Jørgen Johansen Vangenf. 1880

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Tor Ole Grønvik
Innlegg: 557
Registrert: 18. mai 2008 kl. 9.50
Sted: TRONDHEIM

Jørgen Johansen Vangenf. 1880

Legg inn av Tor Ole Grønvik » 12. februar 2009 kl. 20.39

Hei

Søker hans ane slekt for en arbeidskollega, denne familien kommer i senere tid på Vangen gård Mosjøen.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... rk=98#ovre
Mvh

Tor-Ole Grønvik
tor-ogro@outlook.com
Tlf: 46418187

dn21993
Innlegg: 1933
Registrert: 17. november 2007 kl. 12.17
Sted: TOLVSRØD

Re: Jørgen Johansen Vangen

Legg inn av dn21993 » 12. februar 2009 kl. 21.36

Hei :D
Jørgen`s dåp : KB, Hatfjelldal 1878-1898, side18, nr 23.

Jørgen`s konfirm. : samme KB, side 119, nr9

Hilsen
Grethe Aud :D

Brukeravatar
Geir Tverå
Innlegg: 800
Registrert: 14. mars 2005 kl. 21.24
Sted: TRONDHEIM

Re: Jørgen Johansen Vangen

Legg inn av Geir Tverå » 12. februar 2009 kl. 22.25

Den Jørgen Johansen vi finner under Krutvatnet Fjellstue i 1900, brukte navnet Jørgen Erlandsen etter at han ble voksen. Hans eldre bror Erik, er min oldefar. Jeg har rimelig god oversikt over denne slekta.

Jørgen Erlandsen ble gift i 1911 med Anne Maria Andersdatter fra Åkervika, Hattfjelldal (f. 10.03.1885 i Åkervik, Hattfjelldal som datter av Anders Mathis Elias Monsen og Anna Kristine Johannesdatter) . Han døde i 1966 og er gravlagt i Hattfjelldal.
Jørgen overtok etter faren arbeidet som fjellstuemann. Overtok også som lappeoppsynsmann for Hattfjelldal reinbeitedistrikt fra 1912. Fra 1917 var han også toller på tollvaktposten som da ble opprettet.
Senere gikk disse oppgavene over til to av hans sønner, Sverre og Arnljot.

Når du etterlyser aner til Jørgen Johansen Vangen, blir jeg i sterk tvil om det kan være samme person du er på jakt etter. Det eneste jeg kan se, er at Jørgen hadde et barnebarn som ble gift Vangen og bosatt i Mosjøen. Litt flere opplysninger kunne derfor være til hjelp slik at jeg er sikker på at vi har riktig person i fokus.

Mvh
Geir

Tor Ole Grønvik
Innlegg: 557
Registrert: 18. mai 2008 kl. 9.50
Sted: TRONDHEIM

Re: Jørgen Johansen Vangen

Legg inn av Tor Ole Grønvik » 12. februar 2009 kl. 22.30

Hei

Takker for hjelpa, det er nok den riktige men jeg som har skrevet Vangen på en person for tidlig i slekta her hehehhe!

Dette blir morsomt for han på jobben.

Håper du kan hjelpe noe videre også!

Tor-Ole
Mvh

Tor-Ole Grønvik
tor-ogro@outlook.com
Tlf: 46418187

Brukeravatar
Geir Tverå
Innlegg: 800
Registrert: 14. mars 2005 kl. 21.24
Sted: TRONDHEIM

Re: Jørgen Johansen Vangen

Legg inn av Geir Tverå » 12. februar 2009 kl. 23.13

Legger ved et kart som viser foreldre, beste- og oldeforeldre. Vedlegget vises kun for den som er pålogget.
Jeg har adskillig mer informasjon jeg kan oversende når jeg får tid.

Jeg er rimeligvis nysgjerrig på hvem din arbeidskollega er, og vil gjerne ha opplysninger av nyere dato. Jeg forsøker å skaffe meg oversikt over etterslekta til fjellstuemann Johan Martin Erlandsen, men personvernet setter begrensninger.
Jeg ønsker derfor at du benytter knappen PM nedenfor og sender meg en privat melding dersom du kan gi opplysninger om nålevende personer.

Johan Martin Erlandsen/Johan Martin Johannesen/Johan Martin Haugen var sønn av stolmakermester Johannes Erlandsen i Sel i Gudbrandsdalen, også kalt "Maihaug-snekkeren": http://www.bredebygden.com/Artikler/johan_martin.html

Mvh
Geir
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Tor Ole Grønvik
Innlegg: 557
Registrert: 18. mai 2008 kl. 9.50
Sted: TRONDHEIM

Re: Jørgen Johansen Vangen

Legg inn av Tor Ole Grønvik » 13. februar 2009 kl. 20.50

Hei

Snakket med kollegaen idag å dem er intresert i info dem, deres navn er Tommy Vangen å hans far som jeg forstod født på Vangen går!
Skal sende deg info fra han når han får ordnet det!

Tor-Ole
Mvh

Tor-Ole Grønvik
tor-ogro@outlook.com
Tlf: 46418187

Svar

Gå tilbake til «Hattfjelldal»