Athanasius Olsen

Moderator: MOD_Finnmark

Svar
Liv Christin Heggelien-Tetlie
Sted: HORTEN

Athanasius Olsen

Legg inn av Liv Christin Heggelien-Tetlie » 9. desember 2008 kl. 21.30

Jeg lurer på om noen har kjennskap til denne karen, funnet i Skipslister 1900:

11945 8 Athanasius Ols. m ug Let Matros 1872 Wadsø Vadsø n udtraat intet Samfund
lenke:
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... merk=11945

Jeg er på jakt etter dennes dåp og forøvrig andre opplysninger som kan stadfeste hvem hans foreldre er.
Hilsen Liv Christin :-)

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Athanasius Olsen

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 9. desember 2008 kl. 22.25

Hei!

Dette var kinkig. Skanna kyrkjebøker for Vadsø er kun for tidsrommet 1861- 1867 og er lysninger. Søkte på 1875 tellingen i Vadsø, men fann ingen med det namnet. I allefall var ikkje namnet Athanasius oppgitt i tellinga. Han kan jo hatt fleire fornamn. Fann 3 fødd på 1870 tallet, som heitte Olsen. Fekk ikkje til å legge inn link til den sida.

Det er Olaf Olsen f. 1872, Johannes Olsen Øien f. 1870 og Albert Olsen Øien f. 1874.

Håper andre kjem med løsningen :wink:

Mvh
Anne Lisbeth

Liv Christin Heggelien-Tetlie
Sted: HORTEN

Re: Athanasius Olsen

Legg inn av Liv Christin Heggelien-Tetlie » 9. desember 2008 kl. 22.37

Tusen takk for innspill :-)

Jeg har desverre ikke flere ledetråder selv, men håper at det dukker opp noe mer rundt denne karen med det sjeldne navnet :-)

Utgangspunktet mitt for søket er en person som er oppgitt å hete nettopp Athanasius Olsen, han skal være født ti år senere, sted ukjent og vedkommende skal etter sigende ikke være døpt. Opplysninger om denne finner jeg ikke, så når jeg snublet over denne Athanasius som er utgangspunkt for tråden her, kan jeg ikke la være å prøve å finne ut hvem han er, rett og slett for å utelukke at jeg kan ha fått feil opplysninger om han jeg egentlig jakter på.
Hilsen Liv Christin :-)

Svar

Gå tilbake til «Vadsø»