Større drukningsulyukke

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
Harald Sørgaard Djupvik
Sted: HVALSTAD
Kontakt:

Større drukningsulyukke

Legg inn av Harald Sørgaard Djupvik » 10. mai 2010 kl. 1.24

Det går rykter om at det skjedde en større drukningsulykke i/rundt Austefjorden i tiden rundt 1915-20. 10-12 ungdommer var på vei over fjorden i båt, og båten sakk. 10 av dem druknet. De hadde klamret seg til hverandre, så alle ble med ned i dypet. Jeg lurer på om min bestefar Peder Olai Djuvik (1891-1973) (fra Nedre Djuvik) var involvert i denne ulykken på noen måte. Noen som vet noe mer om denne hendelsen og hvor det evt. finnes kilder til historien?

Carsten Henrik Schanche
Sted: JESSHEIM

Re: Større drukningsulyukke

Legg inn av Carsten Henrik Schanche » 10. mai 2010 kl. 11.05

Jeg har en bok som heter Farefull ferd på Sunnmørskysten av Ole M.Ellefsen, utgitt 2006 på Det Norske Samlaget. Fra side 47-58 er det et kapittel som heter alarm på Sunnmørskysten. Jeg tar med et lite utdrag:

Av fakta kan lensmannen kontatere at "Isstjernen" gjekk frå Myrvåg i firetia søndag 28.desember 1924. Mellom desse, unggutane Harald Thorseth på 17 år, Simon Aurvåg på 16 år og Sigurd Thorseth på 14 år. Dei andre er Alfred Thorseth, 20 år, bror til Harald og Sigurd, skipperen, Johan Nygjerde, 24 år, Gerhard Aurvåg, 20 år, Alfred J.Djupvik, 21 år, og eldstemann, Lars Håvik, 34 år.

Det ble visstnok ingen løsning på mysteriet, "Isstjernen" sank ikke, men ingen av de som var ombord ble funnet.

gj05836
Sted: HAFSLUNDSØY

Legg inn av gj05836 » 10. mai 2010 kl. 12.20

Hei !

Her er det også litt informasjon på overnevnte hendelse :

http://hovden-barekstad.no/?page_id=7&language=no

Hilsen Mona

Brukeravatar
dn04977
Sted: SØVIK
Kontakt:

Legg inn av dn04977 » 10. mai 2010 kl. 13.22

Hei

Det som Carsten og Mona skriv om har strengt tatt ingenting med det å gjere som Harald spør om. :? Sjølv om dette er eit mysterium som ennå ikkje har funnet sin løysning.

Kanskje nokon med tilgang til dei gamle eller nye bygdebøkene for Volda kan slå opp å sjå om dei finn eit svar på det orginale spørsmålet :lol:

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/

Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/

Ivar Ståle Ertesvåg
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 10. mai 2010 kl. 20.51

Ei ulukke med 10 omkomne burde vere grei å finne i kyrkjebøkene. Har du sett etter?

Når det er sagt: "Folk ved Havet - fiskarsoge for Sunnmøre og Romsdal", b.3 inneheld lister over alle dei fann ( i kyrkjebøker m.m.) som var omkomne på sjøen fram til 1970-talet. Listene er sette opp for kvart sokn, og der er det ikkje nemnt noko ulukke som passar.

Peder Olai Djuvik (1891-1973) er nemnd i den nye Bustenadssoga (b.3 s. 183), men berre at han vart g. 1.11.1917 m. Ragnhild pedersd. Svarthamar, 1891-1962, og at dei var busette i Ålesund. Om lag det same står i Voldasoga (Aarviknes) b. 3 s. 81.

Ivar Ståle Ertesvåg
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 10. mai 2010 kl. 21.58

Rykte kan ha ein faktisk bakgrunn, sjølv om detaljar kan vere feil. Det var ei ulukke i Austefjorden med mange unge omkomne. Men det var i 1878 (12. juni). Det var 11 omkomne og 3 som vart berga. Av dei 11 var 7 frå Åmdalen i Ørsta, 1 frå Halse (Ørsta), 1 frå Ervik (men tenestetaus i Åmdalen) og 2 frå Austefjorden (dei skulle ro båten heimatt). Dei tre som vart berga var også frå Åmdalen. Dei kom frå eit bryllaup i Løvika og var på veg over til Årset. Derifrå skulle dei fleste gå over eidet til Åmdalen.

Ein av dei omkomne var Peder Eliasson Djuvik, f. 1858. Han var bror til Lars (f. 1851), som var far til Peder Olai, som du spør etter.

Det står om ulukka i "Ørstaminne" 1992.

Brukeravatar
Arnfinn Kjelland
Sted: VOLDA
Kontakt:

Legg inn av Arnfinn Kjelland » 10. mai 2010 kl. 22.10

Det stemmer faktisk at det var ei større drukningsulykke i Austefjorden, men tidspunktet er feil. Det står eit stykke om ulykka i Voldaminne 1987 s. 86-94, skrive av Hans Geitvik bygd på ein sjølvbiografi av farfaren Hans Geitvik (1856-1934) som deltok i sokningsarbeidet.

Ulykka skjedde 12. juni 1878. Det var to karar frå Follabygda som skulle ro tolv ungdomar frå Løfolla til Årneset. Ungdomane, ti frå Åmdalen i Ørsta, ein frå Halse og ei frå Ervika i Hjartåbygda hadde vore i bryllupet til Jon Ivarsson frå Dalskaret som gifta seg men Anne Marte Jonsd. frå Rasmusgarden på Løfolla.

Alle dei fjorten var i ein båt, og da dei kryssa over fjorden frå Skoreneset til Årset kvelvde båten og ellve av dei fjorten drukna. Tre overlevde: Enok Johannesson Åmbakk, Peder Herniksson Åm og Samonia Samundsdtr. Vatne. Sju av dei omkomne finst iflg. Geitvik i kyrkjeboka for Ørsta og fire i Volda, alle med dødsdag 12. juni. I stykket i Voldaminne er namna og tilknytinga til heimar i Ørsta og Volda gjeve opp.

Brukeravatar
Arnfinn Kjelland
Kontakt:

Legg inn av Arnfinn Kjelland » 10. mai 2010 kl. 22.12

Der kom Ivar meg i forkjøpet, ja :)

Brukeravatar
Harald Sørgaard Djupvik
Sted: HVALSTAD
Kontakt:

Legg inn av Harald Sørgaard Djupvik » 11. mai 2010 kl. 0.15

Takk for god hjelp, jeg ser at jeg har blandet sammen min bestefar og bror til min oldefar - som begge het Peder. Det må bety at min bestefar var oppkalt etter sin døde onkel. Han nevnte aldri noe om denne ulykka, så jeg trodde vel egentlig ikke at han hadde noe med den å gjøre.

Jeg ser av bygdeboka at Peder Martinus Eliasson Djuvik døde den 12.6.1878 - samtidig med Ananias Løfoll (så det må ha vært datoen for ulykka), - jeg mener at det var disse to som var rorkarer ombord i ulykkesbåten.

Brukeravatar
Arnfinn Kjelland
Kontakt:

Legg inn av Arnfinn Kjelland » 11. mai 2010 kl. 6.27

Det stemmer nok det ja, i alle fall iflg. stykket i Voldaminne 1987. Det var desse to som skulle ro, og begge omkom.

Svar

Gå tilbake til «Volda»