L. Amundsen, Hommelvik

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn19444
Innlegg: 859
Registrert: 28. oktober 2005 kl. 12.59
Sted: TILLER

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av dn19444 » 3. mai 2006 kl. 0.14

Det var en kar ved navn Ludvik Amundsen som drev urmakerforretning i Hommelvik for rundt midten av 1900-tallet, kanskje noe senere. Butikken het visst L. Amundsen. Er det noen som kan hjelpe meg på vei når det gjelder slekta til denne karen, både forfedre og etterkommere?

Mvh.
Krister

Kåre Hugås

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av Kåre Hugås » 3. mai 2006 kl. 0.58

Hei Krister
ER du sikker på at det var urmakerforretning denne Ludvig Amundsen drev. Det var en med samme navn som drev som skomaker på Stjørdal. Ca. 1965 - 70 flyttet han med sin skomakervirksomhet til Hommelvik. Denne mannen kjente jeg, men det er ikke sikkert det er samme mann. Han hadde 5 eller 6 barn.
M.v.h.
K.H.

dn19444
Innlegg: 859
Registrert: 28. oktober 2005 kl. 12.59
Sted: TILLER

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av dn19444 » 3. mai 2006 kl. 9.15

Hei, Kåre

Det er mulig du har rett i det, for min kilde var "vag i sine uttalelser". Uansett, jeg leter etter en Ludvig som var sønn av Inga og Ludvig Amundsen Øien som bodde i Stjørdalsområdet. Noen av barna valgte å kutte Øien-navnet.

Vet du hvor den Ludvig Amundsen du kjente var født og sånn cirka når han ble født? Når og hvor døde han?

Dersom du kan hjelpe meg videre så jeg kan få snakket med noen av etterkommerne, hadde det vært veldig fint.

Send meg gjerne en epost:
krister.olsen@tronderbladet.no

Mvh
Krister

Jim Øien

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av Jim Øien » 24. oktober 2006 kl. 18.16

jeg heter jim øien min bestefar heter ludvig øien.han hadde en bror som heter bjørn.ring meg på 32796409 hilsen jim øien

dn08928
Innlegg: 356
Registrert: 15. desember 2004 kl. 20.57
Sted: SKATVAL

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av dn08928 » 24. oktober 2006 kl. 20.43

Jeg vokste opp som nærmeste nabo til to av de barna du nevner. Tror de var 6 søsken. Jeg kjenner navnene men ikke hvor de bor idag. En halvbror bor her på Stjørdal og han vet sikkert hvor de andre bor.
Behjelpelig videre hvis ønske.
Hilsen
Odd Tangen

Marita Amundsen

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av Marita Amundsen » 20. februar 2007 kl. 14.07

Jeg er barnebarn av Ludvig Amundsen, skomakeren. Pappa er yngstesønnen til Ludvig og Emilie, og han har seks eldre søsken.

Mvh Marita
marita.amundsen@gmail.com

Birger Øien

Re: L. Amundsen, Hommelvik

Legg inn av Birger Øien » 25. februar 2007 kl. 22.29

jeg er sønn av Bjørn Øien, bror til Ludvig Amundsen.jeg husker også på de andre søknene til Ludvig.

Mvh
Birger Øien

Svar

Gå tilbake til «Malvik»