Niels Nielsen Lockert f.1778 - Kirsten Olsdatter f.1780 *
Moderator: MOD_Nordland
Niels Nielsen Lockert f.1778 - Kirsten Olsdatter f.1780 *
Jeg søker foreldrene og eventuelle søsken till Niels Nielsen Lockert, f.1778 på Strand i Sortland, d. 8/11 1866 og hans første fru Kirsten Olsdatter f.1780, d. 1840.
Jeg vet att de hade en sønn, Olaus Bertheus Lockert f. 12/6 1806, d. 1887.
Niels er min tipp-tipp oldefar.
Blir glad om noen kan hjelpe mig
Turid Bjørkum
Jeg vet att de hade en sønn, Olaus Bertheus Lockert f. 12/6 1806, d. 1887.
Niels er min tipp-tipp oldefar.
Blir glad om noen kan hjelpe mig
Turid Bjørkum
-
- Sted: KONGSBERG
Re: Lockert/Sortland
Hei,
Du finne mye om denne slekten på Digitalarkivet.
Se
http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe ... ak=n#anker
og
mvh Bjørg
Du finne mye om denne slekten på Digitalarkivet.
Se
og
mvh Bjørg
Tack Björg.
Det blir mycket stoff att läsa genom.
Hoppas jag hittar några ledtrådar.
Turid
Det blir mycket stoff att läsa genom.
Hoppas jag hittar några ledtrådar.
Turid
Har lidt omkring lensmann Niels Nielsn, Lockert,
Jeg har han registrert med 2 sikre barn så langt: Elisabeth Brgitta Lockert (1803-1903?) og min tipptipp oldefar Olaus bertheus Nielsen Lockert - men det er en 'grusom' slekt å forske på - mye rot i registreringene, jeg har funnet omkring. Men forsker veldig - prøver å løse floken og finne fellesnevner!
Jeg har han registrert med 2 sikre barn så langt: Elisabeth Brgitta Lockert (1803-1903?) og min tipptipp oldefar Olaus bertheus Nielsen Lockert - men det er en 'grusom' slekt å forske på - mye rot i registreringene, jeg har funnet omkring. Men forsker veldig - prøver å løse floken og finne fellesnevner!

- Vigdis Lindbjør Nilsen
- Sted: KVALØYA
Hei
Sortland er en kommune og en by i Vesterålen i Nordland fylke. Kanskje kan du få flere svar på dette om du legger inn spørsmålet til Etterlysninger for Nordland fylke og i undergruppen for Vesterålen - Sortland.
Sortland er en kommune og en by i Vesterålen i Nordland fylke. Kanskje kan du få flere svar på dette om du legger inn spørsmålet til Etterlysninger for Nordland fylke og i undergruppen for Vesterålen - Sortland.
mvh Vigdis Lindbjør Nilsen
Moderator: Troms
Les dette før du poster din melding
- Vigdis Lindbjør Nilsen
- Sted: KVALØYA
Hei
Jeg flytter dette emnet til Sortland siden det synes å høre hjemme der, så slipper du selv å gjøre alt på nytt. Tror nok du kanskje kan få flere svar fra de som er lokalkjent der. Lykke til
Jeg flytter dette emnet til Sortland siden det synes å høre hjemme der, så slipper du selv å gjøre alt på nytt. Tror nok du kanskje kan få flere svar fra de som er lokalkjent der. Lykke til

mvh Vigdis Lindbjør Nilsen
- Paul Johan Hals
Hei.
Vær oppmerksom på at data for kirkelige handlinger i Sortland står ført under Hadsel fram til langt inn i det 19. århundre.
Forøvrig finner du navnet Lockert (skrevet på forskjellig måte) i alle vesterålskommunene.
Mvh Paul
Vær oppmerksom på at data for kirkelige handlinger i Sortland står ført under Hadsel fram til langt inn i det 19. århundre.
Forøvrig finner du navnet Lockert (skrevet på forskjellig måte) i alle vesterålskommunene.
Mvh Paul
Re: Niels Nielsen Lockert f.1778 - Kirsten Olsdatter f.1780
http://www.lockharts.com/2011/10/21/1557-james/
Denne siden viser lockertslekten i Norge, men det er avvik mellom denne siden og feks geni.com
Har også lyst til å finne ut mer om dette, for flere navn er borte i forhold til lockertsiden.

Denne siden viser lockertslekten i Norge, men det er avvik mellom denne siden og feks geni.com
Har også lyst til å finne ut mer om dette, for flere navn er borte i forhold til lockertsiden.

Re: Niels Nielsen Lockert f.1778 - Kirsten Olsdatter f.1780
Hei, på Lochertsiden du nevner står denne forbindelsen:
"Children of Nils Nilsen Lockert and Kirsten Olsdatter:
Olaus Berthinus Lockert (b.12 Jun 1806-d. 2 Aug 1887). (Continues below.)
Nikolai Jentoft Nilsen"
Er det noen, som finner denne påstanden bekreftet noe sted?
Jeg har Olaus B Lochert på min farmors side av slektstreet og Nikolai Jentoft Lockert på min mormors side. problemet oppstår, når det finns 2 Nikolai Jentoft Lockert/Lokkert - en fra 1804 og en fra 1808 i kirkebøkene??
Min Nikolai Lokkert har en mor som heter Aleth Grøn Jensdatter og en far som heter Anders Nillsøn Lokkert.
Hadde vært greit å få bekreftet påstanden i det nevnte søskenforhold! ??
På forhånd takk for alle innspill!
"Children of Nils Nilsen Lockert and Kirsten Olsdatter:
Olaus Berthinus Lockert (b.12 Jun 1806-d. 2 Aug 1887). (Continues below.)
Nikolai Jentoft Nilsen"
Er det noen, som finner denne påstanden bekreftet noe sted?
Jeg har Olaus B Lochert på min farmors side av slektstreet og Nikolai Jentoft Lockert på min mormors side. problemet oppstår, når det finns 2 Nikolai Jentoft Lockert/Lokkert - en fra 1804 og en fra 1808 i kirkebøkene??
Min Nikolai Lokkert har en mor som heter Aleth Grøn Jensdatter og en far som heter Anders Nillsøn Lokkert.
Hadde vært greit å få bekreftet påstanden i det nevnte søskenforhold! ??
På forhånd takk for alle innspill!