MyHeritage kjøper Legacy Family Tree Programvare og Webinar.
Moderator: MOD_Slektsprogrammer
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
MyHeritage kjøper Legacy Family Tree Programvare og Webinar.
Link til MH blogg 3 august 2017
https://blog.myheritage.com/2017/08/myh ... -platform/
Og til Facebook brukergruppe.
https://www.facebook.com/groups/LegacyUserGroup/
https://blog.myheritage.com/2017/08/myh ... -platform/
Og til Facebook brukergruppe.
https://www.facebook.com/groups/LegacyUserGroup/
Mvh
Leif B.
Leif B.
Re: MyHeritage kjøper Legacy Family Tree Programvare og Webi
Kan no linke til Legacy bloggen i samme farta
http://news.legacyfamilytree.com/legacy ... itage.html
Mvh
Ingmar

http://news.legacyfamilytree.com/legacy ... itage.html
Mvh
Ingmar

mvh Ingmar Seth
Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/
Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/
-
- Sted: KRISTIANSAND S
Dette var en virkelig dårlig nyhet
Kan ikke se hvordan en monopolisering er til noen andres fordel enn den som svelger konkurrenten. Dette har fått oss til å ha noen ytterst få leverandører av programmer, mens alle de andre dør, blir slukt og assimilert eller lever videre i det dypeste mørket. I dag har vi f.eks. Word, som har nesten hele tekstmarkedet. Adobe har hele det grafiske markedet, med både trykk, foto og illustrasjoner. Autodesk har hele 3D-markedet osv. Tidligere var det en haug med programmer å velge mellom.
Er redd at Legacy's skjebne er i ganske så grådige og uønskede hender nå...

Kan ikke se hvordan en monopolisering er til noen andres fordel enn den som svelger konkurrenten. Dette har fått oss til å ha noen ytterst få leverandører av programmer, mens alle de andre dør, blir slukt og assimilert eller lever videre i det dypeste mørket. I dag har vi f.eks. Word, som har nesten hele tekstmarkedet. Adobe har hele det grafiske markedet, med både trykk, foto og illustrasjoner. Autodesk har hele 3D-markedet osv. Tidligere var det en haug med programmer å velge mellom.
Er redd at Legacy's skjebne er i ganske så grådige og uønskede hender nå...
Vel, noen av oss bruker jo Linux, da. Med åpen kildekode og de aller fleste programmene er gratis... 

Med vennlig hilsen, Olaf Larsen.
-
- Sted: HAUGESUND
Adobe har jo konkurrenter når det gjelder fotoredigering. Jeg bruker Corel Paint Shop Pro og er veldig fornøyd med det. Takler alle mine utfordringer! Mvh. Johan Arthur Hansen
Slutter meg til de som mener at My heritage + Legacy = sant = trist:(( Dette kommer til å dreie seg om penger og very big business.Synd!
Nå er jeg på leting etter et alternativ til Legacy....
Så Olaf: si gjerne noe mer om Linux, og hva som menes med "åpen kildekode".
Mvh Ingri
Nå er jeg på leting etter et alternativ til Legacy....
Så Olaf: si gjerne noe mer om Linux, og hva som menes med "åpen kildekode".
Mvh Ingri
- Paul Johan Hals
Olaf skrev:Vel, noen av oss bruker jo Linux, da. Med åpen kildekode og de aller fleste programmene er gratis...
Såvidt jeg har forstått det er LINUX et operativsystem og ikke et slektsprogram.
Som presten sa det da jordmora informerte ham om at fødselen hos han kone ville ta tid da det var en setefødsel: "Herre, har jeg i min iver taget feil?"
Mvh Paul
Jeg reagerte også negativt på beskjeden om kjøpet. Men kan vel forstå de som selger og sikkert får godt betalt. Jeg har brukt Legacy og har vent meg til det, det er ikke perfekt, men jeg kan leve med de mangler som det har.
Men jeg har også Linux som bas og må bruke en virtuell Windows for å får Legacy til å fungere. Jeg har derfor testet Gramps som går Linux uten å bli helt fornøyd. Det blir kanskje en ny omgang til høsten når slektforsknings sesongen starter.
Men jeg har også Linux som bas og må bruke en virtuell Windows for å får Legacy til å fungere. Jeg har derfor testet Gramps som går Linux uten å bli helt fornøyd. Det blir kanskje en ny omgang til høsten når slektforsknings sesongen starter.
Trur ikkje dette blir så gæli, Legacy fortsetter som "Standalone" program utan årlige kostnader, kun betaling for hovedoppdatering slik som i dag.
Versjon 10 når den eingang kjem på marked vil ha alle muligheiter til å koble seg sammen med MH på nettet, men denne funksjonen blir heilt valgfri. Ønsker man det ikkje så trenger man ikkje å koble sammen.
Legacy er pr dags dato eit lite firma som består av ein 6-10 personer, MH har vel rundt 400 ansatte på verdensbasis så det dei sei på Legacy no er at dei kan konsentrere seg om utviklinga av programmet og gløyme alt anna som ikkje dreier seg om det.
Etter det eg forstår så er det ikkje lenge før MAC utgava er klar, kun 1 "major" problem som dukka opp som må løysast før det blir sluppet ut til kundane.
Og vil man ikkje være med videre er det no berre å fortsette med versjon 9 til evig tid
Eg for min del tar dette roligt og avventer, som sagt så trur eg dette går bra
Mvh
Ingmar
Versjon 10 når den eingang kjem på marked vil ha alle muligheiter til å koble seg sammen med MH på nettet, men denne funksjonen blir heilt valgfri. Ønsker man det ikkje så trenger man ikkje å koble sammen.
Legacy er pr dags dato eit lite firma som består av ein 6-10 personer, MH har vel rundt 400 ansatte på verdensbasis så det dei sei på Legacy no er at dei kan konsentrere seg om utviklinga av programmet og gløyme alt anna som ikkje dreier seg om det.
Etter det eg forstår så er det ikkje lenge før MAC utgava er klar, kun 1 "major" problem som dukka opp som må løysast før det blir sluppet ut til kundane.
Og vil man ikkje være med videre er det no berre å fortsette med versjon 9 til evig tid

Eg for min del tar dette roligt og avventer, som sagt så trur eg dette går bra

Mvh
Ingmar

mvh Ingmar Seth
Ingri skrev:Så Olaf: si gjerne noe mer om Linux, og hva som menes med "åpen kildekode".
Oj, det er et stort emne, så jeg bruker bare et par setninger her. Linux er et operativsystem, et alternativ til Windows. Windows er et såkalt proprietært system, det må kjøpees, det er lukket i den forstand at du ikke kan gå inn og modifisere eller omprogrammere noe uten å være ansatt av Microsoft for å gjøre det. Det er en av årsakene til problemene med angrep på programvare de siste årene, det er kun Windows sjøl som kan oppgradere systemet. I Linux er all kildekoden åpen, så der kan du endre alt etter eget ønske, og en hær av utviklere og brukere står klar til å forhindre virus og angrep på systemet.
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
"MyHeritage kjøper Legacy Family Tree Programvare og Webinar."
Det var overskrifta her.
Konklusjon av dette er vel kort og godt: Slektsforskning har blitt big business.
Hensikten er selvsagt å tjene penger. Så jeg stiller meg stertk tvilende til at en i femtiden vil få dette "gratis".
Jeg har jo noen ganger via å google personnavn kommet til MH. Og jeg kommer til en betalingsvegg.
For en liten sum skal en da få slippe inn i det hellige rom. Og så er en fanget. Jeg har ennå ikke latt meg lure
Har vi noen grunn til å tro at det blir annerledes med et produkt som selvsagt har blitt kjøpt opp med det formål å gjøre seg enda rikere på folks økende interesse for slekta?
Nei jeg tror ikke det. Eierne her tenker selvsagt ikke idealistisk. Her tenkes det å få mest mulig penger inn fra flest mulige personer.
Nå tror jeg at Legacy vil fortsatt bli et godt produkt, men altså ikke tilgang uten at brukerne jevnlig putter penger inn i MyHeritage-konsernet.
Hva er så alternativet. Vi kan vel risikere at andre program vi bruker eller går over til også lider samme skjebne. Blir enten lagt ned fordi de idealistiske grunnleggerne går lei, eller blir oppkjøpt og lagt ned.
Kan et alternativ være at slektsforskerne selv tar styring og lager sitt eget system, der medlemmene på en eller annen måte eier og styrer systemet. Jeg vet ikke, men andre har kanskje synspunkt ? ...
Det var overskrifta her.
Konklusjon av dette er vel kort og godt: Slektsforskning har blitt big business.
Hensikten er selvsagt å tjene penger. Så jeg stiller meg stertk tvilende til at en i femtiden vil få dette "gratis".
Jeg har jo noen ganger via å google personnavn kommet til MH. Og jeg kommer til en betalingsvegg.
For en liten sum skal en da få slippe inn i det hellige rom. Og så er en fanget. Jeg har ennå ikke latt meg lure

Har vi noen grunn til å tro at det blir annerledes med et produkt som selvsagt har blitt kjøpt opp med det formål å gjøre seg enda rikere på folks økende interesse for slekta?
Nei jeg tror ikke det. Eierne her tenker selvsagt ikke idealistisk. Her tenkes det å få mest mulig penger inn fra flest mulige personer.
Nå tror jeg at Legacy vil fortsatt bli et godt produkt, men altså ikke tilgang uten at brukerne jevnlig putter penger inn i MyHeritage-konsernet.
Hva er så alternativet. Vi kan vel risikere at andre program vi bruker eller går over til også lider samme skjebne. Blir enten lagt ned fordi de idealistiske grunnleggerne går lei, eller blir oppkjøpt og lagt ned.
Kan et alternativ være at slektsforskerne selv tar styring og lager sitt eget system, der medlemmene på en eller annen måte eier og styrer systemet. Jeg vet ikke, men andre har kanskje synspunkt ? ...
Enig med sist ærede taler.
Din konklusjon taler jo for å bruke og støtte videreutviklingen av Gramps som er ikke kommersielt. Det fungerer jo på Windows, Mac og Linux, men mangler bra kobling til leseplater. Jeg kjøpte for to uker siden Families for Android å ha med meg på reiser.
Det er også fortsatt en del mangler når det gjeller brukervennlighet, jeg har inntrykk av att det legges ned mer anstrenging på å gjøre nye tillegg enn å få en smidig bruk.
Mvh
Niels

Din konklusjon taler jo for å bruke og støtte videreutviklingen av Gramps som er ikke kommersielt. Det fungerer jo på Windows, Mac og Linux, men mangler bra kobling til leseplater. Jeg kjøpte for to uker siden Families for Android å ha med meg på reiser.

Det er også fortsatt en del mangler når det gjeller brukervennlighet, jeg har inntrykk av att det legges ned mer anstrenging på å gjøre nye tillegg enn å få en smidig bruk.
Mvh
Niels
-
- Sted: HAUGESUND
Den nye versjon 10 av Embla Familie og Slekt kan brukes på mange forskjellige type datamaskiner som Mac, iPad, Android tablets, Linux og Windows. Det er ikke ferdig enda. Mvh. Johan Arthur Hansen
Man skal selvsagt respektere at veldig mange mennesker synes det er supert med MH og liker å betale for å gi bort bilder, dokumenter, resultater på dna-tester, etc., så de kan tjene enda mer
Jeg derimot, blir mer og mer skeptisk for hvert år. Det dukker stadig opp ting jeg ikke synes så mye om. Etter tilbudet i mail for flere mnd siden om tilgang på foto av slektninger, dukket det opp en ny mail. Det var informasjon om at abonnementet på NNN slektsside var utgått. Jeg tenkte: "Hvorfor får jeg mail om det? Det er jo ikke mitt tre..." Så leste jeg videre at treet inneholdt sånn 700-800 navn og omtrent det dobbelte av foto. Så tilbyr de andre familiemedlemmer på nettsiden å overta dette! ( Her regner jeg med at det var medlemmer som ikke er betalende abonnenter som fikk tilbudet...og der er jeg..hehe.)
Jeg tror ikke jeg likte det opplegget..de selger andres trær og bilder når abonnementet er stoppet. Historien bak er at det treet tilhørte en fjern amerikansk slektning. For flere år siden fikk jeg mail og ble spurt om å logge meg inn og sjekke opplysningene om de norske slektningene og rette opp eventuelle feil. Jeg kontrollerte de få personene som var lagt inn og sendte mail tilbake om at alt så greit ut. Siden har ikke jeg vært der. Hvorfor vedkommende ikke har bedrevet mer aktiv slektsgranskning på alle disse årene eller har stoppet abonnementet, vet ikke jeg. Men jeg synes ikke at f.eks. jeg skal kunne overta alle de bildene. De felles norske bildene har vi nok begge, men så er det vedkommendes amerikanske slekt, ektefellens familie, og barn, barnebarn...jeg synes ikke jeg, eller andre, skal overta retten til alt uten at den opprinnelige eier av treet har gitt samtykke. Men MH eier faktisk alt folk legger ut, og de selger det.
At de nå også eier Legacy, gjør meg skeptisk. De eier også Geni. Navn privatisert i Geni av bruker, kommer opp i Googlesøk. Jeg vet, for jeg har klart å fiske frem navn på mange nålevende på den måten. Det er et sikkerhetshull jeg tror er laget med vilje så folk skal få interessante treff.
Det siste jeg har oppdaget, er når man havner på en treffliste fra MH via Google. Man får ikke lov å bla flere sider, det krever innlogging,men man får se førstesiden. Der kommer det opp merknad på enkelte av treffene at Navn Navnesen ...altså et MHmedlem...har søkt på det navnet, og en kontaktlenke ved siden av. Dårlig med privatliv altså, søkene dine avsløres. Hei, du har søkt på min far..hvorfor det? Er vi i slekt?
Like før jeg begynner med papir og kulepenn. Men man får vel avvente ting litt og se hvordan det blir med Legacy. Jeg vil jo helst det skal fortsette som før, ikke noe pengemas, reklame eller forsøk på å grabbe slekta og dokumenter.....jeg vil ikke ha alt mitt på MH eller bindes sammen med dem i verdenstre. For mye rot der, og hakket for kommersielt. Men det er mitt syn, og som nevnt; jeg respekterer at veldig mange synes noe annet. Vi er heldigvis forskjellige. Jeg er jo ikke bedre enn at jeg har utnyttet "hullene" i Geni, selv om jeg aldri har vært innlogget der.
Men det er litt respektløst av eierne, mot brukerne, at privat ikke er privat i Google.
Mvh
Linda

Jeg derimot, blir mer og mer skeptisk for hvert år. Det dukker stadig opp ting jeg ikke synes så mye om. Etter tilbudet i mail for flere mnd siden om tilgang på foto av slektninger, dukket det opp en ny mail. Det var informasjon om at abonnementet på NNN slektsside var utgått. Jeg tenkte: "Hvorfor får jeg mail om det? Det er jo ikke mitt tre..." Så leste jeg videre at treet inneholdt sånn 700-800 navn og omtrent det dobbelte av foto. Så tilbyr de andre familiemedlemmer på nettsiden å overta dette! ( Her regner jeg med at det var medlemmer som ikke er betalende abonnenter som fikk tilbudet...og der er jeg..hehe.)
Jeg tror ikke jeg likte det opplegget..de selger andres trær og bilder når abonnementet er stoppet. Historien bak er at det treet tilhørte en fjern amerikansk slektning. For flere år siden fikk jeg mail og ble spurt om å logge meg inn og sjekke opplysningene om de norske slektningene og rette opp eventuelle feil. Jeg kontrollerte de få personene som var lagt inn og sendte mail tilbake om at alt så greit ut. Siden har ikke jeg vært der. Hvorfor vedkommende ikke har bedrevet mer aktiv slektsgranskning på alle disse årene eller har stoppet abonnementet, vet ikke jeg. Men jeg synes ikke at f.eks. jeg skal kunne overta alle de bildene. De felles norske bildene har vi nok begge, men så er det vedkommendes amerikanske slekt, ektefellens familie, og barn, barnebarn...jeg synes ikke jeg, eller andre, skal overta retten til alt uten at den opprinnelige eier av treet har gitt samtykke. Men MH eier faktisk alt folk legger ut, og de selger det.
At de nå også eier Legacy, gjør meg skeptisk. De eier også Geni. Navn privatisert i Geni av bruker, kommer opp i Googlesøk. Jeg vet, for jeg har klart å fiske frem navn på mange nålevende på den måten. Det er et sikkerhetshull jeg tror er laget med vilje så folk skal få interessante treff.
Det siste jeg har oppdaget, er når man havner på en treffliste fra MH via Google. Man får ikke lov å bla flere sider, det krever innlogging,men man får se førstesiden. Der kommer det opp merknad på enkelte av treffene at Navn Navnesen ...altså et MHmedlem...har søkt på det navnet, og en kontaktlenke ved siden av. Dårlig med privatliv altså, søkene dine avsløres. Hei, du har søkt på min far..hvorfor det? Er vi i slekt?

Like før jeg begynner med papir og kulepenn. Men man får vel avvente ting litt og se hvordan det blir med Legacy. Jeg vil jo helst det skal fortsette som før, ikke noe pengemas, reklame eller forsøk på å grabbe slekta og dokumenter.....jeg vil ikke ha alt mitt på MH eller bindes sammen med dem i verdenstre. For mye rot der, og hakket for kommersielt. Men det er mitt syn, og som nevnt; jeg respekterer at veldig mange synes noe annet. Vi er heldigvis forskjellige. Jeg er jo ikke bedre enn at jeg har utnyttet "hullene" i Geni, selv om jeg aldri har vært innlogget der.

Men det er litt respektløst av eierne, mot brukerne, at privat ikke er privat i Google.
Mvh
Linda
Fra dagens Forbes, et utdrag blant de 21 rikeste i verden:
Microsoft Bill Gates 86 milliarder US $
Facebook Mark Zuckerberg 56 milliarder US $
Oracle Larry Ellison 52,2 milliarder US $
Google Larry Page 40,7 milliarder US $
Google Sergey Brin 39,9 milliarder US $
Microsoft Steve Ballmer 30 milliarder US $
Disse gutta jobber i IT-bransjen. De har ikke fått disse formuene ved å gi bort noe! En paralell er det som plutselig skjedde i den senere tid: veldig mange har brukt Photobucket for å lagre bilder som de senere har brukt i diverse forumer, annonser i f.eks. Amazon og ebay, nå er bildene erstattet med et krav om å oppgradere for US$ 399 per år for å kunne vise bildene! Til sammenligning betaler jeg kr. 10,- pr. mnd for mitt domene med 1Gb lagringsplass og 20 epostkontoer med ubegrenset antall eposter.
Microsoft Bill Gates 86 milliarder US $
Facebook Mark Zuckerberg 56 milliarder US $
Oracle Larry Ellison 52,2 milliarder US $
Google Larry Page 40,7 milliarder US $
Google Sergey Brin 39,9 milliarder US $
Microsoft Steve Ballmer 30 milliarder US $
Disse gutta jobber i IT-bransjen. De har ikke fått disse formuene ved å gi bort noe! En paralell er det som plutselig skjedde i den senere tid: veldig mange har brukt Photobucket for å lagre bilder som de senere har brukt i diverse forumer, annonser i f.eks. Amazon og ebay, nå er bildene erstattet med et krav om å oppgradere for US$ 399 per år for å kunne vise bildene! Til sammenligning betaler jeg kr. 10,- pr. mnd for mitt domene med 1Gb lagringsplass og 20 epostkontoer med ubegrenset antall eposter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Helge skrev:[i]
Nå trur eg Helge er litt for negativ

Det som er sagt og skrevet om Legacys videre liv under MH paraplyen er at det skal fortsette som eit "standalone" program.
I versjon 10 som vil komme etterkvart skal det være muligt å slå sammen data frå Legacy til MH, men dette er fullstendigt opp til brukeren, slår man sammen og vil ha hjelp av dei diverse databasene MH råder over vil det nok koste peng slik som i dag med data og records? matcher.
Men velger man å stå utenfor så kan man fortsette å bruke Lagacy som i dag.
Ellers synest eg at det er litt mange som hiver seg på hylekoret om kor dårligt Legacy brått er, ikkje her inne men ute på FB gruppene. Tydeligt vis enkelte som lufter sin misnøye med programmet etter diverse meiningsutvekslinger på nettet...
Sjølv seg eg trygt å stille på stolen min, blir det store forandringer i framtida kan eg framleis bruke min versjon 9 slik som den er i dag.
Mvh
Ingmar

mvh Ingmar Seth
Aha - da vet jeg bittelitt mer, takk skal du ha Olaf!
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Helge skrev:"MyHeritage kjøper Legacy Family Tree Programvare og Webinar."
For ca. 17? år siden syntes jeg det var en god ide at Slekt og Data hadde sitt eget program som fulgte med medlemsskapet. Med det en stor mulighet for å sikre at programmet ville leve videre og kunne utvikles i samarbeid med medlemmene. Det var ingen tilslutning til det den gang, men kanskje noe å tenke på med tanke på framtida?
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Du var nok LAAANGT foran din tid der Arild - en glimrende ide som jeg tror mange er villige til å bidra økonomisk til. Ikke minst fordi det Helge peker på trolig kommer til å skje
Mvh Ingri

Mvh Ingri
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Hei,
Slektsprogrammet DISGEN fungerer fortsatt helt utmerket og blir kontinuerlig videreutviklet av medlemmene i DIS Sverige. Det krever at man er medlem i DIS Sverige som for tiden koster ca. kr 200.
mvh
Vidar
Slektsprogrammet DISGEN fungerer fortsatt helt utmerket og blir kontinuerlig videreutviklet av medlemmene i DIS Sverige. Det krever at man er medlem i DIS Sverige som for tiden koster ca. kr 200.
mvh
Vidar
Flott, takk for info Vidar - dette skal jeg se nærmere på.
(Vil gjerne dele, men ønsker ikke at info om barn og forfedre skal ende opp som big business!!)
(Vil gjerne dele, men ønsker ikke at info om barn og forfedre skal ende opp som big business!!)
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
Helge skrev:
Nå trur eg Helge er litt for negativ![]()
Det kan vel hende Ingmar. Men eg vil no vare litt betenkt på å gå inn i MH-systemet.
Nå er vel heller ikkje eg den som er så veldig opptatt av finesser og finurligheter i slektsprogram. For meg er BK 6 som vel for lengst har "gått ut på dato" meir enn tilstrekkeleg. Så lenge språket er klart og norsk og opererer med norske slektsrelasjoner som tippoldebarn, tippoldebarn av femmenning til osv. er eg såre fornøyd

Men eg har vore inne og kika litt på Disgen. Ser ut som om svenskene er godt fornøyd. Og kvifor skulle vi ikkje kunne samarbeide med vår søsterorganisasjon i Sverige for å videreutvikle dette i staden for å overføre kapital til Trumph og Netanyahu

Eg har no laga meg ein liten "base" i både MH og Geni, mest for å sjå kvisleis det fungerer. Kun gratis versjoner sjølvsagt, man er jo Sunnmøring
Eg trur nok ikkje at eg nokon gang vil utvide mine baser der, ikkje noko for meg å ha slekta der.
Men, sjølv om MH no har kjøpt opp Legacy så vil eg nok oppgradere og betale for den oppgraderinga den dagen den dukker opp - Så lenge den ikkje tvinger meg på nettet så ser eg ingen problemer med at eg kan ta det valget sjølv.
I den siste tida (årene) har eg jobba ein god del med det eg kaller levande slekt og det er ikkje alltid så lett å finne info om den, men no etter at Legacy sin versjon 9 gav muligheiter for "hint" mot forskjellige baser på nettet (4 forskjellige) så har dette letta arbeidet mitt mange ganger, utruligt mykje folk som har lagt ut opplysninger om levande slekt på nettet.
Mvh
Ingmar

Eg trur nok ikkje at eg nokon gang vil utvide mine baser der, ikkje noko for meg å ha slekta der.
Men, sjølv om MH no har kjøpt opp Legacy så vil eg nok oppgradere og betale for den oppgraderinga den dagen den dukker opp - Så lenge den ikkje tvinger meg på nettet så ser eg ingen problemer med at eg kan ta det valget sjølv.
I den siste tida (årene) har eg jobba ein god del med det eg kaller levande slekt og det er ikkje alltid så lett å finne info om den, men no etter at Legacy sin versjon 9 gav muligheiter for "hint" mot forskjellige baser på nettet (4 forskjellige) så har dette letta arbeidet mitt mange ganger, utruligt mykje folk som har lagt ut opplysninger om levande slekt på nettet.
Mvh
Ingmar

mvh Ingmar Seth
Ingmar skrev:...utruligt mykje folk som har lagt ut opplysninger om levande slekt på nettet.
Egentlig ganske skremmende hvor lett det er å finne ut saker og ting...
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Litt info om MH
Kjøp av Legacy er ikke registrert ennå i denne Wikipedia.
https://no.wikipedia.org/wiki/MyHeritage
MyHeritages investorer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bessemer_Venture_Partners
https://www.indexventures.com/
https://www.accel.com/companies
MyHeritages investorer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bessemer_Venture_Partners
https://www.indexventures.com/
https://www.accel.com/companies
Mvh
Leif B.
Leif B.
-
- Sted: KRISTIANSAND S
Leif skrev:Litt info om MH
Det er vel bare fordi det er for ferskt?
Wiki er jo ikke noen nyhetstjeneste...
Men historikken der viser en skremmende oppkjøpsiver. Noen oppkjøp er vennligsinnede, men ofte kjøpes konkurrenter opp, for så å bare la dem lide en stille død. Jeg har absolutt null tillit til et så aggressivt selskap som MH. Håper jeg tar feil.
-
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Leif skrev:Litt info om MH
Alle kan skrive på Wikipedia. Du kan oppdatere siden selv med det du synes passer om oppkjøpet. Siden om Legacy https://no.wikipedia.org/wiki/Legacy_Family_Tree ser jeg heller ikke er oppdatert.
Wikipedia setter pris på alle bidrag.
Helge Haugland
http://www.eskeland.net
http://www.eskeland.net
-
Hei
Både M.H og Geni er Israelske selskaper, er vel en grunn til at Israel har verdens beste etterretning når vi både støtter de med penger og all mulige persons opplysninger.
vel alle gjør sine valg.
Mvh.
Svein
Både M.H og Geni er Israelske selskaper, er vel en grunn til at Israel har verdens beste etterretning når vi både støtter de med penger og all mulige persons opplysninger.
vel alle gjør sine valg.
Mvh.
Svein
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Svein skrev:Hei
vel alle gjør sine valg.
Mvh.
Svein
Svein, det er ikke korrekt. Ja, MyH er Israelsk, men Geni er amerikansk og har hovedkontor i Los Angeles, California, hvor det også ble startet i 2006.
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
-
Hei.
Vel Remi du har nok rett i hvor hovedkvarteret deres ligger, men for mitt vedkommende så ser jeg på de som et Israelsk selskap i dag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Geni.com
Mvh.
Svein
Vel Remi du har nok rett i hvor hovedkvarteret deres ligger, men for mitt vedkommende så ser jeg på de som et Israelsk selskap i dag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Geni.com
Mvh.
Svein