Skipsforliset som alle glemte...

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Arnhild Brandhaug

Re: Skipsforliset som alle glemte...

Legg inn av Arnhild Brandhaug » 15. januar 2003 kl. 14.19

Hei, og godt nytt år!!
Kjøpte nettopp en bok om et skipet "Norge" som sank i 1904. Dette betegnes som et forlis like tragisk som Titanic, og som et forlis som det aldri ble noe snakk om. Ombord på skipet var det over 600 passasjerer, hvorav en stor andel var nordmenn (Det var også en del russere, dansker, svensker m.m.)

I boka er det også en nesten komplett passasjerliste. Foreløpig har jeg ikke funnet noen som står oppført som fosninger, men det fins personer fra Levanger, Trondheim m.m. Dersom dette skulle være av interesse for noen, så kan jeg sjekke opp navn på evt. passasjerer.

Vet ikke om det virkelig ER av interesse for noen dette, men som sagt; DERSOM det høres spennende ut, så har jeg lista.

MVH
Arnhild

Arvid Lervik

Legg inn av Arvid Lervik » 7. mars 2005 kl. 17.47

Hei Arnhild !!Høres intressant ut dette med navnene på de omkommne på shipet NORGE.Er oppvokst på Fjellværøy i 30 og 40 åra,hadde slekt som omkom i Titranulykken 1899,,men har ikke hørt om dette skipet NORGE.Skulle gjerne hatt den Boken!!!

Roald Pettersen

Legg inn av Roald Pettersen » 9. april 2005 kl. 19.17

Jeg skulle gjerne fått visshet om det var noe fra Spania eller Portugal med denne båten og om en av de overlevende var en jente som het eller ble hetende Isadora Atlanta Finstad.
[email protected]

Svar

Gå tilbake til «Frøya»