Kari Olsdatter f. 1701
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Kari Olsdatter f. 1701
søker opplysninger om kari o vold f.1701,gm ole toresen solem sørgar,n på støren.vet noen hvor kari stammer fra
Re: kari o vold f.1701
Dette ble interessant. Ole Toresen Solem giftet seg med ei Kari Olsdatter, men at hun kom fra Vold var interessant. Hva er kilden for det?
hei,opplysningene jeg har fått fra harry aronsen sier att kari f .1701 gm.ole toresen solem i1727 ogdøde i vårvållen vold på støren i1765.det sies vel egentlig ikke at hun stammer ned derfra,det er jo det jeg lurer på om noen vet.mvh john storsve
-
- Sted: LILLEHAMMER
Hei John
Jeg kan i farten ikke huske i hvilket innlegg jeg har kommentert Kari Olsdatter. Iallefall har jeg ikke kunnskap om hennes opphav. Hun var Ole Toresen Solems 2. kone og døde på Vårvollen, Voll, Støren i 1765. Jeg har notert henne som født i 1701, men hvor hun kom fra og hvem som var hennes foreldre vet jeg ikke.
Mvh
Harry A.
Jeg kan i farten ikke huske i hvilket innlegg jeg har kommentert Kari Olsdatter. Iallefall har jeg ikke kunnskap om hennes opphav. Hun var Ole Toresen Solems 2. kone og døde på Vårvollen, Voll, Støren i 1765. Jeg har notert henne som født i 1701, men hvor hun kom fra og hvem som var hennes foreldre vet jeg ikke.
Mvh
Harry A.
Hei Harry.Takker for de opplysningene jeg har fått tidligere.Sliter veldig med å finne opphavet til kari o.God helg.Mvh John Kristian
-
- Sted: LILLEHAMMER
God helg til deg også, John. Dersom du skulle finne noe ut av Karis opphav, ville jeg være takknemlig for info.
Mvh
Harry A.
Mvh
Harry A.
Enig i at dette er et interessant spørsmål. Er det noen som har sjekekt kirkebøker for faddere?
Mener Ole og Siri hadde disse barna:
- Siri - oppkalt avdød kone
- Else
- Kari
- Tore - oppkalt Oles far (mora ble oppkalt i første ekteskap)
- Ole - oppkalt Karis far?
- Siri
- Elias
Mener Ole og Siri hadde disse barna:
- Siri - oppkalt avdød kone
- Else
- Kari
- Tore - oppkalt Oles far (mora ble oppkalt i første ekteskap)
- Ole - oppkalt Karis far?
- Siri
- Elias
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt: