Fetten på Stai i Stor Elvdalen, Østerdalen, hvor?

Hvor du skal plassere din etterlysning? Spør her

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
gj06168
Sted: ASKER

Fetten på Stai i Stor Elvdalen, Østerdalen, hvor?

Legg inn av gj06168 » 10. mars 2008 kl. 1.39

hei

hvis jeg er heldig funker linken nedenfor, men dette er mine tipp oldeforeldre og oldefar som bor på gården/bruket Fetten på Stai i Stor Elvdalen, Østerdalen. Jeg har blitt fortalt at dette stedet lå i nærheten av brua på Stai, vet noen mere presist om om hvor denne gården lå? Kunnskap om gården som sådan er av absolutt interesse.

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=326#ovre

morten

Brukeravatar
Hilde Elisabeth Wedde
Sted: KONGSBERG

Re: Fetten på Stai i Stor Elvdalen, Østerdalen, hvor?

Legg inn av Hilde Elisabeth Wedde » 23. mars 2008 kl. 23.29

Ved å kikke litt nærmere på folketellingen du har lagt ved, står det at Fetten ligger under Gardnr. 12. Gardnr 12 i tellingen er Alfheim.

Denne garden kan du finne på Norgesglasset her. Velg knappen med Stedsnavn til venstre, skriv Alfheim i "Søk etter Stedsnavn" og skriv Stor-Elvdal under "Fylke eller kommune", klikk på Søk nedenfor. Klikk på resultatet du får i høyre felt, og du får markert gården på kartet.

Hilde

Ola Klefsås
Sted: KOPPANG
Kontakt:

Legg inn av Ola Klefsås » 26. mars 2008 kl. 0.24

Hei Morten!
Dette ser ut til å dreie seg om Peder Pedersen fra Nordrumsløkken i Ringebu og Ingeborg Jørgensdatter Spangeruddalen. Jeg har noen etterkommere, men siden noen av dem er høyst nålevende, må du sende e-postadressen din til olakaakrøllonlinepunktno.

Mvh Ola

PS: Ikke slektning!

gj06168
Sted: ASKER

Legg inn av gj06168 » 29. mars 2008 kl. 14.27

Hei

og hjertlig takk begge to for interesante opplysninger på hver deres kant, Inger; karttjenesten var virkelig god og detaljert og jeg fant frem. flott.
ja Ola, det er rette folk du snakker om, de du nevner er mine tippoldeforeldre, jeg e-mailer deg for kontakt.

med hilsen morten

Svar

Gå tilbake til «Hvor i Norge ligger stedet?»