Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
Ivan Bjarne Kristensen
Innlegg: 509
Registrert: 3. desember 2010 kl. 21.35
Sted: MJØNDALEN

Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest

Legg inn av Ivan Bjarne Kristensen » 14. april 2021 kl. 11.59

Jeg har problem med å finne alle de opplysninger som jeg gjerne vil og som jeg vet burde kunne finnes om denne karen  :oops:

Han er sønn av Hans Angel Jensen og Anne Margrethe Christensdatter på Fuglnæs i Hammerfest - ett av minst 11 barn!

Jeg vedlegger et dokument med de opplysninger jeg har funnet med linker til de aktuelle kirkebøker/folketellinger.

Jeg mangler å finne ham i flere folketellinger. Ganske vist var han sjømann og kanskje han ganske enkelt var på sjøen, når diverse folketellinger ble foretatt og derfor ikke ble telt, men likevel.

I 1865 bodde familien ikke i Hammerfest, men på Renøen - og Christen Magnus er ikke registrert sammen med resten av familien der. Han må jo da ha vært 14 år gammel.

Han ble konfirmert i Hammerfest i 1868 og er der anført med bopel i Hammerfest.

I 1875-tellingen finner jeg ham heller ikke, men han blir gift i Vår Frue kirke i Trondhjem i 1877.

Ifølge et par senere folketellinger får han minst to barn med sin første ektefelle.

Datteren Marie Frederikke Hansen skal være født i Trondhjem i 1877/1878, men henne har jeg ikke klart å finne.

Sønnen Hagbart Halvdan Hansen ble født 16.08.1880 i Ålesund og ble gift 07.04.1907 i Bakke kirke i Trondhjem.

Så har jeg funnet ham i Trondhjem i 1885- og 1891-tellingene, hvor han bor på Bakklandet

Og han ble gift borgerlig i 1892.

Men verken i 1900- eller 1910-tellingene har jeg klart å finne ham.

Derimot har jeg funnet ham i en bytelling i Trondhjem i 1925, fortsatt bosatt på Bakklandet.

Endelig har jeg heller ikke funnet hans dødsfall.

Har noen sett noe til denne karen? 

Ivan Kristensen
Nellikveien 6
3050  Mjøndalen
 
PS: Ettersom han oppholder seg mye av sitt liv i Trondhjem legger jeg også denne etterlysning under Trondhjem
Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest - Slektsforum (slektogdata.no)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Ivan Bjarne Kristensen
Innlegg: 509
Registrert: 3. desember 2010 kl. 21.35
Sted: MJØNDALEN

Re: Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest

Legg inn av Ivan Bjarne Kristensen » 14. april 2021 kl. 12.20

Jeg har allerede fått et par svar på tråden under Trondhjem, så jeg anbefaler at alle kommentarer samles der på denne linken:
Christen Magnus Hansen, født 21.08.1851 i Hammerfest - Slektsforum (slektogdata.no)

Svar

Gå tilbake til «Hammerfest»