Jon Pedersen Sochnes
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: TRONDHEIM
Jon Pedersen Sochnes
Søker Jon Pedersen Sochnes og hans familie med Gunhild Jensdtr. Jon og Gunhild står på Nossum gård ved 1801 tellingen. Der er dems etterkommere også så det har jeg, men hans aneslekt fra Sochnes og da trur jeg det er denne gården fra Støren. Så det var en tidligere søk på han også men med en anen kone. hun døde 1797 så da kan han være gift på Nossum i Nord Trøndelag. Han har nok flyttet for i bygdeboka står han som inflytter som ny plassmann. Håper noen kan hjelpe meg med aneslekt fra Jon Pedersen Sochnes f. ca 1750!!
Tor-Ole
Tor-Ole
Re: Jon Pedersen Sochnes
Jon Pedersen Soknes som var gift med Ragnhild Røttum død 1797, giftet seg deretter med Kari Bonesvoll. De får barn på Støren ihvertfall i 1806.
- Lars Lund
- Sted: SKI
Tor-Ole.
Det er nok ikke den samme som Torill oppgir - som var fra Soknes Utstu, men derimot en med samme navn fra Soknes Nordstu med nesten samme navn og fødselsår.
Jon Pedersen Soknes f.1750 g.m. Gunhild Jensdatter. Han bygslet gården Nossum i Levangerskogn og flyttet dit jfr. Støren Bygdebok B 3 s.242.
Hvis du Tor-Ole sender meg en fil med opplysninger og etterkommere av Jon P Soknes
- off list - til e-mail: lar-lun2(att)online.no så vil jeg kunne sende deg en fil med mange av hans forfedre etc. (Send den samme filen også til Torill for hun har også de samme i sin database). Håper å høre fra deg.
Hilsen Lars
Det er nok ikke den samme som Torill oppgir - som var fra Soknes Utstu, men derimot en med samme navn fra Soknes Nordstu med nesten samme navn og fødselsår.
Jon Pedersen Soknes f.1750 g.m. Gunhild Jensdatter. Han bygslet gården Nossum i Levangerskogn og flyttet dit jfr. Støren Bygdebok B 3 s.242.
Hvis du Tor-Ole sender meg en fil med opplysninger og etterkommere av Jon P Soknes
- off list - til e-mail: lar-lun2(att)online.no så vil jeg kunne sende deg en fil med mange av hans forfedre etc. (Send den samme filen også til Torill for hun har også de samme i sin database). Håper å høre fra deg.
Hilsen Lars
-
Hei
Det skal jeg gjøre vettu, må bare finne ut hvordan jeg gjør det i mitt program BK først så kommer det mail til dere, jeg har bare etterkommere til et av deres barn som går ned til oss i dagens nivå! Morsomt å få hjelp og svar på mye. Har funnet veldig mye i min slekt på mange plasser nå. Det gir litt arbeid også da, men det er det morsomme med slektforskning.
Tor-Ole
Det skal jeg gjøre vettu, må bare finne ut hvordan jeg gjør det i mitt program BK først så kommer det mail til dere, jeg har bare etterkommere til et av deres barn som går ned til oss i dagens nivå! Morsomt å få hjelp og svar på mye. Har funnet veldig mye i min slekt på mange plasser nå. Det gir litt arbeid også da, men det er det morsomme med slektforskning.
Tor-Ole
-
Hei Lars og Torill da sendte jeg en kanskje etterlengtet etterslekt rapport til deg Lars, hvis du Torill vil ha den så sender jeg den til deg også!
Tor-Ole
Tor-Ole
Ja takk det hadde vært veldig interessant [email protected]
-
Da er det sendt!
Tor-Ole
Tor-Ole
Mottatt, takk skal du h, du får bare spørre om jeg kan bidra med noe
-
Jeg har ikke så mye om denne famillien fra Støren så alt derifra hjelper mye for det er side av min side vi vet lite om!
Tor-Ole
Tor-Ole
- Lars Lund
Hei Tor-Ole,
Jeg takker for mailen og vedlegget, som jeg nok har mottatt tidligere fra deg (13.02.09).
Jeg ser også at jeg har sendt deg 2 rapporter (21.12.2008 og 14.02.2009) om forfedrene til JohnPedersen Soknes f.1750.
men om du har mistet disse kan jeg sende de på nytt i morgen.
Har du lagt inn kildehenvisninger - så kunne det vært kjekt å få de.
Mvh
Lars Lund
Jeg takker for mailen og vedlegget, som jeg nok har mottatt tidligere fra deg (13.02.09).
Jeg ser også at jeg har sendt deg 2 rapporter (21.12.2008 og 14.02.2009) om forfedrene til JohnPedersen Soknes f.1750.
men om du har mistet disse kan jeg sende de på nytt i morgen.
Har du lagt inn kildehenvisninger - så kunne det vært kjekt å få de.
Mvh
Lars Lund
-
Hei igjen
Kan kanskje stemme det ja, men har byttet pc i mellomtiden og mistet noe tydeligvis. Så har du muligheten så ønsker jeg å få disse på nytt.
Tor-Ole
Kan kanskje stemme det ja, men har byttet pc i mellomtiden og mistet noe tydeligvis. Så har du muligheten så ønsker jeg å få disse på nytt.
Tor-Ole
- Lars Lund
Hei Tor-Ole.
Forfedrene til Jon Pedersen Soknes f.1750, d ? er sendt deg separat.
Mvh
Lars Lund
Forfedrene til Jon Pedersen Soknes f.1750, d ? er sendt deg separat.
Mvh
Lars Lund
-
Hei
Lenge siden jeg har sett på disse personene nå.
Jeg lurer på hvem konen Gunhild Jensdtr. er, kommer fra og om hennes aner?
Håper noen kan hjelpe her!
Mvh
Tor Ole
Lenge siden jeg har sett på disse personene nå.
Jeg lurer på hvem konen Gunhild Jensdtr. er, kommer fra og om hennes aner?
Håper noen kan hjelpe her!
Mvh
Tor Ole
Det lurer jeg på også
Kanskje du har funnet henne ? tror hun var f ca 1754
Finner jeg henne skal du få vite det
Mvh Hanne Sortehaug

Finner jeg henne skal du få vite det

Mvh Hanne Sortehaug
-
Hei
Jeg har ikke funnet noe mere om henne enda nei desverre.
Finner du så si ifra
Tor Ole
Jeg har ikke funnet noe mere om henne enda nei desverre.
Finner du så si ifra

Tor Ole
Dumpet plutselig borti dette
https://www.digitalarkivet.no/view/98/gt00000000156240
Gunnild Jensdatter levde ivertfall i 1816, for da betaler hun sølvskatt, må være en driftig dame, ca 62 år og bygsler den store gården
Hanne

https://www.digitalarkivet.no/view/98/gt00000000156240
Gunnild Jensdatter levde ivertfall i 1816, for da betaler hun sølvskatt, må være en driftig dame, ca 62 år og bygsler den store gården

Hanne