Hvor skal jeg lete ???
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Hvor skal jeg lete ???
Hvilke kirkebøker skal jeg lete i for å finne fødte/døpte på Tustna 1907 ??
Re: Hvor skal jeg lete ???
Hei Pål !
Tror du kan prøve - AURE
Hilsen Mona
Tror du kan prøve - AURE

Hilsen Mona
- Else Berit Rustad
Når man leser soknehistorikken for Tustna på Digitalarkivet, ser det ikke ut til at kirkeboka for 1907 er skannet og lagt ut ennå. Kanskje den ikke er avlevert ennå, slik at du må henvende deg til prestekontoret, dersom kirkeboka fremdeles ligger der?
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
Har lett i Aure men finner ikke noe der.
-
- Sted: LØKKEN VERK
Har du prøvd med Halsa/Halsa 1837-1908. Klokkerbok.
Mvh. Magne.
Mvh. Magne.
Hei Pål !
Kanskje denne linken kan være til hjelp ?
http://www.dis-norge.no/genress/index.p ... kid=100394
Hilsen Mona
Kanskje denne linken kan være til hjelp ?
http://www.dis-norge.no/genress/index.p ... kid=100394
Hilsen Mona
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Tustna hørte sammen med Halsa i Halsa prestegjeld fra 1870-tallet og fram til Tustna og Aure kommuner slo seg sammen i 2006.
Klokkerboka er mikrofilmet men bare delvis. Mikrofilminga stopper i 1920 men boka går til utpå 1940-tallet. Statsarkivene skal skanne selv kirkebøker som er delvis mikrofilmet, og de ska få, eller har allerede fått slikt utstyr. I løpet vinteren kan vi håpe at klokkerboka for Tustna kommer på nett. Den vil da hete Halsa/Tustna.
Du kan låne mikrofilmen av klokkerboka på et bibliotek. Seinere i helga, når jeg kommer hjem, skal jeg sjekke om jeg har mikrofilmnummeret på den.
Klokkerboka er mikrofilmet men bare delvis. Mikrofilminga stopper i 1920 men boka går til utpå 1940-tallet. Statsarkivene skal skanne selv kirkebøker som er delvis mikrofilmet, og de ska få, eller har allerede fått slikt utstyr. I løpet vinteren kan vi håpe at klokkerboka for Tustna kommer på nett. Den vil da hete Halsa/Tustna.
Du kan låne mikrofilmen av klokkerboka på et bibliotek. Seinere i helga, når jeg kommer hjem, skal jeg sjekke om jeg har mikrofilmnummeret på den.

Magne Østhus skrev:Har du prøvd med Halsa/Halsa 1837-1908. Klokkerbok.
Mvh. Magne.
Har sett i den , men finner han ikke der.
-
Klokkerboka for Tustna 1909-1946 er innlevert til statsarkivet, men da vil du heller ikke finne dåpen der. Men den klokkerboka har også med konfirmerte, og der vil du forhåpentligvis finne ham. Siden de vanligvis stoppet mikrofilminga da de kom til året 1920, hjelper det nok ikke å lete på mikrofilm Nor1-215 som bl.a. inneholder denne klokkerboka.
Hvis du ikke vil vente til Statsarkivet i Trondheim har skannet den boka, bør du nok dra til Statsarkivet og se i den.
Hvis du ikke vil vente til Statsarkivet i Trondheim har skannet den boka, bør du nok dra til Statsarkivet og se i den.

Hvis du ikke vil vente til Statsarkivet i Trondheim har skannet den boka, bør du nok dra til Statsarkivet og se i den.[/quote]
Vil det si at jeg må reise til Trondheim ??!!
Vil det si at jeg må reise til Trondheim ??!!
-
Ja.
Du kan selvsagt prøve med en epost eller et brev, men de har ikke så veldig mange minuttene på å besvare slike henvendelser.
Men først bør du henvende deg til prestekontoret og spørre om de har ministerialboka fra 1907 liggende ennå, og om de kan se hva som står i den. Har kontoret sendt den inn til Statsarkivet de siste årene, bør du enten dra til Trondhjem eller smøre deg med tålmodighet til Statsarkivet har fått skannet kirkebøkene.
Du kan selvsagt prøve med en epost eller et brev, men de har ikke så veldig mange minuttene på å besvare slike henvendelser.
Men først bør du henvende deg til prestekontoret og spørre om de har ministerialboka fra 1907 liggende ennå, og om de kan se hva som står i den. Har kontoret sendt den inn til Statsarkivet de siste årene, bør du enten dra til Trondhjem eller smøre deg med tålmodighet til Statsarkivet har fått skannet kirkebøkene.

Takk for svar og hjelp...
Mvh Pål P
Mvh Pål P
- Lars Rovik Ødegård
- Sted: NANNESTAD
Jeg leter etter en person fra Tustna født 1905, men finner han ikke i kirkebøkene. Fant du ut om kirkeboka for Tustna var scannet eller om den fortsatt ligger på prestekontoret?
Mvh Lars
Mvh Lars
-
- Sted: OSLO
Hei. Kirkeboka for Tustna som starter i 1898 lå fremdeles på kirkekontoret i Aure da jeg var på besøk i 2010. Jeg tror den ligger der ennå selv om jeg håper de har sendt den inn. Ta kontakt med dem. De hjalp meg med noen oppslag da men siden en del er taushetsbelagt fremdeles måtte de sitte å bla mens jeg kikket.