Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Olav Asbjørn Bonesmo
Innlegg: 437
Registrert: 4. november 2009 kl. 12.23
Sted: LILLEHAMMER

Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Legg inn av Olav Asbjørn Bonesmo » 20. mars 2018 kl. 11.32

På vinterting 1727 får Ole Nilsen Kolstad bygselsseddel på Monset s. 253 i tingboka. Teksten er til dels uleselig så skyldsettingen på bruket kommer ikke fram.

På sommerting 1735, s. 379 i tingboka kunngjøres auksjonsskjøte til Ole Nilsen på hans bygslede og påboende gård fra salig von Simmeren. Teksten her er også så utydelig at prisen på bruket ikke er leselig, men på samme ting kunngjøres en obligasjon på 50 rd. fra Ole til direktør Hans Muller.

Kjenner noen til hvor Ole Nilsen Kolstad kommer fra?

dn07176
Innlegg: 478
Registrert: 20. september 2005 kl. 20.19
Sted: TRONDHEIM

Re: Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Legg inn av dn07176 » 4. april 2018 kl. 20.18

Er det ikkje Konstad, på Hølonda?

Eg har notert meg Ole Nilsson Konstad, f. ca. 1694, son av Nils Olsson og kona Anne Simonsdotter Konstad, som kom til Monset (Hølondboka II, s. 109).

Samtidig har eg òg notert at Ole Nielsen Monset i 1742 er oppgitt å vere syskenbarn av Ole Anfindsson Sprange (f. på Sæter) i skiftet etter sistnemnte, utan at eg har prøvd særleg hardt å finne ut korleis dette heng saman. Eina anna Ole Nilsson Monset (truleg sonesonen f. c. 1759) er i 1795 formynder som syskenbarn av Marit Olsdotter Sprange, sonedotter av Ole Anfindsson.

Olav Asbjørn Bonesmo
Innlegg: 437
Registrert: 4. november 2009 kl. 12.23
Sted: LILLEHAMMER

Re: Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Legg inn av Olav Asbjørn Bonesmo » 5. april 2018 kl. 11.19

Takk for innspill Håvard.

Har sett på tingboka en gang til, og slått opp i Hølondboka.
Kjenner noen til dokumentasjonen på at Ole Nilsen Konstad kom til Monset?
Alder på Ole Nilsen Konstad passer godt med det som skjer videre på Monset, men jeg greier ikke å lese Konstad som gårdsnavn nederst på side 252a.
Nå har heller ikke karen som skriver i tingboka all verdens skjønnskrift så her kan nesten alt være mulig....

https://media.digitalarkivet.no/view/31 ... ?indexing=

dn07176
Innlegg: 478
Registrert: 20. september 2005 kl. 20.19
Sted: TRONDHEIM

Re: Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Legg inn av dn07176 » 6. april 2018 kl. 18.13

Det einaste eg har om "Hølonda-linken" er nok henvisninga i Hølondboka. Ut i frå tingboka er eg einig i at Kolstad er ei bedre tolking av det som står.

Eg har ikkje brukt mykje tid på dette før, men når eg no ser på det er det i alle fall nokre fleire spor å finne:

I Hølondboka er nemnt syskena Simen (1698-1765), Anne (1699- ), Jon (1700-1765) og Mikkel. Om broren Simen er nemnt at han kom til Melby i Skaun og døde der i 1765. Etter han og kona finst det eit skifte, og ettersom dei er døde utan livsarvingar er det syskena som arver. Hans arvingar er:
1te Broder Ole Nielsen Monset
2de broder Joen Nielsen Konstad
1te søster Ane Nielsdatter gift med Endre Siølien


I Skaunaboka (b 2, s. 160) er nemnt at Simen Nilsson Konstad kom til Oppigard Melby og tok over etter svigerfaren i/kring 1734. Simen Nielssen Constad er nemnt som fadder til Ole Monset sin son Iver i 1730(andre faddere her er m.a. Ole Sprange (jfr. Sprange-linken nemnt over), og Ingeborg Iversdotter Kjøsen (som vel da er syster til Ole Nilsson si kone Siri Iversdotter f. Kjøsen))

I tillegg ser vi at Ole Nilsson på Monset har hatt ein bror Jon på Konstad, og det er vel han som er fadder på Ole Monsets drengebarn Lars i 1741 (saman med Ole Iversson Kjøsen, som vel kan vere ein bror av dei to Iverssøstrene nemnt over).

I 1701-tellinga er nemnt på Constad: Niels Olssen, 40 år, med sønane Olle Nielssen, 6, og Simen Nielsen, 3 år. Dette tyder vel på at Jon vel er født etter tellinga, og ikkje i 1700 som angitt i Hølondboka.

Den siste broren nemnt i Hølondboka er verre å plassere, Mikkel på Brattlia i Solsjøbygda i Orkdal. Det er ein Mikkel på Brattlia mot slutten av 1700-talet frå denne slekta, men han er son av Ole Nilsson Monset. Nokon bror Mikkel er heller ikkje nemnt i skiftet etter Simen Melby.


Ellers om Ole er han nemnt i legsdruller for Orkedalske Livkompani i 1749, da som Ole Monsætt, 52 år og brukar av 1 spann jord.

Olav Asbjørn Bonesmo
Innlegg: 437
Registrert: 4. november 2009 kl. 12.23
Sted: LILLEHAMMER

Re: Ole Nilsen Kolstad, bruker på Monset fra 1727

Legg inn av Olav Asbjørn Bonesmo » 6. april 2018 kl. 19.38

Takk for at du tar deg tid Håvard.
Liten tvil om at det skulle stått Ole Nilsen Konstad i tingboka fra vintertinget 1727.
Ellers er Ole Nilsen et navn som går igjen gjentatte ganger på Monset, men det er vel kjent stoff for deg. Det er litt spesielt at en enke i andre og tredje ekteskap blir gift med en Ole Nilsen.
Nå begynner det å bli noen dokumenterte linjer inn på 1600 tallet, så grunnlaget for videre graving i manntall, skattelister og matrikler tar form.

Svar

Gå tilbake til «Orkdal»