Skifte 1749 etter Anne Olsdatter Furu.
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Skifte 1749 etter Anne Olsdatter Furu.
Hei!
Her er skiftet:
Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24643/248/
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 660248.jpg
Skiftet ble startet den 19. juli 1749 og var altså etter Anne Olsdatter på Furu, enkemannen var Ole Baarsen. De hadde ingen barn, så det ble Annes nærmeste arvinger som arvet henne. De var:
1. Farbroren Anders Gundersen Romfo, død, hans barn var:
a) Anders Andersen Flå,
b) Lars Andersen Bråten, død og etterlatt seg sønnene Knud og Anders, umyndige.
c) Nils Andersen Åramen
d) Iver Andersen Dalsbø.
2. Den avdødes morsøster Siri (Sigri?) Hoven, død og etterlatt seg barna:
a1) Ole Arntsen Hoven, død, hans barn:
a) Lars Olsen Mele
b) Asbjør Olsdatter, gift med Halvor Hoven.
c) Siri (Sigri?) Olsdatter, gift med Lars Skjølseth.
d) Magnhild Olsdatter, gift med Jon Hoven.
a2) Lars Arntsen Hoven, død, hans datter:
a) Marit, gift med Jon Flatvad.
a3) Marit Arntsdatter, lever.
a4) Ingri Arntsdatter Åker, lever.
Her var det mange interessante navn. Jeg har både en Iver Andersen Dalsbø og en Lars Olsen Mele blant mine aner. Nå lurer jeg på om noen kan avklare litt om disse slektene, jeg er interessert i det meste.
Mvh. Kjell
Her er skiftet:
Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24643/248/
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 660248.jpg
Skiftet ble startet den 19. juli 1749 og var altså etter Anne Olsdatter på Furu, enkemannen var Ole Baarsen. De hadde ingen barn, så det ble Annes nærmeste arvinger som arvet henne. De var:
1. Farbroren Anders Gundersen Romfo, død, hans barn var:
a) Anders Andersen Flå,
b) Lars Andersen Bråten, død og etterlatt seg sønnene Knud og Anders, umyndige.
c) Nils Andersen Åramen
d) Iver Andersen Dalsbø.
2. Den avdødes morsøster Siri (Sigri?) Hoven, død og etterlatt seg barna:
a1) Ole Arntsen Hoven, død, hans barn:
a) Lars Olsen Mele
b) Asbjør Olsdatter, gift med Halvor Hoven.
c) Siri (Sigri?) Olsdatter, gift med Lars Skjølseth.
d) Magnhild Olsdatter, gift med Jon Hoven.
a2) Lars Arntsen Hoven, død, hans datter:
a) Marit, gift med Jon Flatvad.
a3) Marit Arntsdatter, lever.
a4) Ingri Arntsdatter Åker, lever.
Her var det mange interessante navn. Jeg har både en Iver Andersen Dalsbø og en Lars Olsen Mele blant mine aner. Nå lurer jeg på om noen kan avklare litt om disse slektene, jeg er interessert i det meste.
Mvh. Kjell
-
- Sted: Øksendal
Re: Skifte 1749 etter Anne Olsdatter Furu.
Hei Kjell.
Anders Gunnarsson kan vere den med dette namnet som er omtala under Romfo bruk nr. 2 i Sunndalsboka bind 2 s. 74-75. Det står der at han var son til Gunnar Romfo, og f. ca. 1654. Denne Anders skal vere nemnt i Titus Bülches manntal frå 1660-åra. Han var truleg identisk med den Anders Gunnarsson Romfo som var brukar på Dalsbøen bruk nr. 1 i 1690-åra – jf. Sunndalsboka bind 5 s. 335, og der er han nemnt med kone og barn. Der går det òg fram kvar barna vart av. I tillegg til dei fire barna som er nemnde i skiftet du presenterer, er ein son Jon oppført i bygdeboka.
Ole Bårdsson og Anne Olsdotter er omtala under Furu bruk nr. 14 i Sunndalsboka bind 3 s. 154-155. Ole kan ha vore son til Bård Olsson, Storvikan bruk nr. 2 – bind 4 s. 108.
Så over til barna til Sigrid Hoven.
Ole Arntsson står det meir om under Hoven bruk nr. 2 i Sunndalsboka bind 3 s. 72. Det blir der antyda at han var son til den forrige brukaren Arnt Larsson. Dei fire barna til Ole har ikkje kome med i bygdeboka, men sonen Lars er muligens identisk med Lars Olsson I på Mele bruk nr. 5 - jf. Sunndalsboka bind 3 s. 104. (Denne Lars hadde iallfall ei dotter med namnet Sigrid.) Halvor Hoven (gift med Asbjørg Olsdotter) er Halvor Jonsson på Hoven bruk nr. 2 – jf. Sunndalsboka bind 3 s. 74. Lars Sjølset (gift med Sigrid Olsdotter) er nok Lars Larsson II på Sjølset bruk nr. 1 i Øksendalen – jf. Sunndalsboka bind 4 s. 342, for denne Lars var gift med ei med dette namnet. Jon Hoven (gift med Magnhild Olsdotter) er etter alt å dømme identisk med Jon Pedersson, etterfølgjaren til Ole Arntsson på Hoven bruk nr. 2.
Lars Arntsson: Om han kan eg ikkje bidra med noko informasjon ut over det som kjem fram i det nemnde skiftet.
Marit Arntsdotter: Ukjent skjebne.
Ingrid Arntsdotter: I 1711 er ei Ingrid Arntsdotter Hoven omtala i tingboka fordi ho skal ha hatt leiermål med Ole Jonsson Hoven. I 1712 er ho nemnt i same kjelda i samband med ekteskapsbøter, så ho vart nok gift på den tida. Fleire opplysningar om ho har eg ikkje.
Tilbake til Arnt Larsson Hoven og Sigrid Hoven ovanfor. Arnt var bror til den Gjertrud Larsdotter som var gift med Ole Eriksson jun. på Vinnavoll – jf. Sunndalsboka bind 3 s. 18. Der er òg nemnt to andre søsken som han hadde. Sigrid skal ha vore ei søster til Anders Olsson I, Furu bruk nr. 5A – jf. bind 3 s. 134, og den informasjonen kjem visst fram i dette skiftet etter Anders frå 1675 (høgre side):
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24635 ... ant&mode=0
Du får forske på dette, Kjell.
Mvh. Knut
Anders Gunnarsson kan vere den med dette namnet som er omtala under Romfo bruk nr. 2 i Sunndalsboka bind 2 s. 74-75. Det står der at han var son til Gunnar Romfo, og f. ca. 1654. Denne Anders skal vere nemnt i Titus Bülches manntal frå 1660-åra. Han var truleg identisk med den Anders Gunnarsson Romfo som var brukar på Dalsbøen bruk nr. 1 i 1690-åra – jf. Sunndalsboka bind 5 s. 335, og der er han nemnt med kone og barn. Der går det òg fram kvar barna vart av. I tillegg til dei fire barna som er nemnde i skiftet du presenterer, er ein son Jon oppført i bygdeboka.
Ole Bårdsson og Anne Olsdotter er omtala under Furu bruk nr. 14 i Sunndalsboka bind 3 s. 154-155. Ole kan ha vore son til Bård Olsson, Storvikan bruk nr. 2 – bind 4 s. 108.
Så over til barna til Sigrid Hoven.
Ole Arntsson står det meir om under Hoven bruk nr. 2 i Sunndalsboka bind 3 s. 72. Det blir der antyda at han var son til den forrige brukaren Arnt Larsson. Dei fire barna til Ole har ikkje kome med i bygdeboka, men sonen Lars er muligens identisk med Lars Olsson I på Mele bruk nr. 5 - jf. Sunndalsboka bind 3 s. 104. (Denne Lars hadde iallfall ei dotter med namnet Sigrid.) Halvor Hoven (gift med Asbjørg Olsdotter) er Halvor Jonsson på Hoven bruk nr. 2 – jf. Sunndalsboka bind 3 s. 74. Lars Sjølset (gift med Sigrid Olsdotter) er nok Lars Larsson II på Sjølset bruk nr. 1 i Øksendalen – jf. Sunndalsboka bind 4 s. 342, for denne Lars var gift med ei med dette namnet. Jon Hoven (gift med Magnhild Olsdotter) er etter alt å dømme identisk med Jon Pedersson, etterfølgjaren til Ole Arntsson på Hoven bruk nr. 2.
Lars Arntsson: Om han kan eg ikkje bidra med noko informasjon ut over det som kjem fram i det nemnde skiftet.
Marit Arntsdotter: Ukjent skjebne.
Ingrid Arntsdotter: I 1711 er ei Ingrid Arntsdotter Hoven omtala i tingboka fordi ho skal ha hatt leiermål med Ole Jonsson Hoven. I 1712 er ho nemnt i same kjelda i samband med ekteskapsbøter, så ho vart nok gift på den tida. Fleire opplysningar om ho har eg ikkje.
Tilbake til Arnt Larsson Hoven og Sigrid Hoven ovanfor. Arnt var bror til den Gjertrud Larsdotter som var gift med Ole Eriksson jun. på Vinnavoll – jf. Sunndalsboka bind 3 s. 18. Der er òg nemnt to andre søsken som han hadde. Sigrid skal ha vore ei søster til Anders Olsson I, Furu bruk nr. 5A – jf. bind 3 s. 134, og den informasjonen kjem visst fram i dette skiftet etter Anders frå 1675 (høgre side):
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24635 ... ant&mode=0
Du får forske på dette, Kjell.
Mvh. Knut
-
Her er skiftet etter Gjertrud Larsdotter frå 1688 der tre søsken er nemnt: Erik Børset, Arne (Arnt) Hoven og Marit Romfo:
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24637 ... ant&mode=0
Mvh. Knut
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24637 ... ant&mode=0
Mvh. Knut
Hei Knut!
Jeg regnet vel med at du kom på banen her!
Og her var det mye interessant, så dette ble jeg skikkelig glad for Knut! Tusen takk skal du ha!
Jeg har dessverre ikke Sunndalsbøkene, men jeg lurer på om denne Lars Olsen var den som var gift med Brit Jonsdatter Mele? I tilfelle så er dette mine aner, for deres datter Sigrid Larsdatter og hennes familie, flyttet til Ytre Roksvågen her på Smøla. Deres sønn igjen, Nils Jonsen Furu ble gift med Elisabeth Maria Klinge Jochumsdatter Conders, og de er mine to ganger tippoldeforeldre.
Mvh.
Kjell
Jeg regnet vel med at du kom på banen her!

Jeg har dessverre ikke Sunndalsbøkene, men jeg lurer på om denne Lars Olsen var den som var gift med Brit Jonsdatter Mele? I tilfelle så er dette mine aner, for deres datter Sigrid Larsdatter og hennes familie, flyttet til Ytre Roksvågen her på Smøla. Deres sønn igjen, Nils Jonsen Furu ble gift med Elisabeth Maria Klinge Jochumsdatter Conders, og de er mine to ganger tippoldeforeldre.
Mvh.
Kjell
-
Eg har ikkje kome over opplysningar i nokon kjelder som klart dokumenterer at Lars Olsson på Mele bruk nr. 5 (gift med Brit Jonsdotter) var son til Ole Arntsson Hoven. Men det finst nokre sterke indikasjonar på at så var tilfellet. Forgjengaren hans på bruket, Bersvend Jonsson, hadde tidlegare vore gardmann på Dalsbøen bruk nr. 1 etter Anders Gunnarsson (sjå tidlegare innlegg) og gift med enkja etter han. Og Lars og Brit hadde altså ei dotter som var kalla Sigrid (gift med Jon Olsson og busett på Smøla). Dersom faren hennar var Ole Arntsson, var ho vel oppkalla etter oldemor si, Sigrid Hoven. At Lars Olsson dessutan er kalla Mele i skiftet etter Anne Olsdotter, er jo òg ein indikasjon, men ikkje noko meir enn det.
Bygdeboka er ikkje til hjelp her, for forfattaren har ikkje funne avstamminga til Lars Olsson: "Hvor Lars stammet fra vites ikke.“
Mvh. Knut
Bygdeboka er ikkje til hjelp her, for forfattaren har ikkje funne avstamminga til Lars Olsson: "Hvor Lars stammet fra vites ikke.“
Mvh. Knut
Tusen takk skal du ha, Knut!
Kanskje kan det finnes noe i tingbøkene som kan være med på å dokumentere hvor Lars Olsen Mele var fra.
Jeg har et spørsmål til når jeg først er på hugget: Vet du noe mere om Brit Jonsdatter Meles far, altså om hvor han var fra? Dette sier vel heller ikke bygdeboka noe om?
Mvh. Kjell
Kanskje kan det finnes noe i tingbøkene som kan være med på å dokumentere hvor Lars Olsen Mele var fra.
Jeg har et spørsmål til når jeg først er på hugget: Vet du noe mere om Brit Jonsdatter Meles far, altså om hvor han var fra? Dette sier vel heller ikke bygdeboka noe om?
Mvh. Kjell
-
Det stemmer at far til Brit, Jon Olsson (brukar på Mele ca. 1715–1730), er omtala som ukjent i bygdeboka. Heller ikkje eg har kome over opplysningar som gjev svar på kven han var.
I manntalet for Sunndal frå 1701 finn vi fire drengar med namnet Jon Olsson (oppgjeven alder i parentes):
Jon Olsson på Gravem (12) – frå Oppdal
Jon Olsson på Fale (30)
Jon Olsson på Løykja (20)
Jon Olsson på Viset (26) – reservesoldat
Brukaren på Mele kan jo vere mellom desse, utan at noko meir kan seiast.
Mvh. Knut
I manntalet for Sunndal frå 1701 finn vi fire drengar med namnet Jon Olsson (oppgjeven alder i parentes):
Jon Olsson på Gravem (12) – frå Oppdal
Jon Olsson på Fale (30)
Jon Olsson på Løykja (20)
Jon Olsson på Viset (26) – reservesoldat
Brukaren på Mele kan jo vere mellom desse, utan at noko meir kan seiast.
Mvh. Knut
Takk skal du ha! Det kan vel hende at det kan dukke opp noen spor etter hvem han er en gang.
Mvh.
Kjell
Mvh.
Kjell
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Lars Olsen Mæle står som 27 år gammel i legdsrulla for Sunndalske i 1749. Han var også legdsmannen i 15. legd, han drev 1 spann. Det står også at han tjenestegjør. Og det er bra
For mi erfaring med disse militærrullene er at soldatene står innført med sitt opprinnelige gardsnavn. Legdsrulla er datert Glærum d. 22 Januarj 1749 av R Befver
Da er det å lete etter en soldat med navn Lars Olsen. Og jeg har funnet tre av dem. Den ene står på nr. 55, Lars Olsen Skjølset og alderen var 26 år gammel. Men det står ikke på ham at han bruker gard eller var gift. Innrullert i 1743.
Den andre var på nr. 14, Lars Olsen Vigen, 40 år, og det står heller ikke på ham at han brukte gard eller var gift. Innrullert 1737.
Men den siste ser ut til å være riktig mann
:
Nr. 5 Grenader Lars Olsen Hovind, 26 år (både farsnavnet og alderen er klusset med, det har stått noe annet først), gift og bruker gard. Innrullert 1741.

Da er det å lete etter en soldat med navn Lars Olsen. Og jeg har funnet tre av dem. Den ene står på nr. 55, Lars Olsen Skjølset og alderen var 26 år gammel. Men det står ikke på ham at han bruker gard eller var gift. Innrullert i 1743.
Den andre var på nr. 14, Lars Olsen Vigen, 40 år, og det står heller ikke på ham at han brukte gard eller var gift. Innrullert 1737.
Men den siste ser ut til å være riktig mann

Nr. 5 Grenader Lars Olsen Hovind, 26 år (både farsnavnet og alderen er klusset med, det har stått noe annet først), gift og bruker gard. Innrullert 1741.

Hei Tore!
Kjekt!
Da blir i hvert fall jeg sikrere på at den Lars Olsen Mele som var med i skiftet i 1749 er han som ble gift med Brit Jonsdatter.
Tusen takk!
Mvh.
Kjell
Kjekt!

Tusen takk!
Mvh.
Kjell
-
I de tre timene jeg hadde på Riksarkivet i januar i fjor rakk jeg ikke å fotografere av soldatrullene for Sunndalske fra 1746 eller 1756. De kan gi flere opplysninger.
Men disse rullene skal komme ut på nett i løpet av første halvår 2014, kanskje allerede i første kvartal.
Men disse rullene skal komme ut på nett i løpet av første halvår 2014, kanskje allerede i første kvartal.

-
Tore, litt på sida av temaet, men veit du om alle soldatrullane for sunndalske kompani er oppbevart i Riksarkivet, eller finst det nokon slike ved Statsarkivet i Trondheim òg? Eg har lenge hatt ønske om å nytte meg av denne kjelda, men besøk til arkiva har vorte utsett i påvente av at rullane skulle bli tilgjengelege på nettet.
Mvh. Knut
Mvh. Knut
-
Det finnes massevis av ruller i SAT. Mesteparten er mikrofilmet også.

-
OK, takk for svar.
Mvh. Knut
Mvh. Knut