John Pedersen Gimse.

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn20189
Sted: LER

Re: John Pedersen Gimse.

Legg inn av dn20189 » 6. mars 2005 kl. 17.25

John Pedersen Gimse f.13.11.1864 i Gimsekleva på melhus.Han var bror til min Oldefar Ola (ole)pedersen Gimse.John drar til usa 5.5 1886.Familien hørte aldri noe mere fra han,og trodde han døde ganske tilig i usa.Det jeg lurer på,sammen med han dro flere andre fra Melhus i samme alder og til samme plass Baldwin Wisconsin. Dette var Rasmus Hansen 20 år i 1886.
Halvor Rimul 20 år i 1886 fra Rimolshåggån.
Anders O. Kregnes 24 år i 1886
Oliver Berg 21 år 1886
Henrik Brobak 2o år i 1886 fra brubakkgrinda.
Så er det noen som vet noe om disse Gutta,etter di kom til usa.mulig de kan gi en peiling på hva som hendte med John,de eneste jeg vet er att han skulle vere sett ner den store sjøen Superior Lake nord i wisconsin av en Gunvald Onsøien fra Onsøybakken Buvika.

Stein Georg Sandvik

Legg inn av Stein Georg Sandvik » 19. februar 2006 kl. 22.23

Hei.
Henrik Brobak er bror til Anne Brobak som ble gift med min oldemors bror, Johan Svange fra Buvika den 30 juni 1889 i Wasburn, USA.
Mener å huske at Henrik ble omtalt i noen av brevene som ble sendt til Buvika fra USA opp gjennom tidene. Har mange brev som er bevart for ettertiden men mange er nok desverre borte for godt. Kan gå gjennom brevene senere hvis det er interesse for det.
Etterkommere etter Anne og Johan var forøvrig på besøk på Melhus sommeren 2004, Arlene Dahl og hennes datter Carol.

Mvh.
Stein Georg
[email protected]

Mette Marit Krogdahl
Sted: OSLO

Legg inn av Mette Marit Krogdahl » 14. oktober 2006 kl. 14.33

Hei.
Jeg har akkurat fått vite fra Amerika at min tante Solway Wang f. Krogdahl var venninne med Arlene Dahl. Jeg fikk kontakt med hennes familie julen 2005. Jeg møtte Solway sommeren 1969. Det hadde vært hyggelig å komme i kontakt med Arlene Dahl kanskje hun vet hvor hun er født og litt om Solways historie. Jeg håper kanskje du kan hjelpe meg med en adresse til henne. Kan jeg evt skrive på norsk da jeg er dårlig i engelsk¨
Håper du kan hjelpe meg. I allefall takk.
Mette Marit Krogdahl
[email protected]

Svar

Gå tilbake til «Melhus»