Jeg tror det er Annes far jeg finner, som Lars Larsen 13år, på gården Hegstad under 1801-tellinga dvs. han må være født i 1788, som sønn av Lars Larsen 44år og Ellen Paulsdatter 34år. De hadde også to barn til, Berithe 6år og Gurru 3år i 1801.
Lars Larsen Hegstad finner jeg igjen, som fadder til min tippoldefar Jørgen Hegstad døpt 11aug1839, sammen med det jeg mener ble Lars hustru, nemlig Gurianna Thorsdatter. Disse to finner jeg også som mor og far til Magnil, født 14.juli 1837, døpt 10sep1837, noe som da betyr at Magnil og Anne er søsken.
Jeg finner ikke igjen Lars i folketellinga 1865 noe som tyder på at han døde eller flyttet til annet sted (Bjugn?) før han ble 77 år.
Jørgen Hegstads far, Andreas Andersen Bollingsplads, finner jeg ikke hverken i tellinga 1801 eller i 1865.
Jørgen Hegstad har også minst en bror nemlig Lorents Andreasen Hegstad, født 26jul1827.
Jeg finner igjen Lorents Hegstad under folketellinga 1865, da som handelsmann i Bjugn, med bror Jørgen Hegstad , som Handelsbetjent og så er det en Albrigt Hegstad (fisker), som står under samme gården, ervigsnæsset, og han kan være en bror eller slektning fra Sparbu født i 1836.
Setter stor pris hvis noen kan hjelpe meg med dette, evt. henvise meg til rett kilde.