Kristian Johannessen Moe

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Morten Gomo
Innlegg: 7
Registrert: 4. februar 2021 kl. 23.40

Kristian Johannessen Moe

Legg inn av Morten Gomo » 4. februar 2021 kl. 23.46

Hei.Lurer på om jeg kan få litt hjelp av noen her til å finne ut litt om ovennevnte.  Han var født i 1864 i Rissa og døde i 1921 i Melhus, der han ble gift med Martha Olsdtr. Spakmo i 1888, iflg. Rissa bygdebok bind V.  De fikk 5 barn, ref. samme bygdebok.  Imidlertid har jeg også fått opp via annen kilde at han var partner med en Johanne Løvseth, og fikk disse 5 barna med henne.

Er dette noe noen kan hjelpe til å finne ut, eller er dette innlegget for nytt, slik at det burde slettes?  

Takknemlig for et eller annet svar ihvertfall.

Mvh.

Morten Gomo

Brukeravatar
Gry Iris Onarheim-Dahlmo
Innlegg: 4728
Registrert: 18. november 2004 kl. 16.52

Re: Kristian Johannessen Moe

Legg inn av Gry Iris Onarheim-Dahlmo » 5. februar 2021 kl. 9.09

Velkommen som nytt medlem og ny bruker av Slektsforum :)

En liten start:
 
Antar at den opplysningen om partner Johanne Løvset kommer fra Geni eller MyHeritage og ikke kildebelagt?

Familien bodde på Trøen/Løvsettrøen i Melhus i FT1900 og FT1910 og alle med fødested Rissa:

https://www.rhd.uit.no/folketellinger/f ... 019&lnr=00

Ref Løvset: i FT ser du føderådsfolket med navn Løvset, og de er vel konens foreldre?

Vielsen 1888 i Rissa: https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000005793098

Her må du sjekke kirkeboken (se link skannet versjon nede til høyre) siden dette er avskrift utført av AMF (Ancestry, NyHeritage og FamilySearch) og de har en fantasifull tolkning av kirkebøkene, for å si det mildt.

Ønsker du mer info lenger tilbake i tid på paret så hjelper sikkert flere deg her som har bedre kjennskap til området enn meg.
 
 
Vennlig hilsen Gry

Morten Gomo
Innlegg: 7
Registrert: 4. februar 2021 kl. 23.40

Re: Kristian Johannessen Moe

Legg inn av Morten Gomo » 5. februar 2021 kl. 13.40

Hei, Gry Onarheim, og takk for svaret.  Jo det stemmer at opplysningen om Johanne Løvseth kom fra MyHeritage ja.  Det er det programmet jeg bruker.  Jeg får vel bli litt flinkere til å sjekke andre kilder.

Svar

Gå tilbake til «Melhus»