Är det samma personer på bilderna?

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Elisabet Hansson
Innlegg: 145
Registrert: 8. september 2013 kl. 12.39
Sted: Sverige

Är det samma personer på bilderna?

Legg inn av Elisabet Hansson » 28. oktober 2013 kl. 19.36

Finns det någon som är bra ansikten och som kan se om det är samma personer på mina bilder?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

dn24337
Innlegg: 1569
Registrert: 7. november 2009 kl. 12.55
Sted: RANDABERG

Re: Är det samma personer på bilderna?

Legg inn av dn24337 » 28. oktober 2013 kl. 21.24

Hei..... :)

Jeg er ikke spesialist, men kan ikke se noen likheter.... :(

Spesielt "skallefasongene" til mennene....., på de to øverste.. :!:
Sist redigert av dn24337 den 28. oktober 2013 kl. 22.48, redigert 1 gang totalt.
Mvh. Annette

gj11322
Innlegg: 750
Registrert: 29. juli 2011 kl. 11.34
Sted: TRONDHEIM

Re: Är det samma personer på bilderna?

Legg inn av gj11322 » 28. oktober 2013 kl. 22.45

Hei.

Kvaliteten er for dårlig til å kunne si noe sikkert, men jeg synes absolutt at det kan være snakk om samme folket. Spesielt de to øverste bildene (kunne jeg nesten sverge på :wink: ). Det hadde ikke vært mulig å få til høyere oppløsning på bildene?

- Rune

gj12185
Innlegg: 1087
Registrert: 10. januar 2011 kl. 15.05
Sted: OSLO

Re: Är det samma personer på bilderna?

Legg inn av gj12185 » 29. oktober 2013 kl. 2.26

Jeg har sittet i timevis av gangen og gransket bilder tidligere, men jeg er alltid litt usikker. Ansiktsgjenkjenning er veldig vanskelig, men ved å dele opp ansiktet i ruter kan man se likheter i grunnleggende mål. Hvis de er noenlunde like, kan man forsøke å 'se bakenfor' det utseendet en person har i forskjellige livsfaser.
Jeg ser her tydelige likhetstrekk hos begge Jensinene, spesielt rundt munn, øyne, hodeform og hårfeste, på de to øverste bildene der hun er avbildet sammen med en mann. Bildet med kvinnen alene kan være en annen person, men det er store likheter med Jensine under øynene, ørenes størrelse og plassering, og pannen. Hvis det ikke er Jensine, så er det en nær slektning. Mannen ser for meg ut til å være den samme på de to øverste bildene, spesielt neseryggen og øynene har store likheter. Jensine har et trekk rundt munnen som ikke er tilstede der hun er avbildet alene, men det er noe som kan ha endret seg i voksen alder, eller man kan tilogmed ha retusjert fotografiet. Det var faktisk ganske vanlig på tiden for bildene, det var ofte mange personer ansatt i et fotoateljé, og de fleste jobbet med retusjering og ev. håndkolorering (farvelegging) av bilder.
De to på nederste bildet er det vanskelig å si noe sikkert om, jeg vil gjette på at det kan være Jensine. Hvis det ikke er Jensine, er det trolig en slektning - kanskje moren, trekkene rundt munnen er ganske like, men jeg synes hårfestet ser litt annerledes ut. Mannen er det umulig å si noe sikkert om. Det er alltid vanskelig å se når det gjelder eldre mennesker, ansikter forandrer seg på forskjellig måte fra person til person.
Jeg vet ikke om dette var til hjelp, jeg har en haug tilsvarende bilder sjøl, og jeg antar at en god del av personene vil være ukjente for alltid! :D
Med vennlig hilsen, Olaf Larsen.

Elisabet Hansson
Innlegg: 145
Registrert: 8. september 2013 kl. 12.39
Sted: Sverige

Re: Är det samma personer på bilderna?

Legg inn av Elisabet Hansson » 29. oktober 2013 kl. 20.26

Tusen tack för hjälpen. Jag kan nog inte få bättre skärpa än så här.

Svar

Gå tilbake til «Frøya»