Skylddelingsforretning

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Slektsfaglig

Svar
Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 29. mai 2019 kl. 9.55

I pantebok i en søknad om fradeling av tomt henvises det til en skylddelingsforretning av 11. oktober 1958. Finner ikke noe slikt innført i panteboken, så hvor finner jeg en slik skylddelingsforretning? På forhånd takk.

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5509
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 29. mai 2019 kl. 10.47

Panteboka er vel ikkje så enkel å finne fram i.

Har du sett etter i grunnboka?
https://www.kartverket.no/eiendom/eiend ... -tinglyst/

(men sjå også:
https://forum.arkivverket.no/topic/2340 ... -pantebok/ )

Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 29. mai 2019 kl. 11.03

Jeg fant fram til dette i grunnboka for denne eiendommen. Betyr det at hvis ikke skylddelingsforretningen er innført her så finnes den ikke?

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5509
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 29. mai 2019 kl. 11.43

Det kan vere skyldelingsforretninga då eigedomen "din" vart frådelt ein annan eigedom. Då vil det i tilfelle stå ei innførsle om dokumentet på grunnboksbladet for den eigedomen. (Men det kunne godt stå referanse til panteboka på grunnboksbladet "ditt" også.)

Står det ikkje i grunnboka kva bnr. eigedomen vart utskilt frå?

Det kan vere at "panteboka" frå 1958 er ei samling einskild-dokument.

Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 29. mai 2019 kl. 12.19

I dette dokumentet står "jfr. Skylddelingsforretning av 11. oktober 1958". Jeg kan ikke finne noe om denne skyldddelingsforretningen i grunnboka. En slik skylddelingsforretning inneholder vel et målebrev eller en enkel beskrivelse av tomta? Er det andre steder jeg må lete?


https://www.digitalarkivet.no/tl11218012300947

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5509
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 29. mai 2019 kl. 17.55

Når du viser til "grunnboka", er det grunnboksbladet for den utskilde eigedomen, eller for
bnr.2 (som den nye er skilt frå)?

Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 30. mai 2019 kl. 12.05

Der pekes til samme innføring i panteboka for både den utskilte eiendommen (bnr 9) og eiendom utskilt fra (bnr 2), og skylddelingsforretning avholdt 11. oktober 1958. Burde ikke denne skylddelingsforretning finnes i panteboka eller? Takk for all hjelp.

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5509
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 30. mai 2019 kl. 13.18

Du svarar ikkje på spørsmål. Vi anar framleis ikkje kvar du finst på skalaen frå "null" til "allvitande" i omgangen med arkivet. Då er det litt vanskeleg å hjelpe deg.

Kvar er det du finn at "det pekes"?
Har du sett i grunnboksblada for begge eigedomane?

Dersom det berre er vist til datoen, så kan det kome av at pantboka er ei kronologisk samling av dokument. Ein finn dokumentet når ein veit område og dato.
Dokument frå 1958 kan du få kopi av frå Kartverket (det står i ei av lenkjene eg ga tidlegare).

Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 30. mai 2019 kl. 14.06

Jeg er nok nærmere null enn allvitende for å si det slik. :D Jeg har sett i grunnboksbladet for begge eiendommer og der "pekes" det til dette dokumentet.

https://www.digitalarkivet.no/tl11218012300947

Og det er i dette dokumentet henvises til "jfr. Skylddelingsforretning av 11. oktober 1958" som vel er oppmålingen. Jeg har lett i panteboka etter dette dokumentet rundt denne datoen uten å finne noe. Gjeldende pantebok er som du antyder en samling av dokumenter. Ser jo ut til at dokumenter ligger i datert rekkefølge, men jeg bør vel kanskje utvide søket noe. Takknemlig for all hjelp og mine noe uklare spørsmål rundt dette preges av mangel på kunnskap om dette. :D
Terje

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5509
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 30. mai 2019 kl. 14.58

ok...
Skylddeling skal vere tinglyst, elles vert det ikkje noko nytt bruk.
Og tinglying inneber at det er offentleg tilgjengeleg - altså må det vere i eit ordna arkiv.

Men eit par ting...
-brevet fortel eigentleg berre at nokon har fått løyve til å skilje ut ein eigedom (tomt); ikkje at det faktisk skjedde.
-skylddelingsforretninga var tydelegvis halden 11.okt; men tinglysinga må ha skjedd etter at sorenskrivaren fekk brevet (må vere etter 25.nov) - altså etter at løyvet gjeve (og motteke).
Det kan vere andre ting som måtte kome på plass også - så det kan ha gått noko tid før delinga (eventuelt) er tinglyst
- det bør stå tinglysingsdato også i grunnboka (elles vert det vanskeleg å finne dokument)

får du til å legge ut utskriftene frå grunnbok her? (dei er ikkje konfidensielle - tvert om)

Brukeravatar
Terje Syversen
Innlegg: 47
Registrert: 23. januar 2008 kl. 19.51
Sted: NES PÅ HEDMARKEN

Re: Skylddelingsforretning

Legg inn av Terje Syversen » 30. mai 2019 kl. 16.22

Det står desverre ikke noe tinglysningsdato i grunnboka, så det betyr vel bla seg utover i panteboka fra 25.11.1958. Takk for hjelp.

Svar

Gå tilbake til «Kilder og metode»