verken i fullskjermmodus eller her som kopi 1392x910:
Kjører windows 10 og Lenovo Ultrabook med skjerm 1920x1080.
T. Haugødegård

Kjører windows 10 og Lenovo Ultrabook med skjerm 1920x1080.
T. Haugødegård
-
Du kan få opp en slik melding hvis du gjør to ting på en gang slik som hos menn. Mvh. Johan Arthur Hansen