Anna Hansine Marianna Olsdatter og Nils Anton Pedersen
Moderator: MOD_Troms
Anna Hansine Marianna Olsdatter og Nils Anton Pedersen
Finner ikke giftermålet til disse? Kor mange barn hadde dem? Dem bodde i manndalen, Kåfjord.
Kan du hjelpe
Kan du hjelpe
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Anna Hansine Marianna Olsdatter og Nils Anton Pedersen
Har du noen tidsperiode for dette paret? 1700 eller 1800-tall...
Hvor har du opplysning fra om at de levde i Manndalen?
Fint om du nevner mest mulig av det du vet da det blir enklere for folk som vil hjelpe deg
Hvor har du opplysning fra om at de levde i Manndalen?
Fint om du nevner mest mulig av det du vet da det blir enklere for folk som vil hjelpe deg

Vennlig hilsen Gry
Anna Hansine Marianna Olsdatter hete ho, født 05.10.1896(97). Skal være døpt 11.10.1896. Foreldrene hennes heter: Ole Monsen , mandalen, f.1854 og mora hete Johanna Nilsen(dtr), f.1864.
Hun ble gift med Nils Anton Pedersen, f28.05.1894. Hannes foreldre heter Peder Mikkelsen f.15.15.1864 og hannes mor Beret Marie Mikkelsen f.03.05.1869. Dem bodde vel på Storvollen, Mandalen. Mene at begge var derfra, men er ikke sikker
Hun ble gift med Nils Anton Pedersen, f28.05.1894. Hannes foreldre heter Peder Mikkelsen f.15.15.1864 og hannes mor Beret Marie Mikkelsen f.03.05.1869. Dem bodde vel på Storvollen, Mandalen. Mene at begge var derfra, men er ikke sikker
- Øyvind Servio Larsen
- Sted: SKUDENESHAVN
Nils Anton 74/94 f. 25.06.1894 foreldre Peder Mikkelsen og Berit Hansdatter Storvolden.
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2901&idx_id=2901&uid=ny&idx_side=-33
Mvh
Øyvind
www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2901&idx_id=2901&uid=ny&idx_side=-33
Mvh
Øyvind
- Øyvind Servio Larsen
- Sted: SKUDENESHAVN
7/97 Anna Hansine Marianna f. 5/10.1896 Forelde Ole Monsen og Johanna Nilsen Manndalen. Lyngen/Lyngen min.bok nr 8:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-57
For å finne når de ble gift kan det være en pekepinn å finne ut når de fikk første barn.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-57
For å finne når de ble gift kan det være en pekepinn å finne ut når de fikk første barn.
-
- Sted: VOSS
De ble viet 5.nov.1925.
Tusen hjertelig takk for hjelpa Øivind:) Er så kjekt å få hjelp her inne, når man ikke kjem videre. Hvordan skal man komme videre i slekta når man bare vet navnet og fødselsår på f.eks faren hennes?
Finner ingen barn til disse, selv om jeg vet de hadde flere.
Skal vel hete Johanne, Norvald, Oskar, Eli, Arne??????
Noen som kan hjelpe?
Skal vel hete Johanne, Norvald, Oskar, Eli, Arne??????
Noen som kan hjelpe?
-
Du finner ikke dåp etter 1924 på nettet. Kanskje det er lurt å ta kontakt med etterkommerne.
Helge var den yngste. Han omkom i en drukningsulykke. Tror det var i 1958-59, ca 20 år gammel. Mvh. Britt
Helge var den yngste. Han omkom i en drukningsulykke. Tror det var i 1958-59, ca 20 år gammel. Mvh. Britt
Tusen takk. Har fått med meg at Helge druknet ja, og skal se om ikke jeg får tak i resten av barnan:)
-
Hvis du går inn på gravminner Troms - Kåfjord - Sandeng, så finner du gravstene til Eli, Oskar, Norvald, Arne og Helge. De har etternavnet Einebakken/Enebakken.
Der står fødselsdato og dødsdato. Jeg kan ikke huske om Ane og Anton hadde flere barn
Eli døde i 1957 og Helge i 58.
Det var et trist år i bygda. Fire ungdommer døde dette året. Tre i ulykker og den fjerde av sjukdom. Jeg var liten da, men husker at det var en dempet stemning i bygda. De fleste var preget av hendelsene og det ble snakket mye om dette. Mvh. Britt
Der står fødselsdato og dødsdato. Jeg kan ikke huske om Ane og Anton hadde flere barn
Eli døde i 1957 og Helge i 58.
Det var et trist år i bygda. Fire ungdommer døde dette året. Tre i ulykker og den fjerde av sjukdom. Jeg var liten da, men husker at det var en dempet stemning i bygda. De fleste var preget av hendelsene og det ble snakket mye om dette. Mvh. Britt
-
Kan føye til at vi har nok en del felles aner. Ane var søskenbarn med min farmor. Ole Monsen, hennes far, var født 15.juli 1854. Han var bror til min oldemor, Inger f. 1850.
Kor artig at du har funnet det ut:) Det er faktisk ikke min slekt eg leite opp no, men min svigerbror som har besteforeldre og olderforeldre og slekt i manndalen:) Han er vokst opp på Aure, Nordmøre men så har han giftet seg med min søster:)
Kjempeartig, så da er dokker i slekt en eller annen plass:)
Kjempeartig, så da er dokker i slekt en eller annen plass:)
-
Da kjenner jeg kanskje hans besteforeldre?
-
Forresten så har jeg alltid visst at vi hadde felles slekt med Oskar, Norvald og co.
Når man vokser opp i ei lita bygd så blir man fortalt hvem som er slekt og hvem som ikke er det.
Jeg har anene til både Ane og Anton i min database. Kan sende de hvis det er ønskelig.
Når man vokser opp i ei lita bygd så blir man fortalt hvem som er slekt og hvem som ikke er det.
Jeg har anene til både Ane og Anton i min database. Kan sende de hvis det er ønskelig.
Ja det har vært kjempegreit å få tilsendt det du har:) Om det går an å sende på mail, send bare til [email protected] hvis mulig.
Sist redigert av gj15103 den 11. februar 2012 kl. 15.25, redigert 1 gang totalt.
Mener ikke å skjenne, men vær oppmerksomme på at vi ikke har lov å nevne nålevende her inne p. g. a. personvern.
Prøv å anonymiser innlegget i så fall.

Vennlig hilsen Tove
Sorry ja det glemte eg. Kan den slettes?
Se på innlegget ditt. I øvre høyre hjørne står "endre".
Klikker du kan du endre innlegget ditt.
Klikker du kan du endre innlegget ditt.
Vennlig hilsen Tove
Nils Pedersen Einebakken..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av gj09217 den 15. februar 2012 kl. 22.03, redigert 1 gang totalt.
Anna Olsdtr.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av gj09217 den 15. februar 2012 kl. 22.04, redigert 1 gang totalt.
Tusen hjertelig takk Harald:) Nydelig
-
OPS, ser at der er litt uoverensstemmelser på listene du fikk fra meg og det som Harald har sendt . Sender deg en mail, Harald.
Vedlegg endret pga. feil.