Først vil jeg takke Per for et godt og interessant svar når det gjelder den faglige biten.
Spesielt var dette med Ravn (gammel Ravn-ætt?) interessant.
Resten er jeg ikke så imponert av.
Jo en kan godt mene at forumet utvikler seg til "et slags forum for useriøs koseprat".
Og om jeg er med på å bidra med den biten, så tas det ikke så tungt
faktisk er forumet ikke mer seriøst lagt opp enn at vi kan sende hverandre både

og
Jeg er av den oppfatning at et slikt forum er til for alle de amatører som bruker data som et verktøy for å hjelpe hverandre. Her er de fleste av oss amatører. Og de aller aller fleste kvier seg for å bruke dette utmerkede forum. (Det ser vi når vi ser hvor få av M og R sine over 400 medlemmer som bruker forumet).
For å få disse i tale er det viktig at det ikke er noen som helst tvil om at her kan alle spørre uansett nivå de befinner seg på.
Og alle bør forvente å få hyggelig svar, ja selv om det for noen skulle fortone seg som selvfølgeligheter som en ikke burde bry andre med, men orke å finne frem selv.
Nå er det ikke alle som hverken har tid, og faktisk heller ikke evne til å sitte på biblioteket og "sveive mikrofilm".
Foresten hadde Per lest mitt innlegg så hadde han sett at jeg fikk med meg hvordan Si(g)ri skrives.
Noen ( og da regner jeg med du også mener undertegnede) regner med at slektsforskning er noe som ikke medfører egeninnsats påstår du. Til det kan jeg opplyse at jeg også bruker en god del tid til å hjelpe andre, her har du en liten smakebit:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=19168
Jo jeg tar gjerne frisk debatt med Per G og andre om hvordan vi skal oppføre oss på forumet,
men da foreslår jeg vi flytter det til en annen plass.
Med vennlig hilsen Helge Bjerkevoll