Trenger info angående Heggen-slekten

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 25. juli 2011 kl. 12.04

Hei!

For noen månder siden, startet jeg med slektsforskning (er nesten fersk altså). Jeg har nåd ganske langt hittil (litt over 100 personer, og er godt stykke bakover), men jeg mangler en hel hau med fødselsdatoer. Årstallene har jeg, men jeg vil ha alt så perfekt som mulig, før jeg bestiller en stor plakat til mange hundre kroner. Jeg mangler rett og slett alle mine tippoldeforeldres datoer, fra og med tippoldefar og mor, til og med 6-ganger-tippoldefar og mor. Her er en liste med navn, som jeg gjerne skulle hatt datoer på. Gjerne også sivilstatus.All annen info om personene, eller realerte personen takest imot med glede:)

Oldefar* Ivar Nilsson Heggen Trenger ikke, bare for å gjøre inndentifiseringen på de andre lettere for dere
Oldemor* Anna Margrete Rasmusdotter Heggen Trenger ikke, bare for å gjøre indenntifiseringen på de andre lettere for dere
Tipp-Oldefar* Nils PetterAndersson Heggen
Tipp-Oldemor* Hanna Olsdotter Heggen (født Myren)
2-Tipp-oldefar* Anders Knutson Døving
2-Tippoldemor* Elisabeth Nilsdotter Muri
3-Tipp-oldefar* Knut Andersson Døving
3-Tipp-oldemor* Laurense Iverdotter Valldal
4-Tipp-oldefar* Anders Nilsson Døving
4-Tippoldemor* Malene Knutsdotter Døving
5-Tipp-oldefar* Nils Olsson Døving
5-Tipp-oldemor* Inger Arnedotter Døving (Født Kilsti)
6-Tipp-oldefar* Ole Ingebrigtson Døving
6-Tipp-oldemor* Ragnhild Nilsdotter

Jeg har også 2 andre jeg vil vite fødselsdatoer på, her også så mange foreldre oppover som mulig.

* Ole Skytterholm
* Lovise Skytterholm
Sist redigert av gj14414 den 28. juli 2011 kl. 22.05, redigert 3 ganger totalt.

Brukeravatar
Paul Johan Hals
Innlegg: 13026
Registrert: 17. oktober 2007 kl. 20.33

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Paul Johan Hals » 25. juli 2011 kl. 12.12

Velkommen i Forumet!

Du sier du har årstall for noen eller alle disse personene. De bør du legge ut sammen med navnene, samt tilhørende stedsnavn hvis du har. Ellers vil det være unødig mye arbeid.



Lykke til

Mvh Paul

Brukeravatar
Else Berit Rustad
Innlegg: 18145
Registrert: 3. november 2006 kl. 9.10

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Else Berit Rustad » 25. juli 2011 kl. 12.40

Kirkebøkene ligger tilgjengelige på Digitalarkivet - hvorfor ikke lete frem datoene selv??

Mvh
Else B.

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 25. juli 2011 kl. 12.52

Paul skrev:Velkommen i Forumet! Du sier du har årstall for noen eller alle disse personene. De bør du legge ut sammen med navnene, samt tilhørende stedsnavn hvis du har. Ellers vil det være unødig mye arbeid.

Tusen takk :D Eneste stednavn jeg har er Norddal, rundt Heggen og Døving.

Else B. Rustad skrev: Kirkebøkene ligger tilgjengelige på Digitalarkivet - hvorfor ikke lete frem datoene selv??

Som sagt, er jeg nybegynner i slektsforskning, og hadde glemt at de lå i arkivet. Forstår ikke så godt gammel håndskrift. Men takk for påminnelsen for at de lå i digitalarkivet :) Skal gå inn for å prøve igjen nå.

EDIT:
Tok en skikk nå, men bøkene ser ikke ut til å gå nyere enn 1939. For å få Nils Petter Heggens dødsdato, må jeg ha en bok for 1942. Noen som vet noe angående det?

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 25. juli 2011 kl. 13.07

Mads skrev:
Paul skrev:Velkommen i Forumet! Du sier du har årstall for noen eller alle disse personene. De bør du legge ut sammen med navnene, samt tilhørende stedsnavn hvis du har. Ellers vil det være unødig mye arbeid.

Tusen takk :D Eneste stednavn jeg har er Norddal, rundt Heggen og Døving.

Else B. Rustad skrev: Kirkebøkene ligger tilgjengelige på Digitalarkivet - hvorfor ikke lete frem datoene selv??

Som sagt, er jeg nybegynner i slektsforskning, og hadde glemt at de lå i arkivet. Forstår ikke så godt gammel håndskrift. Men takk for påminnelsen for at de lå i digitalarkivet :) Skal gå inn for å prøve igjen nå.

ENDRING:
Tok en skikk nå, men bøkene ser ikke ut til å gå nyere enn 1939. For å få Nils Petter Heggens dødsdato, må jeg ha en bok for 1942. Noen som vet noe angående det?

Unskyld for dette, trykte på feil knapp...

Brukeravatar
Paul Johan Hals
Innlegg: 13026
Registrert: 17. oktober 2007 kl. 20.33

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Paul Johan Hals » 25. juli 2011 kl. 13.28

Vi har alle vært nybegynnere. Jeg for min del gjør feil "så ofte jeg kan" :D

Du kan prøve og kontakte det aktuelle kirkekontor for å høre om de har de aktuelle bøkene, og er villig til å slå opp i dem. Normalt skal bøkene bli sendt inn til Riksarkivet etter en tid, men det er sperrefrist for å legge dem ut på nettet. Som etterkommer vil du sannsynligvis få ut opplysningene enten fra kirkekontoret eller Riksarkivet.

Ikke glem at jo fler opplysninger du kan gi om en person jo enklere blir det for andre å identifisere vedkommende.
Dette gjelder også nålevende så de skal vi ikke legge ut info om her i forumet. Ikke andre sted heller, i alle fall ikke uten deres samtykke.

Lykke til

Mvh Paul

Bjørn Aarø
Innlegg: 359
Registrert: 2. april 2007 kl. 17.36
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Bjørn Aarø » 25. juli 2011 kl. 13.41

Hallo Mads.
Undertegnede kjente godt Ole og Lovise Skytterholm.
Ole Karolius Skytteholm er født 22/1 1885 døde 1973.
Lovise Tunheim Skytterholm er født 6/11 1893 døde 1978.
Ole sine foreldre er Thomas Thoresen født 1837, og Karoline Olsdatter født 1858.
Dette ekteparet hadde mange barn.
For å lese om gården Skytterholm, så må du låne bøkene om Borgund og Giske.
En sønn av Ole og Lovise,er forøvrig min svoger.

Hilsen.
Bjørn

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 25. juli 2011 kl. 13.48

Paul skrev:Vi har alle vært nybegynnere. Jeg for min del gjør feil "så ofte jeg kan" :D

Du kan prøve og kontakte det aktuelle kirkekontor for å høre om de har de aktuelle bøkene, og er villig til å slå opp i dem. Normalt skal bøkene bli sendt inn til Riksarkivet etter en tid, men det er sperrefrist for å legge dem ut på nettet. Som etterkommer vil du sannsynligvis få ut opplysningene enten fra kirkekontoret eller Riksarkivet.

Ikke glem at jo fler opplysninger du kan gi om en person jo enklere blir det for andre å identifisere vedkommende.
Dette gjelder også nålevende så de skal vi ikke legge ut info om her i forumet. Ikke andre sted heller, i alle fall ikke uten deres samtykke.

Lykke til

Mvh Paul

Tusen takk! De er mine oldeforeldre, men vet lite om dem:/
Sist redigert av gj14414 den 25. juli 2011 kl. 14.47, redigert 1 gang totalt.

Bjørn Aarø
Innlegg: 359
Registrert: 2. april 2007 kl. 17.36
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Bjørn Aarø » 25. juli 2011 kl. 14.24

Hallo.
I kirkebok for Borgund står følgende om Lovise Skytterholm.
Døpt 1894.uekte
Lovise Bertha Olivia.
Foreldre unkar og fisker Vilhelm Vilhelmsen Gåseidnes født 1863, og pige Ingeborg Ludviksdatter Emblemsvåg født 1871.

Hilsen
Bjørn

Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Innlegg: 3141
Registrert: 10. desember 2004 kl. 22.15
Sted: REKDAL
Kontakt:

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 25. juli 2011 kl. 17.55

Mads skrev:Hei!

For noen månder siden, startet jeg med slektsforskning (er nesten fersk altså). Jeg har når ganske langt hittil (litt over 100 personer, og er godt stykke bakover), men jeg mangler en hel hau med fødselsdatoer. Årstallene har jeg, men jeg vil ha alt så perfekt som mulig, før jeg bestiller en stor plakat til mange hundre kroner. Jeg mangler rett og slett alle mine tippoldeforeldres datoer, fra og med tippoldefar og mor, til og med 6-ganger-tippoldefar og mor. Her er en liste med navn, som jeg gjerne skulle hatt datoer på. Gjerne også sivilstatus.All annen info om personene, eller realerte personen takest imot med glede:)



Først velkommen til slektsforum :)

Jeg har drevet med slektsforsking i mange år. Men har ikke helt forstått dette med å være så opphengt i fødselsdatoer. For meg er det menneskene bak tallene som er det viktige.

Jeg holder også på å skrive på en 8-generasjoners slekttavle (blir nok aldri ferdig). Der vil jeg ikke ha fødseldatoer for tippoldeforeldre og tidligere generasjoner. Kort og godt fordi fødselsdatoer ikke finnes eller er veldig usikre. Og slektstavlen vil slik bli både penere og mer ryddig uten fødselsdatoer.
I mitt slektsprogram til eige bruk derimot legger jeg inn alle de data som jeg har og henviser til kildene for disse. Vi må også være obs på at fødselsdatoer ved folketellingene svært ofte er feil, og eldre kirkebøker har jo ofte bare dåpsdato. Om du mener med "bestiller en stor plakat" at du leverer inn data og får trykt på navn og datoer så vil jeg faktisk fraråde deg å bruke penger på dette som "fersk" slektsforsker. Vent i alle fall noen år. Jeg kan ikke skjønne annet enn at en slik plakat vil få en masse feil.

Lykke til med denne spennende hobbyen :)

dn19007
Innlegg: 647
Registrert: 31. mars 2005 kl. 16.31
Sted: SØRUMSAND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av dn19007 » 25. juli 2011 kl. 18.50

Hei Mads. Så din etterlysning tidligere i dag men fant ut at jeg måtte komme meg ut etter "All Elendigheten de siste døgn.
Jeg finner ikke helt sammenhengen i din etterlysning. Jeg har sjekket litt og skal jobbe litt videre med det i kveld.
Jeg har slekt fra de gardene du nevner med unntak av Heggen. Jeg lager et oppsett til deg på de du nevner som jeg legger ut her.

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 25. juli 2011 kl. 19.20

Palmar skrev:Hei Mads. Så din etterlysning tidligere i dag men fant ut at jeg måtte komme meg ut etter "All Elendigheten de siste døgn.
Jeg finner ikke helt sammenhengen i din etterlysning. Jeg har sjekket litt og skal jobbe litt videre med det i kveld.
Jeg har slekt fra de gardene du nevner med unntak av Heggen. Jeg lager et oppsett til deg på de du nevner som jeg legger ut her.

Tusen takk for at du hjelper meg! Er egentlig vant til å jobbe med treet alene, siden ingen i familien er særlig inntrisert, så det var hyggelig å ha noen som hjelper meg:) Husk at strekningen over "Heggen", før het "Døving", men senere endret navn, om det var "Døving" du hadde slekt fra.

Helge Bjerkevoll skrev:Om du mener med "bestiller en stor plakat" at du leverer inn data og får trykt på navn og datoer så vil jeg faktisk fraråde deg å bruke penger på dette som "fersk" slektsforsker. Vent i alle fall noen år. Jeg kan ikke skjønne annet enn at en slik plakat vil få en masse feil.

Med å bestille en plakat, mener jeg at jeg sender jeg et eget slektstre, laget i slektsprogrammet "My Heritage". Der kan man få laget og tilpasset seg en plakat med alle man har i slektstreet. Deretter sender man inn filen, og får en plakat hjem i posten.

dn19007
Innlegg: 647
Registrert: 31. mars 2005 kl. 16.31
Sted: SØRUMSAND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av dn19007 » 25. juli 2011 kl. 22.39

Jeg tar ikke med Ivar og Anna da du finner de på Gravminner.
Nils Petter Anderss, Heggen født 0503,Døving 1865 Døving,død 1942. GM 1896
Hanna Olsd. Myren F 0204.1866. Død 1918, Foreldre:Bonde Ole Lars, 1815-1895. GM 1849
Anne Maria Arnesd 1830-1889,Tafjord
Anders Knuds,Døving døpt 0206.1810 Gm 0206.1850
Elisabeth Nielsd f. 2901.1825,Muri

Knud Anders.Døving døpt 2102.1773. Død 1857 GM 0207.1810
Laurentse Iversd.Valldal 1787-1878

Anders Niels,Døving døpt 2106.1739-1827. GM 2805.1769
Malene Knudsd.Rem døpt 1503.1744. Død 1774

Niels Ols,Døving 1700-1780 GM 1724
Inger Arnesd,Kilsti 1698-1759

Ole Ingebrigts. Døving f.1646. 2. ekteskap 1699
Ragnild Nielsd. 1653 1749.
Skifte etter Ole 0805.1708 Arv 25 Rd-3-14

Det var litt av det jeg har. Jeg anbefaler deg nå å gå inn på kirkebøkene. Start med Ivar og Anna. Kirkebøkene for Nordal er ikke så vanskelig før du komme en del tilbake i tid.
Om det er noe mer får du ta kontakt. I morgen skal jeg legge inn og sende de siste bilder jeg har tatt i dag i Sørum. Når det er ferdig har jeg over 5000 reg. døde.

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av 6820 » 27. juli 2011 kl. 3.30

Så hyggelig med nye slektsgranskere, velkommen. Jeg føler på en måte at vi hjelper deg litt for mye nå :) - og det liker vi godt å gjøre her i Slektsforum, det er bare at da er det ikke du som er slektsgransker. :wink: Da forsker vi for deg og du skriver av. Du skulle heller få tips om kilder å søke i. Jeg vil anbefale DIS-Norge sin side(r) om genealogiske ressurser, her vil du også finne ut hvilket prestegjeld kommuner/herred hørte til til forskjellige tider bakover:
http://www.disnorge.no/genress/

Slekten Vilhelm Vilhelmsen på Gaaseidnes har jeg registrert ang. forfedre, går du endel tilbake havner du til slutt på Vattøya utenfor Flø, Ulstein - Ørsta osv.. Ellers er dette også slekt fra Vedde på Sula.

Jeg vil anbefale deg å begynne med de du er sikre på nærmest opp i vår tid - og kontrollere mot folketellinger og de originale kirkebøkene om de svarene du får på denne siden er riktige, og om det som står i bygdebøkene er riktig (der er endel feil her og der). Å registrere en hel slekt der en person er feil så er jo hele slektslinjen feil.

Alle svar du får fra andre er sekundære kilder, dvs ikke sikre. Å skulle lage anesirkel uten å ha sjekket om dine data er riktig blir jo litt trasig.

Jeg kan hjelpe deg om du står fast på denne Vilhelmslekten, bare si fra når du kommer så langt. Lykke til!
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av 6820 » 27. juli 2011 kl. 3.36

Jeg glemte en ting - om du ikke har husket det: hver eneste data du skriver ned så skriv også ned kildene. Dvs hvor du fant opplysningen/av hvem/bok - forfatter, sidenr osv. - For kirkebøker: kirkeboknr. (filmnr.) år side osv.

Nå gir jeg råd meget klok av skade, mine 1000 første registreringer skrev jeg av fra andre personer eller bøker. Noterte ikke kilder, har gjort alt om igjen - og mye er blitt korrigert også.

Lurer litt på om du har skaffet deg slektsprogram?

ps Ser at jeg 'tyter litt' opp igjen hva andre har sagt. Men en god ting ...... osv. :wink:
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 28. juli 2011 kl. 16.21

Marianne skrev:Jeg glemte en ting - om du ikke har husket det: hver eneste data du skriver ned så skriv også ned kildene. Dvs hvor du fant opplysningen/av hvem/bok - forfatter, sidenr osv. - For kirkebøker: kirkeboknr. (filmnr.) år side osv.

Nå gir jeg råd meget klok av skade, mine 1000 første registreringer skrev jeg av fra andre personer eller bøker. Noterte ikke kilder, har gjort alt om igjen - og mye er blitt korrigert også.

Lurer litt på om du har skaffet deg slektsprogram?

ps Ser at jeg 'tyter litt' opp igjen hva andre har sagt. Men en god ting ...... osv. :wink:

Takk for tipset for å skrive opp kilder:)

Slektsprogram har jeg, og det er der jeg lager det. Bruker "My heritage familytree builder - gratis versjonen", men vurderer å oppgradere til prenium.

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Innlegg: 1758
Registrert: 7. desember 2004 kl. 4.14
Sted: KONGSBERG

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 28. juli 2011 kl. 20.42

Hei Mads, her skal du få et par tips til.

Dersom My Heritage går konkurs i morgen, hvor er sleksdataene dine da? Det som da kommer til å skje er at My Heritage sidene på internett plutselig forsvinner og dataene dine er borte for alltid. Ergo sikkerhetskopiering. Og det å laste ned en gedcom-fil fra My Heritage er ikke godt nok. Anbefaler på det sterkeste at du bruker et slektsforskningsprogram som er installert lokalt på din egen PC, og at du da kan bruke My Heritage som kopi av den basen du har hjemme og ikke omvendt. Du må fremdelses ta sikkerhetskopier av databasen din som du har hjemme og enten lagre dem på minnebrikker, cd/dvd plater, eksterne harddisker e.l. Prøv også å ha en kopi utenfor huset ditt slik at dataene dine ikke forsvinner dersom huset ditt brenner ned eller blir tatt av neste flom. :wink:

En annen ting du kan gjøre for å finne de dataene du er på jakt etter, er å ta en tur inn til Norddal og besøke kirkegårdene. Du vil trolig finne gravsteiner på flere av dem du ser etter. Ta med digitalt kamera og ta bilde av steinene og legg bildene inn i databasen din på de personene som står nevnt på gravsteinen. Da får du samtidig fødsels- og dødsdato i tillegg til en fin tur innover fjorden. Sett av hele dagen evt. en hel helg og kos deg.

Hilsen Remi (som i løpet av en sommerferie gjerne tar over tusen bilder av gravsteiner)
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 28. juli 2011 kl. 21.51

Remi skrev:Hei Mads, her skal du få et par tips til.

Dersom My Heritage går konkurs i morgen, hvor er sleksdataene dine da? Det som da kommer til å skje er at My Heritage sidene på internett plutselig forsvinner og dataene dine er borte for alltid. Ergo sikkerhetskopiering. Og det å laste ned en gedcom-fil fra My Heritage er ikke godt nok. Anbefaler på det sterkeste at du bruker et slektsforskningsprogram som er installert lokalt på din egen PC, og at du da kan bruke My Heritage som kopi av den basen du har hjemme og ikke omvendt. Du må fremdelses ta sikkerhetskopier av databasen din som du har hjemme og enten lagre dem på minnebrikker, cd/dvd plater, eksterne harddisker e.l. Prøv også å ha en kopi utenfor huset ditt slik at dataene dine ikke forsvinner dersom huset ditt brenner ned eller blir tatt av neste flom. :wink:

En annen ting du kan gjøre for å finne de dataene du er på jakt etter, er å ta en tur inn til Norddal og besøke kirkegårdene. Du vil trolig finne gravsteiner på flere av dem du ser etter. Ta med digitalt kamera og ta bilde av steinene og legg bildene inn i databasen din på de personene som står nevnt på gravsteinen. Da får du samtidig fødsels- og dødsdato i tillegg til en fin tur innover fjorden. Sett av hele dagen evt. en hel helg og kos deg.

Hilsen Remi (som i løpet av en sommerferie gjerne tar over tusen bilder av gravsteiner)

Jeg bruker My heritage programmet, så filene er på datamaskinen hele tiden, samt på Internett. En tur innover fjorden er ikke noe jeg har muligheten til, fordi jeg egentlig er litt ung, og tviler på at noen vil bli med meg for å fotografere gravstener. Men jeg er ofte innom Valldal, så kirkegården der er det muligheter for å besøke:).
Ja, jeg skal kopi av dataene på harddisk. Jeg skal også laste opp filen på 2-3 online-sikkerhetskopierings tjenester, for å være helt sikker. Filen i programmet laster jeg også opp på sidene deres, så jeg har den der også.

gj14300
Innlegg: 72
Registrert: 4. juli 2011 kl. 22.27
Sted: Bergen

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14300 » 29. september 2011 kl. 21.16

Ættebok for Norddal er no gratis på NB digital (lesing på skjerm). Du vil lett finne dine aner tilbake til omkring 1700. Dersom du leitar framover vil du også finne mange nolevande slektningar i Valldal og andre Norddalsbygder. Døving er den første grenda på "Døvings-sida" (frå Uri bru og oppetter dalen), Heggen er den siste grenda. På Døving låg i gamle dagar eit kapell, ein periode var dette einaste kyrkja i Valldalen. Slekta di på Døving budde nær dette kapellet.

Nils Petter f.1865 kom frå Døving til Heggen, den eldre broren Karl Andreas overtok garden. Frå foreldra Anders og Elisabet er det lett å nøste seg vidare "bakover" vha referansenummer.

Lykke til!

Brukeravatar
gj14414
Innlegg: 19
Registrert: 25. juli 2011 kl. 11.18
Sted: ÅLESUND

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14414 » 5. november 2011 kl. 19.40

Erik skrev:Døving er den første grenda på "Døvings-sida" (frå Uri bru og oppetter dalen), Heggen er den siste grenda. På Døving låg i gamle dagar eit kapell, ein periode var dette einaste kyrkja i Valldalen. Slekta di på Døving budde nær dette kapellet.

Det hadde vert flott om du gidde meg en kilde til denne informasjonen! Tusen takk!

Mvh Mads Heggen

gj14300
Innlegg: 72
Registrert: 4. juli 2011 kl. 22.27
Sted: Bergen

Re: Trenger info angående Heggen-slekten

Legg inn av gj14300 » 25. november 2011 kl. 21.21

Sjå ættebok for Norddal om anene dine på Døving.

Kultursoge for Norddal (Norddal bygdebøker) har detaljar om kyrkjene i Norddal. Der trur eg også det er kart frå før utskiftinga.

Svar

Gå tilbake til «Norddal»