MyHeritage erfaringer

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Ola Martin Lykkja
Sted: RASTA

MyHeritage erfaringer

Legg inn av Ola Martin Lykkja » 3. juni 2015 kl. 14.20

Hei,

jeg vil gjerne dele mine tildels negative erfaringer om MyHeritage med dere.

Det største problemet er at de har mange forskjellige abonnementer, med forskjellige priser. Det er nokså vanskelig å finne ut av hva som ligger i de enkelte produktene. Produktet du kjøper blir automatisk fornyet uten varsel og da er ofte prisen en helt annen. I tillegg er det vanskelig å se hva slags kontoinformasjon de har lagret om deg. Dette gjør det igjen vanskelig å sperre seg mot årlig oppdatering.

Jeg har kontaktet kundeservice om dette, og selv om de sier i sine brukervilkår at man kan refundere kjøp innen 30 dager så nekter kundeservice å gjøre dette.

Jeg vil anbefale andre verktøy.

Mvh
Ola Martin Lykkja

65909
Sted: TRONDHEIM

Re: MyHeritage erfaringer

Legg inn av 65909 » 3. juni 2015 kl. 22.54

Er dessverre enig med Ola Martin...

Min erfaring er at My heritage er hyggelig og imøtekommende den første tida en bruker gratis-programmet. Så kommer telefonene med alskens tilbud om oppgradering, sikkerhetskopiering osv. Mas og mas. Programmet er gratis så lenge du bare har ført opp et visst antall personer i slektsprogrammet ditt. Da jeg hadde betalt for utvidelser og senere oppdaget feil og derfor slettet mange personer, trodde jeg at jeg året etter kunne ta i bruk gratis-programmet igjen. Men nei da, nå er jeg utestengt fra egen slektside fordi jeg ikke har betalt, mens My heritage beholder slekts-infoen!!

dn20482
Sted: FREDRIKSTAD

Legg inn av dn20482 » 15. april 2016 kl. 16.51

Samme her... Jeg har i dag bedt MyHeritage om å slette kontoen min. Jeg bestemte meg å prøve et Premium abonnement i et år, for å se om jeg syns det var verdt det. Da var det ingen vei tilbake, gitt.
MyHeritage trakk meg så for ett år til gjennom min PayPal-konto uten at jeg var klar over det. (Det burde jeg oppdaget, men PayPal er knyttet til en e-postadresse jeg sjelden bruker.) Å gå tilbake til et basis-abonnement etter at en har oppgradert til Premium er umulig. Jeg prøvde å spørre, men fikk ikke direkte svar. Siden noe ordentlig svar lot vente på seg, sikkerhetskopierte jeg dataene mine og lot abonnementstida gå ut for å se hva som skjedde. Da abonnementet utløp, ble alt grått og jeg fikk ikke lenger tilgang til sida mi.
Så har en først betalt, må en altså fortsette å betale, uansett.

Noe av grunnen til at jeg ikke ville ha Premium-abonnement, var at jeg ikke syns jeg fikk noe særlig igjen for pengene. SmartMatches har for dårlig treffsikkerhet og RecordMatches må jeg betale enda mer for. Og hva slags records RecordMatches egentlig gir treff i, har jeg ikke klart å finne ut av.
Og jeg syns også at de begynte å bli vel aggressive selgere: Masse mas på e-post og etterhvert også telefon. Det siste riktignok bare én gang. Jeg kunne ikke ta telefonen akkurat da, og googlet nummeret etterpå. Da fikk jeg treff her inne ;-)

Jeg skjønner at firmaet må tjene penger, men jeg syns at det virker som om den delen har tatt overhånd.

Var ikke klar over at MyHeritage beholder info jeg har lagt inn. Forundrer meg ikke.

Brukeravatar
Otto Jørgensen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Otto Jørgensen » 15. april 2016 kl. 17.09

Det at beholder data har vært oppe mange ganger i mange fora.

Mitt forslag er at man går inn på sine egne data og "fikser" de. F.eks. definerer alle som "Donald Duck". Deretter sier man opp kontoen :wink: :D :shock: :shock: :evil:

Brukeravatar
Leif Bjørn Mathiesen
Sted: FJERDINGBY

Legg inn av Leif Bjørn Mathiesen » 15. april 2016 kl. 22.08

FY Jørgen det var ett stygt forslag. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tenk på alle som i de neste åren vil finne ut at de er i slekt med Donal Duck :shock: :shock:
Og matchene brukes også av Geni. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh
Leif B.

Kristin Leithe
Sted: BODØ

Legg inn av Kristin Leithe » 8. januar 2017 kl. 12.59

Hei!

Jeg har vurdert å registrere meg som bruker av MyHeritage, for å bedre kunne søke etter folk som jeg ønsker mer info om. Jeg får av og til treff i MH når jeg googler en person, men når jeg prøver å klikke inn på disse, kommer jeg bare til en "registrer bruker"-side.

Tenker altså kun å bruke MH som sekunderkilde og ikke for å legge inn så mange personer. Men ble litt skeptisk etter å ha lest denne tråden. Fraråder dere meg dette? Og vil jeg få "nok" tilgang med gratisabonnementet? Greier heller ikke å finne ut om det er gratis bare i en kort periode, eller hvordan det fungerer...

gj19680
Sted: LØRENSKOG

Legg inn av gj19680 » 9. januar 2017 kl. 14.08

Hei,

Det er gratis inntil 250 personer og 250 MB.
http://helpcenter.myheritage.no/Kom-iga ... gratis.htm

Da jeg var kommet opp i ca 200 personer, noe som gikk ganske fort, fikk jeg påminnelser på mail om å oppgradere til Premium. Først et gunstig tilbud over to år slik at jeg ble fristet til å fortsette. Deretter årlig betaling. Man må klikke vekk en del av reklamen deres inne i programmet.

Jeg har Premium abonnement og kan åpne SmartMatches men ikke RecordMatches, for da må jeg over på Premium Plus abonnement. Jeg spurte en konsulent på MyHeritage stand om det var mulig å betale pr treff, da jeg ikke har noe ønske om å gå over til et dyrere abonnement. Men det er det ikke. Konsulenten anbefalte å velge Premium Plus abonnement et år og så gå tilbake til Premium igjen året etter.

Jeg har nå 129 SmartMatches som venter (fordi jeg stoler ikke på at andre har lagt ut riktig informasjon og har ikke hatt tid til å dobbeltsjekke mot primærkildene) og 339 RecordMatches som jeg ikke får tilgang til uten å betale mer.

Hilsen Astrid

gj26085
Sted: Nittedal

Legg inn av gj26085 » 20. februar 2017 kl. 19.17

Jeg er også bruker av Myheritge.com
Jeg har også prøvd Ancestry.com og skal du abonnere på en slik tjeneste, vil jeg heller anbefale denne, spesielt hvis du leter etter slekt i USA.
FamilySearch.org er gratis og har også mange amerikanske kilder.

Når det gjelder at MyHeritgage.com automatisk fornyer, så er dette standard. Alle slike tjenester gjør dette. Det du må gjøre er å kansellere automatisk fornyelse med en gang!
Da trenger du ikke tenke på at du må gjøre dette senere. Alle (Geni, MyHeritage, Ancestry) sier klart i fra om dette. Jeg har kansellert alle disse ovenfornevnte UTEN at de automatisk har trukket for neste år.

Brukeravatar
gj26194
Sted: Spydeberg

Legg inn av gj26194 » 21. april 2017 kl. 14.46

Jeg er så langt veldig fornøyd med MyHeritage og liker tanken om å dele informasjon.
"Smart Matches" gir meg raskt oversikt over funn andre har gjort, så er det opp til meg å velge om jeg anser det for å være korrekt basert på primærkilder og sunn fornuft.

Det har også kommet en "Kvalitetssjekk" som ser etter logiske feil i slektstreet (f.eks barn født tettere enn 9 mnd, markerte levende som trolig er døde basert på høy alder osv)

Jeg har ikke tatt meg råd til abbonement på "Record Matches", men det virker som en god ide å integere systemet direkte mot søk i kirkebøker og andre offentlige registre. Automatisk søk mot Amerika-båtene kan jo være kjekt.

Har tidligere testet flere slektsprogrammer og har følt at de har gitt meg langt mindre igjen for prisen de har kostet enn det MyHeritage leverer.

gj26177
Sted: Skodje

Legg inn av gj26177 » 23. april 2017 kl. 11.02

Svar til: "å bruke MH som sekunderkilde"
Gratis versjonen av MyHeritage virker fint så lenge du holder deg under 250 personer som er begrensingen. Bruk gjerne også MyHeritage Family Tree Builder som også er gratis. Dette programmet er ett av de bedre når det gjelder gratis programmer, andre bra er Gramps og Legacy Standard. Legacy kan søke i familysearch direkte fra programmet.

Brukeravatar
dn04977
Sted: SØVIK
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 23. april 2017 kl. 12.24

Svein skrev: Legacy kan søke i familysearch direkte fra programmet.

Ikkje berre i Familysearch, men i ein drøss andre søkemotorer og baser.

I siste versjon (9) kan man også velge å få "Hint" frå MH, det fungerer veldigt greitt.

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/

Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/

Brukeravatar
dn04977
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 23. april 2017 kl. 12.27

Jens skrev:Jeg er så langt veldig fornøyd med MyHeritage og liker tanken om å dele informasjon.
Det har også kommet en "Kvalitetssjekk" som ser etter logiske feil i slektstreet (f.eks barn født tettere enn 9 mnd, markerte levende som trolig er døde basert på høy alder osv)

Dette har dei fleste andre slektsprogramma hatt på plass dei siste 10-20 åra :wink:

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

dn26464
Sted: TOLVSRØD

Legg inn av dn26464 » 27. april 2017 kl. 9.50

Jeg holder meg langt unna My Heritage som jeg har erfart bare er en postkasse som hvem som helst kan legge feilaktige data i. Mye er selvsagt også korrekt. Men man kan ikke vite hva som er rett eller galt.

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 27. april 2017 kl. 11.53

Og ikke minst blir det veldig dyrt (hører jeg) om man i det hele tatt skal få ut noen opplysninger som det er mulig å sjekke opp og eventuelt gå videre med.

Noen som vet (ikke tror) hva det vil koste i året å lage et tre som inneholder ca 7000 individer og bruke de muligheter som finnes?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
dn04977
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 27. april 2017 kl. 12.46

Ad priser på abb. MyHeritage:

Det er nok ingen som veit fordi der er så mange forskjellige priser ute å går...

Men i løpet av dei to siste månadene har eg lest om ei som betalte (Vart trukket) nesten kr. 3700 for eit år, det vil eg tru var alt inkludert av det dei kan levere. Samtidigt er det andre som har påstått at dei har fått pruta dette ned til ca kr. 1200 for eit år. Men eg er ikkje så sikker på at denne siste summen er for eit fullt abb.

Var sjølv inne på sidene deira for ein stund sidan for å sjekke priser, men det var lettere sagt enn gjort. Har også blitt tilbudt forskjellige abb. derifrå der dei lover meg 50% rabatt, men har styrt unna.

Eg har laga meg ein liten "konto" der inne med ein 80-90 personer og det er "kjekt" å sjå alle dei såkalla "smart matcha" eg får derifrå, 98% er nok kopiert frå meg :D

Men, eg testa den nye "Hint" funksjonen i Legacy 9 her ein dag og etter at eg logga meg inn så var det ein del tips å hente derifrå så enkelte gjer heilt klart ein skikkelig jobb, medan andre berre kopierer i vilden sky.

Men det blir nok aldri til at eg legger igjen ein krone der inne for tilgang, det er vekkasta peng for meg (Som ein ekte Sunnmøring)

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

dn23027
Sted: MANDAL

Legg inn av dn23027 » 29. april 2017 kl. 22.18

Nå har jeg fått tilbud i mail om å laste ned et foto til mitt slektstre..og i mailen titter min oldefar på meg over en nedlastingsknapp. MyHeritage er altså begynt å matche foto med navn og tilbyr folk disse bildene. Klikk her for å laste ned bildet, stod det. Jeg klikket ikke på knappen, men jeg antar jeg ville kommet til en side med innlogging og så betalingskrav. De bruker alt for å få betalende abonnenter. Jeg har kun et gratis test-tre med et par hundre navn i...ikke vært der på noen år.
Jeg vet hvilket slektstre de har "rappet" bildet fra..en fjern slektning som betaler for sitt abonnement. Selv har jeg ikke lagt ut foto og dokumenter som matcher personer i testtreet jeg en gang laget. Bildet de tilbyr meg, har jeg selvsagt fra før og har hatt i flere år, men ikke på nett. Jeg tror minsanten bestemoren min også hadde bildet i foto-esken sin. Det ble som regel gitt bort kopier av det meste før i tiden.

Liker man å gi bort så mye informasjon og i tillegg betale i dyre dommer for treet mens MH kan bruke all infoen din til å kapre nye abonnenter, så er MyHeritage sikkert fantastisk. Jeg tror jeg synes de burde delt litt av fortjenesten med eierne av bilder, dokumenter og hva det måtte være. Eller satt ned prisen kraftig :) For min del blir det for mye når folk laster opp fødselsattester, dødsattester, DNAtester, bilder..ja, alt... jeg skjønner ikke de tør gi MyHeritage så mye. Ting blir ikke anonymisert fullstendig selv om du tror det. Det kommer frem i Google-søk for å lokke nye abonnenter...og du kan altså få tilbud om å betale for et dyrt abonnement for å få lastet ned foto av dine egne foreldre om du er riktig uheldig..hehe. " Vi har funnet en Photo Discovery..."

De som står bak MyHeritage er økonomiske genier..og sikkert steinrike nå. :D
Deling er greit, men her tjener noen en formue på andres bilder og dokumenter. Folk gir veldig mye fra seg. Og betaler for å gi det bort..til noen som tjener vanvittig mye på det.
Jeg haket forøvrig av en gang om at jeg ikke ville ha meldinger om matches, osv, siden jeg ble spammet ned av meldinger. Likevel sender de dann og vann.

Noen synes det er helt supert med et slikt opplegg, mens andre misliker det. Vi er forskjellige, og det er jo helt greit. Men folk må vite hva de gjør når de laster opp så mye på nett. Tenk nøye over om du ønsker dele alt med hele verden, for det er det som skjer. De fleste klarer heller ikke å stenge av alt for å anonymisere mest mulig ( helt anonym er ikke mulig. Det ser man jo når slekta dukker opp på bilder i mail). Det er for godt gjemt. Og ufattelig mange gjør følgende tabbe: De fyller ut navn, sted , årstall, med mer på tekstlinjen til bildene. Da hjelper det lite at denne nålevende personen kalles Ukjent Olsen eller noe slikt i profilen på slektstreet ditt...det står jo Elsa Olsen over bildet som kobles til profilen. :)

MyHeritage er nok en gullgruve du kan finne mye i. Men tenk over hva du legger ut.

Mvh
Linda

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 29. april 2017 kl. 22.37

Ja, det var vel noe slikt jeg hadde regnet med å høre.
En annen (for meg) unik oppdagelse i dag, er en norsk bruker av MH som har over 18 millioner (atten millioner) i treet sitt. Og han har både meg og hele slekta på alle kanter virker det som, selv om jeg ikke har lagt ut mer enn 6 personer på første halvdel av 1800-tallet på MH.
Antagelig bruker MH spidere som scanner (har scannet) det jeg har hatt liggende på min egen server.
Min søster som lever i beste velgående er i MH merket som død, mens hennes mann som gikk bort i 1996 er merket "privat".
Uansett, MH har klart å sette meg på sporet noen ganger......
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

gj03489
Sted: KVALØYA

Legg inn av gj03489 » 30. april 2017 kl. 12.08

Bare en liten kommentar om bilder delt på My Heritage. Brukeren kan selv bestemme om et foto skal kunne ses og kopieres av andre. Om man ikke ønsker dette, er det bare å gå inn på "innstillinger" og ta de nødvendige grep. My Heritage bryter seg altså ikke inn på folks websider og "stjeler" bilder.

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 30. april 2017 kl. 14.15

Ser det er mye kritikk om MyHeritages. Jeg synes programmet er flott som et startprogram. En kan via "Smartmatches" få mye "gratis-treff" fra andre brukere.
Legger du inn Oldemor Petra Bergsdatter og andre har henne, hennes mann, søsken osv på sitt tre, får du et treff og kan med et klikk overføre de andre slektningene til ditt tre.

Selvsagt må en være kritisk til slike overføringer. Så en bør kontrollere disse mot kirkebøkene osv.

MyHeritages er gratis inntil et visst antal registrerte personer. Om duvil betale for utvidelsen, så bruk ditt kredittkort. Se på utløpsdatoen på kortet. Er det mindre enn et år før det går ut, behøver du ikke gjøre noe. Dersom det er lang tid til det går ut, så gå til nettbanken og bestill et nytt og når du får det nye kortet, sletter du det gamle. Da har MyHeritages ingen mulighet til å automatisk belaste deg for nytt abonnement. De har ikke noe kredittkortnummer som godkjennes.

Dersom du ikke vil bruke Myheritages mer, kan du via GEDCOM overføre opplysningene til et annet slektsprogram.
Da kan det først være greit å skrive ut en Raport/slektsbok i MyHeritages,

Jeg synes programmet er enkelt, en får mye igjen, og bruker en også "hue" i tillegg, så tror jeg de fleste blir fornøyd.

(Jeg regner med å få masse kritiske tilbakemeldinger, men prøv programmet før du kritiserer. :D

Ulf S

Brukeravatar
Leif Bjørn Mathiesen

Legg inn av Leif Bjørn Mathiesen » 30. april 2017 kl. 19.01

Jeg har prøvd programmet. :evil:
Og kjøpt abonnemet :twisted:
Når du har gjort det henger de på deg som en klegg for å utvide eller fornye.

Det jeg opplevde er at andre formlig stjal min data som jeg mysomelig hadde brukt timer, dager og uker på å kildedokumentere uten å gi noe igjen. Kall meg egoist men jeg liker å ha kontroll.
Jeg vet mine data er der selv om jeg sa opp abonnementet for lenge siden
Å slette data som er lagt inne er umulig.

Enda verre har det blitt nå som MH har kjøpt Geni.
Eller rettere sagt ett finansselskap som står bak MH har kjøpt Geni.
En tidligere diskusjon.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... highlight=

Men hvis du angrer deg kan du laste med MH Familiy Tree Builder (som er gratis) og kutte programmets forbindelse med internet.
Da har du ett eget program på din maskin.
Mvh
Leif B.

gj03489
Sted: KVALØYA

Legg inn av gj03489 » 30. april 2017 kl. 19.56

Det kan sies mye både positivt og negativt om My Heritage. Negativt er at du må ut med omtrent 1500 kr i året for et såkalt Premium abonnement, og at det er mye rart å finne i det såkalte Smart Matches. Selv neglisjerer jeg konsekvent disse. Det positive er at programmet er ryddig og oversiktlig, og egner seg utmerket til å dele både slektstre, gamle dokumenter og bilder med slektninger som man inviterer inn som medlemmer. Men man trenger ikke invitere hvem som helst inn, for å si det sånn. Dessuten kan man hindre at andre "stjeler" opplysninger en selv har brukt masse tid på å samle inn ved å ta noen enkle grep for å hindre innsyn og kopiering. Dette gjøres lettvint ved å gå til "innstillinger og personvernopplysninger". Med andre ord velger en selv hva som skal ligge ute på nettet, om en i det hele tatt ønsker noe slikt.

Brukeravatar
dn04977
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 30. april 2017 kl. 20.34

Ulf skrev:MyHeritages er gratis inntil et visst antal registrerte personer. Om duvil betale for utvidelsen, så bruk ditt kredittkort. Se på utløpsdatoen på kortet. Er det mindre enn et år før det går ut, behøver du ikke gjøre noe. Dersom det er lang tid til det går ut, så gå til nettbanken og bestill et nytt og når du får det nye kortet, sletter du det gamle. Da har MyHeritages ingen mulighet til å automatisk belaste deg for nytt abonnement. De har ikke noe kredittkortnummer som godkjennes.
(Jeg regner med å få masse kritiske tilbakemeldinger, men prøv programmet før du kritiserer. :D

Ulf S

Det einaste du skal få kritikk for er det med kredittkortet, ikkje nødvendigt å slette det gamle for å unngå automatisk trekk, det finnst ein funksjon på MH sidene ein plass der du kan avbryte den automatiske betalinga.

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 1. mai 2017 kl. 17.01

Hvis du, Ingmar, kan forklare hvor denne funksjonen er, så er jeg enig med deg. Jeg klarer ikke å finne den :)

Ulf S

Brukeravatar
Vidar Sigurd Øverlie
Sted: LARVIK

Legg inn av Vidar Sigurd Øverlie » 1. mai 2017 kl. 17.09

Hei,

Når det gjelder å avslutte et abonnement oppgir MyHeritage følgende under Brukerhjelp > Vilkårene for tjenesten. På denne siden finner vi under Avgifter og betalinger, Abonnementer:

1. Utmelding fra fornyelse
Du kan velge bort å fornye abonnementet ved å ringe MyHeritage på +1-877-432-3135, eller ved å logge inn og gjøre bruk av Mine kjøp-siden. Hvis du ikke forteller oss at du ønsker å avslutte abonnementet minst en dag før utløpet av inneværende abonnementsperiode, vil betalingen for fornyelsesperioden for abonnementet gjennomføres.

Det kan være krevende å få en god oversikt og å finne fram på nettsidene til MyHeritage, men flere tips finnes på Facebook siden MyHeritage – Norsk Brukergruppe.

Mvh
Vidar

Brukeravatar
dn04977
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 1. mai 2017 kl. 17.11

He he, eg har intet betalt medlemsskap der så det kan eg ikkje svare deg på, men det er nevnt av fleire som abonerer på desse sidene at det er fullt muligt å reservere seg mot automatisk trekking av beløp så det er nok der ein plass - Godt skjult så svært få skal kunne finne det.

Men eg ser det ikkje som umuligt at det kan ligge under Hjem - Konto for nettside ein plass.

Kanskje nokon som har abb. kan svare meire nøyaktigt på dette :roll:

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Brukeravatar
dn04977
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 1. mai 2017 kl. 17.22

Sjå der ja kom svaret frå Vidar medan eg kludra med mitt :roll:

Så då ligger det nok under Hjem - Konto for nettside - Mine kjøp

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Brukeravatar
Leif Bjørn Mathiesen

Legg inn av Leif Bjørn Mathiesen » 2. mai 2017 kl. 17.09

Anita skrev:. Dessuten kan man hindre at andre "stjeler" opplysninger en selv har brukt masse tid på å samle inn ved å ta noen enkle grep for å hindre innsyn og kopiering. Dette gjøres lettvint ved å gå til "innstillinger og personvernopplysninger". Med andre ord velger en selv hva som skal ligge ute på nettet, om en i det hele tatt ønsker noe slikt.

Tror du ja.
I og med at Geni og MH deler matcher finnes nok alle din data på Geni og da tilbake på MH.
Slik er er det i hvertfall med mine selv om jeg satte en hake i alle bokser jeg fant i MHs instillinger.
Det er jo MH policy at man skal dele data med hverandre.
Mvh
Leif B.

Sigrid Hoyer Strompdal
Sted: OSLO

Legg inn av Sigrid Hoyer Strompdal » 3. mai 2017 kl. 14.16

Jeg hadde abonnement på My Heritage i et år og så prøvde de å forlenge det, men det fikk jeg stoppet. Jeg hadde brukt kredittkort. Jeg får fortsatt Smart matches, men jeg får jo ikke opp noe. Det samme kan det også være. Det er neppe noe interessant. Jeg prøvde noen ganger å kontakte de som hadde Smart Matches, men hvis jeg fikk svar, så ante de ikke hvor det var kommet fra. Jeg er ikke interessert i min tremennings tremenninger på andre siden. Det er nok med min egen slekt. Fordi folk laster ned likt og ulikt, er det mye feil der. Jeg fant fars kusine der og det var stort sett feil det som stod der, så My Heritage gir i beste fall et utgangspunkt for å lete.
Jeg har forresten samme erfaring med DiS forum. Men nå finner jeg ikke igjen der jeg kunne søke på navn og så få opp andre som holdt på med de samme personene. Det er kanskje tatt bort fordi det var så mye som var feil der.
Ha en fin dag.

gj19680
Sted: LØRENSKOG

Legg inn av gj19680 » 17. mai 2017 kl. 0.15

Bare en liten kommentar om bilder delt på My Heritage. Brukeren kan selv bestemme om et foto skal kunne ses og kopieres av andre. Om man ikke ønsker dette, er det bare å gå inn på "innstillinger" og ta de nødvendige grep. My Heritage bryter seg altså ikke inn på folks websider og "stjeler" bilder.

My Heritage var mitt første møte med slektsgransknings-programmer. Jeg begynte ivrig å legge inn opplysninger og fotografier, samtidig som jeg lærte meg programmet. Ser på meg selv som en forsiktig person.
En dag søkte jeg på google for å finne ut mer om en slektning. Plutselig dukket bildet mitt opp bak en betalingssperre. Jeg ble overrasket, og tenkte at det var kort vei fra det 100 år gamle fotoalbumet i grønn fløyel med håndlagde metallbeslag, til verdensveven.
Saken er at jeg begynte å ta i bruk programmet før jeg hadde lært meg det ordentlig. Det er grader av personvern og mye å hake av på. Her er det fort å trå feil. Og bevissthetsnivået øker med erfaringene og feilene man gjør.
Det er for sent å justere instillingene i etterkant. Bildene er spredd utover det hele nå og kan ikke slettes.

Hilsen Astrid

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»