Ancestry / Reunion

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Runi Teigen
Innlegg: 111
Registrert: 5. mai 2010 kl. 8.56
Sted: HOKKSUND

Ancestry / Reunion

Legg inn av Runi Teigen » 27. april 2011 kl. 7.23

Hei,

Jeg er forholdsvis ny både på data og slektsforskning.

Fikk anbefalt Ancestry av noen som fornøyd med det programmet, og det har fungert bra for meg.
For noen måneder siden gikk jeg imidlertid til innkjøp av MAC OZ, og har hatt litt trøbbel i forhold til min gamle maskin.

Etter det jeg forstår er Reunion lagd for MAC, og at jeg kanskje burde bruke dette isteden.
Er det riktig at Ancestry ikke lar seg eksportere til andre programmer - og må jeg derfor må gjøre alt på nytt dersom jeg går over til Reunion?

Siden jeg etterhvert sitter inne med mye opplysninger, bør jeg for sikkerhets skyld kjøre to forskjellige programmer?

Mvh
Runi Teigen :?

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Ancestry / Reunion

Legg inn av dn01013 » 27. april 2011 kl. 16.14

Jeg kjenner ikke Ancestry, men vil tippe på at det har en Gedcom-eksportfunksjon.

Med Ancestry oppe, trykk på <F1>-tasten eller trykk på Help i menyen, ant. ute til høyre og søk på Gedcom.

Når du har eksportert alt til Gedcom starter du Reunion og går til mport av Gedcom-fil og så er det bare å sette i gang med kvalitetssjekk. De fleste programmer lager rapporter over ting som feilet, både ved eksport (i Ancestry) og ved importen, så da får du oversikt over hvilke registreringer du kan forvente det har skjedd saker og ting med.

Lykke til

Svar

Gå tilbake til «Diskuter DIS-Norges programtester»