Ole Juliussen Skage

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Ruth Pauline Hauge
Innlegg: 15
Registrert: 2. juli 2019 kl. 14.38
Sted: Valestrandsfossen

Ole Juliussen Skage

Legg inn av Ruth Pauline Hauge » 2. juni 2020 kl. 22.51

Hei
Er på leting etter foreldre og søsken av og samt en Ole Juliussen og som senere skrev seg for Skage f. 1893

Han skal være født i Grong herred, men finner ham ikke døpt noe sted - ser ut til at det enten mangler registrering eller han ikke ble dømt.

Hadde vært git om noen har bygdebok eller vet om familien kunne hjulpet meg.

Er litt usikker på om han er den rette personen jeg trenger finne, men kan eventuelt være greit å få avkreftet det.

I en farskapsdom i 1922 er han kun oppgitt som Ole Skage, (der nevnt sammen med en annen mann også) og var fyrbøter. De hadde ikke greid å finne noen adresse på ham.

Håper på svar

gj25675
Innlegg: 4100
Registrert: 29. mai 2016 kl. 12.36
Sted: DRØBAK

Re: Ole Juliussen Skage

Legg inn av gj25675 » 3. juni 2020 kl. 0.00

Dette er kanskje Ole som pleiebarn i 1900
https://www.digitalarkivet.no/census/pe ... 7490003547

Antatt fødested Grong(markert med *), men det er ikke nødvendigvis riktig

Hilsen
Matthias

Ruth Pauline Hauge
Innlegg: 15
Registrert: 2. juli 2019 kl. 14.38
Sted: Valestrandsfossen

Re: Ole Juliussen Skage

Legg inn av Ruth Pauline Hauge » 3. juni 2020 kl. 1.16

Ja, den har jeg funnet.
Men det er ikke flere spor å finne for meg før jeg finner ham i Tromsø på sin 50-årsdag i 1943.

Da han døde er det oppgitt en sønn som pårørende, han her Olaf Skage Juliussen.

Men jeg har ikke lyktes å finne foreldrene til Ole.

Sønnen Olaf ble gift med en som het(er) Åse, men vet ikke om hun lever. Olaf er død.

Tror det kan mangle kirkebøker for den tiden Ole ble født. Olaf fant jeg i Tromsø, men uten oppgitte foreldre i dåpen.

Anne Berit Hildrum
Innlegg: 760
Registrert: 3. desember 2004 kl. 9.16
Sted: OSLO

Re: Ole Juliussen Skage

Legg inn av Anne Berit Hildrum » 3. juni 2020 kl. 9.36

Etersom han bor som pleiebarn på Sørmoodden i 1900, som ligger på Høylandet, er det kanskje sansynlig at han ble født/døpt på Høylandet. Grong dekket Grong, Høylandet, Harran og Namsskogan i de dagene. Desverre er ikke kirkebøkene for noe annet enn Grong lagt ut, for de andre sogenen Høylandet, Harran og Trones går de bare frem til 1878. En forespørsel til Høylandet, Harran og Namsskogan kirker kan kanskje gi deg svaret.

Svar

Gå tilbake til «Grong»