Sivert Oskar Heimstad (Mortensen) født i Bjørnør

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Viggo Iversen

Sivert Oskar Heimstad (Mortensen) født i Bjørnør

Legg inn av Viggo Iversen » 8. november 2006 kl. 9.54

Innlegget er redigert av moderator, da teksten inneholdt informasjon om nålevende personer.
Dette i henhold til Slektsforum og Datatilsynets reglement.


Hei
1/11-1918 gifter Olga Vasdal, f. 1899 Trondhjem, seg med Sivert Oskar Heimstad, f. 1894 Bjørnør, i Havstein Kirke på Byåsen i Trondheim.

De var bosatt på Hoemslie (Byåsen) i gamle Strinden kommune og Sivert var kjører (chauffør).

De fikk etter min informasjon to barn.

Jeg er på søken etter informasjon om alle disse personene samt om det er noen som kjenner til etterkommere av disse personene

Med Hilsen
Viggo Iversen
mail: vive@online.no

dn10908
Innlegg: 76
Registrert: 19. november 2006 kl. 13.32
Sted: GARTEN

Re: Sivert Oskar Heimstad (Mortensen) født i Bjørnør

Legg inn av dn10908 » 8. november 2006 kl. 11.33

Heimstad er et navn jeg ikke har hørt i Bjørnør. Du kan vel ikke ha noen andre opplysninger som kan være en ledetråd? Har en nokså fyldig database fra Bjørnør, men fant heller ikke noen Sivert som kunne passe.
Eivind

dn19444
Innlegg: 859
Registrert: 28. oktober 2005 kl. 12.59
Sted: TILLER

Re: Sivert Oskar Heimstad (Mortensen) født i Bjørnør

Legg inn av dn19444 » 8. november 2006 kl. 13.50

Her er linken til det som må være Sivert Oskar og foreldrene. Han var født i Osen som en gang var en del av gamle Bjørnør.

<a href=http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1633&kenr=004&bnr=0004&lnr=00>Lenke</a>

Jeg tror nok Heimstad-navnet har med Strinda å gjøre. Det lå en gård i Sluppen-Tempe-området som het Heimstad. Det er mulig at Siverts familien flyttet dit eller at Sivert selv bodde der. Hva vet jeg...

Krister

dn10908
Innlegg: 76
Registrert: 19. november 2006 kl. 13.32
Sted: GARTEN

Re: Sivert Oskar Heimstad (Mortensen) født i Bjørnør

Legg inn av dn10908 » 8. november 2006 kl. 15.06

Da har jeg det klart: Sivert Oskar brukte vel navnet Mortensen og kanskje også Sørmeland eller Osen før han flyttet til Strinda og tok navnet Heimstad. Faren er Morten Sivertsen Sørmeland på Osmyra i Osen, se Sigurd Brattgjerd: Bjørnørfolket 2 s. 110. Han er sønn til Sivert Danielsen Sørmeland, se Bjørnørfolket 2 s. 165. Mor til Sivert Oskar er Ingeborg Olausdatter, født i Malvik. Hennes far er Olaus Tellefsen Torpaunet eller Setran, som kom til Setran i Osen. Bjørnørfolket 2 s. 532. I linken ovenfor bor han hos dattera og svigersønn. Det er mer slekt i Osen av denne familien. Med disse henvisningene til bygdaboka for Bjørnør, bind 2, er det lett å nøste videre hvis det er av interesse.

Svar

Gå tilbake til «Roan»