Snoen - ukjente personer?

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Erling Myrbostad
Innlegg: 878
Registrert: 29. november 2005 kl. 21.38
Sted: KVANNE

Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Erling Myrbostad » 20. januar 2019 kl. 18.51

I eit skifte på husmannsplassen Viken under Follerøli i noverande Surnadal kommune, da Brøske tinglag og Stangvik Prestegjeld i året 1755 er nemnt nokre søsken med Snoen som etternamn, skifte finn du her nede på side 312b:

https://media.digitalarkivet.no/view/24645/42?indexing=

Avdøde Berit Larsdotter har ingen barn, og arvingene er:

- Broren Endre Larssen Snoen som oppheld seg i Meldalen.
- Broren Asmar Larsson Snoen. Her kan bemerkast at det KAN være han som er brukar i Utistua Sæterbø i Bæverdalen (no Surnadal) i 1762 (ekstraskatten), men det kan og tenkjast at det berre er namnelikskap
- Broren Elling Larsson Snoen.
- Søstra Randi Larsdotter Årnes, gift på garden Austigard Årnes i Stangvik prestegjeld (no Surnadal).
- Søstra Anne Larsdotter, gift på Bævre i Surnadal.

Eg har forsøkt å finne desse folka i Meldalsbøkene og i Arnt Stavnes kjelder, men utan treff. Det er sikkert noko slags kontakt mot Surnadal, men eg finn dei ikkje der heller. Om nokon har noko å bidra med, er det fint.

mvh Erling

dn23027
Innlegg: 4250
Registrert: 7. oktober 2008 kl. 4.10
Sted: MANDAL

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av dn23027 » 20. januar 2019 kl. 19.34

Når det gjelder Asmar, så oppgis han å være død i det skiftet, så det kan ikke være samme som nevnes i Ekstraskatten 1762, for det er jo flere år senere. Da må du i så fall lete etter barna, 4 stk er nevnt ved navn og alder. Kanskje sønnen Joen kan finnes i Ekstraskatten?


Mvh
Linda

dn23027
Innlegg: 4250
Registrert: 7. oktober 2008 kl. 4.10
Sted: MANDAL

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av dn23027 » 20. januar 2019 kl. 19.48

Her er nok yngste datter til Asmar , Gjertrud, i 1801 i Surnadal
https://www.digitalarkivet.no/census/pe ... 8431002276

Mvh
Linda

Erling Myrbostad
Innlegg: 878
Registrert: 29. november 2005 kl. 21.38
Sted: KVANNE

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Erling Myrbostad » 21. januar 2019 kl. 9.36

Til Linda: Beklager feilen om Asmar. Det var en logisk brist. Det eg skulle ha skreve var at sonen hans Jon Asmarson KAN vere han som er brukar på Sæterbø i 1762. Det stemmer bra med alder iflg soldatlistene, og Asmar er eit ganske uvanleg namn. Faren Asmar er ikkje å finne der.

mvh Erling

Inger Johanne Bjørnaas
Innlegg: 1040
Registrert: 4. desember 2004 kl. 13.57
Sted: RENNEBU

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Inger Johanne Bjørnaas » 21. januar 2019 kl. 17.56

Veldig interessant skifte, men vanskelig å finne ut av.
Lurer på om dette kan være samme Gjertrud Asmersdt. som det Linda fant i 1801 i Surnadal. Her er fun fadder i 1769 til Lars Arntsen Sween:
https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000013039893

Dette er såpass langt bak i tid at det er vanskelig å få noe hjelp fra bygdebøkene også. Kildene er ganske ufullstendige på denne tida. (når denne søskenflokken ble født).

Har du funnet dødsfallet til Berit Larsdt Vigen? Skal tro når omtrent hun og søskena kan være født? Ut fra alderen til Asmar Larsens barn (der den eldste datteren er f. ca. 1729. Myndighetsalderen var vel på den tiden 25 år, og da skulle vel kanskje broren, Jon, være eldst?) er det kanskje rimelig å tro at Asmar kan være født like etter 1700? Broren, Endre Larsen, er eldre, men hvem som er den eldste i denne søskenflokken er usikker. Noen av damene kan være det også.

Fant ei Randi Larsdt. under Årnes (Austistua) i Stangvik (Bygdeboka, bind I, s. 499. Hun var gift med Ola Einarsen Årnes, f. 1661. (Hun var enke i 1723). Det er vel lite trolig at dette er Randi Larsdt. Årnes som er oppgitt i skiftet etter søsteren Berit i 1755. I tilfelle må hun ha vært adskillig yngre enn sin mann. Randi Larsdt. Årnes er i skiftet oppført som gift, og skulle vel heller da ha vært oppgitt som enke. Hun kunne jo selvsagt vært gift på nytt.

Elling Larsen Snoen er etter det jeg kan tyde, oppgift som "død og efterladt sig", uten at barna er nevnt. Oppramsingen fortsetter direkte med søsteren, Randie Larsdtr. Aarnæs, gift.

Beste hilsen Inger

Erling Myrbostad
Innlegg: 878
Registrert: 29. november 2005 kl. 21.38
Sted: KVANNE

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Erling Myrbostad » 22. januar 2019 kl. 11.07

Takk for synspunkt, Inger.

Trur ikkje at Gjertrud Asmersdotter i Moen er den samme som Linda viser til. Men Gjertrud Asmersdatter i Moen er kanskje dotter til Asmer Larsson.

Dødsfallet til Berit Larsdotter Vigen er nok ikkje mulig å finne, for Vigen er plass under Follerøli, og det låg i Stangvik prestegjeld denne tida, der kyrkjebøkene før 1784 gjekk tapt da kyrkja og prestegarden brann.

Aldersmessig så kan det som nemnt stemme bra med at Jon Asmerson Sæterbø er samme Jon Asmerson som er nemnt i skiftet, og det er i utgangspunktet nærliggande med den konklusjonen. Det som imidlertid gjev grunn til å tvile, er at det i 1762 er to tenestetauser på garden, Randi Asmersdotter og Ragnhild Asmersdotter, som da kan vere søstrene til Jon. Og Randi Asmersdotter finn vi i skiftet, men IKKJE Ragnhild Asmersdotter. Det er rart om ikkje begge er søstrene til Jon, såpass sjeldan som Asmernamnet er.

Elles er eg for så vidt enig i aldersbetraktningane rundt Randi Larsdotter på Årnes. Trur du har eit godt poeng der. Det gjer imidlertid ikkje løysinga på gåta lettare.

mvh Erling

Erling Myrbostad
Innlegg: 878
Registrert: 29. november 2005 kl. 21.38
Sted: KVANNE

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Erling Myrbostad » 22. januar 2019 kl. 11.16

Tillegg til forrige kommentar:

Fann alderen til Erik Halvorson, ektemannen til Berit Larsdotter Viken i MT1701, han var f. ca 1695.

mvh Erling

Inger Johanne Bjørnaas
Innlegg: 1040
Registrert: 4. desember 2004 kl. 13.57
Sted: RENNEBU

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Inger Johanne Bjørnaas » 22. januar 2019 kl. 23.40

Erling, du skrev: Trur ikkje at Gjertrud Asmersdotter i Moen er den samme som Linda viser til. Men Gjertrud Asmersdatter i Moen er kanskje dotter til Asmer Larsson.

Vet ikke om det er for sent på kvelden for meg :D, men jeg forsto ikke helt det med Gjertrud Asmersdt. i Moen. Trodde Linda mente at den Gjertrud Asmersdt. som var i tellingen i 1801, var datter av Asmer Larsen Snoen. Hvor kommer Moen inn?

FT1701 og ekstraskatten 1762 er det noe du har privat, eller finnes det på Digitalarkivet?

Kom ellers til å tenke på noe som står i bygdeboka for Meldal under Nedgard Snoen, s. 421 og 422, gard og ætt, bind 2:
Laurits Snoen, som var på garden frå 1620 og utover, var lensmann. Han hadde i 1628 ein buskap på 9 kyr og 6 kviger. Laurits og kona hadde fem born: Aren, Laurits, f. 1620, Mons, Anne og Gjertrud.
Laurits Lauritsson, f. 160, tok over bygsla i 1660. Det ser ut for at han har streva hardt for å greie pliktene sine. På tinget 22.1.1696 vart det opplyst at Laurits hadde reist ifrå egedomen med 7 dalar 3 ort 19 skilling i restanser til Kongen, og bruket vart øyde. Det kom oppatt på tinget 21.11698, og tilhøva var dei same, - Laurits Snoen var rømt. Endeleg kom saka opp på tingel i Meldal 14.1. 1699 med Skånlund som domar. Garden var øyde. Ingeb ville ha han etter den bygsla som v ar fastsett, "saa hand aarsagelig havde den paa høieste avgift maatte bortlade". Lars Syrstad fekk bruke garden for 5 rigsd.
Lars Toresson Sørgard Syrstad, f. 1668 og kona Ingeborg, f. 1675, var det som fekk bruksretten. I 1701 fekk dei førstebygsel og vart dermed fast leilending.
Born:
1. Marit, f. 1700, g.m. Sivert Larsson Nordstuggu Aa
2. Ingeborg, f. 1703 (min tilføyelse: g. 1742 m. Oluf JOnsen Uf (Vargbro, Tverdal, Rennebu), d. 1755. Barn: Jon, f. 1743 og Lars, f. 1747)
3. Tore, f. 1706, overtok garden.

Har også gjort meg et notat med opplysninger som jeg har hentet fra gard og ætt, bind 1, s. 83, nystuggu Lo. En Steinar Larsen Snoen ble gift med enka Marit Larsdt. Lo, d. 1695.

Fra s, 83, nystuggu Lo:

Anders Øvre Lo heitte mannen i 1590 og sonen Ole Andersson tok over i 1626. Deretter må ein tru at mannen heitte Erik og var g.m. marit Larsdt. Dei hadde tri born: Nils, Tore og Anne. Erik døydde og enkja vart oppattgift med Fredrik, som var leilending frå 1654 til 1657., og så døydde også han. Enkja vart da gift tridje gongen med Steinar Larson Snoen, som hadde garden fram imot århundreskiftet. Da Marit døydde i 1695, var buet skift mellom enkjemannen og styborna hans.


Tenkte på at Laurits er det samme som Lars og at det kan være en sammenheng mellom Laurits Lauritsen og far til disse Larsbarna som er nevnt i skiftet du nevner. Kanskje litt pussig at de bruker Snoensnavnet hvis det kan være hans etterkommere, ettersom han rømte derfra. Dessuten står det ingenting om at han hadde kone og barn. Likevel kan ha jo ha hatt det uten at det har vært å finne i kildene når det er så langt tilbake i tid.

Lars Toresen Syrstad som tok over etter Laurits, kunne jo også ha hatt barn uten at det står noe om det i boka. De ville jo naturligvis ikke vært nevnt i skiftet etter hans kone i 1695 ettersom det ikke var hennes barn i tilfelle.

Dette blir jo bare spekulasjoner og har derfor ingen verdi slik sett, men ofte er det lurt å spekulere slik ettersom det kan føre til andre løsninger.

Nå har jeg også sett at Asmernavnet er mye brukt i Rindal. Det kan jo faktisk være derfra navnbruken i Meldal kommer fra også. Det har vært en del inngifte mellom de to bygdene opp gjennom tidene.

Det er vel ikke noen bygdebøker i Stangvik/Surnadal som kan kaste lys over dette heller. Det har du vel i tilfelle sjekket. har litt problemer med å finne ut hvor de forskjellige gårdene/hører til også. Er litt for lite kjent i området.

Inger

Erling Myrbostad
Innlegg: 878
Registrert: 29. november 2005 kl. 21.38
Sted: KVANNE

Re: Snoen - ukjente personer?

Legg inn av Erling Myrbostad » 23. januar 2019 kl. 10.44

Hei igjen, Inger

Gjertrud Asmarsdatter Sæterbø er gift med Jon Nilson Moen i Øvre Surnadal den 28.12.1766, så det er nok ikkje ho som er i Rindal. Og broren Jon Asmarson er gift i 1760. Begge desse er å finne i kyrkjeboka i Surnadal (som og omfattar Rindal denne tida). Men det kan sjølvsagt hende at koblinga til Sæterbø er feil, sjølv om eg hallar i retning av at det må vere rett.

Her er det som står om saka i bygdeboka for Åsskard (Utistua Sæterbø)

https://www.nb.no/items/884758e76b56620 ... 3%85sskard

MT1701 og ekstraskatten 1762 er å finne på Digitalarkivet. Har laga avskrift av ekstraskatten frå daverande Surendal prestegjeld og daverande Stangvik prestegjeld, dvs Rindal, Surnadal, Stangvik, Åsskard og Halsa (gamle Halsa), slik at det er nokså lett søkbart. For manntallet 1701 har eg avskrift berre av Stangvik, men det er nokså lesbart på Digitalarkivet. Det er ein del Asmar-namn i Rindal ja, men ingen som passer inn, trur eg. Men det er lett å oversjå noko.

Har og vore gjennom eit lite utvalg av gardar nær Snoen, men finn Asmar-namnet berre på Ressel. Klarer likevel ikkje å koble det sammen på nokon fornuftig måte. Men at det må vere ein forbindelse til Meldal er vel rimeleg å tru, både på grunn av Snoen-namnet og på grunn av at det står at Endre Larsson Snoen oppheld seg i Meldalen.

Elles er det interessante betraktningar du gjer om Lars-ane på Snoen. Får ha det med meg vidare.

mvh Erling

Svar

Gå tilbake til «Meldal»