Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakken

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakken

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 18. april 2011 kl. 1.12

Hei
Trenger hjelp til å finne forfedrene til Poul Poulsen f. ca. 1765 og Brithe Olsdtr. f. 1775 som jeg finner på Legangerbakken i 1801 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1949#ovre

Ser i KB for Herøy at det i tidsrommet 1764-1765 er hele 5 stk som døpes Poul (Povel) Poulsen, men vet ikke hvem som kan være den rette.

Når det gjelder Brithe er vel Else Eriksdtr. hennes mor (gift for andre gang) men hvem er Brithes far.

Takknemlig for all hjelp

Mvh Hill-Gunn

Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 22. april 2011 kl. 13.12

Hei igjen

Håper det er noen som har tilgang til bygdebok for området hvor Legangerbakken lå/ ligger, som kan se om dette paret er nevnt i boka.

Mvh Hill-Gunn

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Innlegg: 743
Registrert: 27. februar 2009 kl. 17.10
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Roger Johan Engvik » 22. april 2011 kl. 20.32

Hei igjen - jeg ser at det stadig dukker opp nye spørsmål. Nå har jeg ikke disse bøkene tilgjengelig hjemme, så jeg kan ikke gi deg svar. Men - jeg må nok si at du stiller ganske store krav til hjelperne i forumet. Da jeg jobbet med mine slekter på mors- og farssida fjernlånte jeg en rekke bygdebøker. Så mye som du søker burde du forlengst fjernlånt bygdebøker fra Herøy og Ulstein. Det er jo en ganske kurant greie?

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 23. april 2011 kl. 0.19

Eg er vel litt samd med Roger om dei bygdebøkene....

Det som står i FT1801 tyder på at Paul og Brite var relativt nygifte (dei har ein son i første leveår), og at Brite av dei kom frå garden. Då skulle ein kunne finne dei i vigselslistene i kyrkjeboka. (Rovde sokn, dersom listene er oppdelte.)
Likeins må dei nokså nyleg ha teke over bruket. Då er realregisteret (og dermed panteboka) rett plass å leite etter bygsel-setel, evt. skjøte. Dette var i Rovde skipreide.

Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 24. april 2011 kl. 22.31

Vet du hva Roger!

Nå har det seg slik at ingen av mine etterlysninger / innlegg på DIS Norge sitt slektsforum gjelder mine forfedre, men deri mot andre sine.
Selv om jeg sliter med å finne enkelte av mine forfedre, syns jeg likevel det er artig å kunne hjelpe andre med å finne sine.

Der jeg har opplysninger å bidra med, eller har lyst til å hjelpe, prøver jeg å gjøre det uten sure kommentarer til spørsmålsstillerne om at de har for store krav eller for mange spørsmål. Jeg bestemmer jo selv hvem jeg vil hjelpe, og hvor mye jeg vil hjelpe.

Etter det jeg vet, har jeg ikke spurt deg direkte om denne familien på Legangerbakken, siden du tidligere har sagt at du ikke har bøkene for området. Men, tenkte at kanskje andre på forumet hadde det.

Mest sannsynlig kommer heller ikke denne damen (som skal få en slektsbok i bursdagsgave i begynnelsen av mai) til å gruble så veldig mye over hvor hennes forfedre på Legangerbakken kom fra.

Mvh Hill-Gunn

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 25. april 2011 kl. 22.21

Hill-Gunn: Fortel du no at du spør på vegne av nokon som eigentleg ikkje er så veldig interessert? Eller korleis skal vi elles oppfatte det siste du skriv?

Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 26. april 2011 kl. 23.30

Vel, det siste jeg skrev, var ikke akkurat det glupeste jeg har prestert å skrive.
Men, likevel tror jeg at de fleste har forstått hvorfor jeg spør, siden jeg har sagt det før.

Mine etterlysninger på Sunnmøre er på vegne av ei dame med mor fra Herøy, og far fra Nordland. Denne damen vet absolutt ingen ting om disse etterlysningene, siden hun skal få en slektsbok i bursdagsgave.

Hennes forfedre fra Nordland har jeg i boks, siden hun har felles forfedre med min mann.
Men, hennes forfedre fra Sunnmøre har jeg slitt mye med å finne. Derfor disse etterlysningene for å få hjelp.

Nå har jeg heldigvis det meste på plass, kun litt redigering og korrekturlesing i slektsprogrammet gjenstår. Forhåpentlig blir damen hoppenes glad for denne gaven, jeg satser i alle fall på det.

Var det svar nok, eller?

Mvh Hill-Gunn

Odd Sørdal
Innlegg: 282
Registrert: 9. november 2010 kl. 13.52
Sted: OSLO

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Odd Sørdal » 27. april 2011 kl. 8.41

Hei Hill-Gunn,

Ikke la deg mobbe av de få av oss som måtte ha stått opp med feil ben! De kan jo bare la være å svare... Jeg laget en slektsbok for min inngiftede tante som fylte 80 sist høst - med øredøvende suksess!

Stå på!

Mvh,
Odd

Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 27. april 2011 kl. 18.28

Takker og bukker for hyggelig support Odd, men det her det går så bra så.
Jeg har heldigvis arvet både godt humør, humoristisk sans og ei tykk hud fra mine nordnorske forfedre, så jeg tåler en del. Siden jeg selv til tider, kan servere både saftige og syrlige kommentarer / spørsmål, føler jeg på ingen måte at det er noen som mobber meg her.

Har laget en del slektsbøker og gitt i gave før, med stor suksess. Ergo tror jeg at det blir suksess denne gangen også, selv om jeg ikke klarte å finne ut hvem forfedrene til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. på Legangerbakken var.
Men, skulle damen i ettertid ønske å finne det ut selv, skal jeg jammen tipse henne om at hun for Guds skyld ikke må etterlyse de på forumet, men heller fjernlåne bygdebøkene for området.

Siden jeg ikke har flere spørsmål på vegne av denne damen, sier jeg takk for meg og ønsker alle en herlig vår og sommer.

Mvh Hill-Gunn

Odd Sørdal
Innlegg: 282
Registrert: 9. november 2010 kl. 13.52
Sted: OSLO

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Odd Sørdal » 28. april 2011 kl. 7.30

Brithe Olsdatters mor heter jo tydeligvis Else Erichsdatter og er gift om igjen og bor sammen med dem på Legangerbakken, og det gjør også Brithes lillesøster, Ragnilde, og halvbroren Daniel Askildsen. Jeg skummet raskt gjennom kirkeboken for å se om jeg kunne finne foreldrene til Ragnilde, men fant ikke noe i farten, og jeg blir opptatt resten av dagen.

I FT1865 er Daniel kårmann på gården Lid Øvre i Herø, hvor også hans kone er kårkone og sønnen og hans familie er husfolk.

Men dette har du vel funnet ut av?

Odd

Odd Sørdal
Innlegg: 282
Registrert: 9. november 2010 kl. 13.52
Sted: OSLO

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Odd Sørdal » 28. april 2011 kl. 21.10

Det er en Brithe som er født 23. juli 1775, datter til Ole Holle. Dersom vi finner at Ragnilde har samme far, så er det vel ikke så dumt?

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Innlegg: 743
Registrert: 27. februar 2009 kl. 17.10
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Roger Johan Engvik » 28. april 2011 kl. 23.04

Det jeg forsøker å antyde i mitt forrige innlegg er at jeg tror dette prosjektet hadde vært i land for mange uker siden dersom Hill-Gunn hadde fjernlånt bygdebøkene og ikke satset på at andre skulle leite og bedrive såpass omfattende avskrift. Alle i dette forumet er vel innstilt på å hjelpe hverandre, men det man egentlig kan ordne sjøl behøver man jo ikke å be andre om? Er ikke det ganske logisk?

Paul Paulsson Sundnes, Rovde f. 1765 - d. 17.5. 1850 ble gift første gang i 1800 med Brite Olsdatter Leikongbakken, f. 1775 - d. 27.8. 1833 og gift andre gang med Brit Andersdatter Brandal, f. 1775 - død 13.1. 1840.

Brite Olsdatters foreldre

Ola Ellingson Leikongbakken f. 1747 - d. 1785 gift med
Else Eiriksdatter f. 1750 - d. 1803 (hun ble som enke gift opp igjen med Rasmus Steffenson Oppsal, Syvde i 1786 og igjen som enke gift med Askjell Danielson Rønnestad, Sande i 1789 og de satt på Leikongbakken)

Ola sine foreldre:

Elling Rasmusson Nykrem f. 1723
Brit Ellingsdatter f. 1708

Rasmus Pedersson Nykrem f. ? - d. 1730
gift 1 gang med ???
gift 2dre gang med Anne Ellingsdatter f. ? - d. 1755 (mor til Elling)

Peder, far til Rasmus, satt på garden 1720 - 1725, men der er ikke mer om han.

(Kilde: Herøyboka bind III)


Siden du nå sikkert har knapt med tid skal jeg se om jeg finner noe under Rovde ang. Paul Paulsson.

Sønnen hans (mor Brite olsd.) het Paul Henrik Paulsson Leikongbakken og var f. 1814 - d. 27.2. 1906. Han ble neste bruker og gift 1844 med Berte Paulsdatter Vike, f. 1809 - d. 6.3. 1890.

Berte tjente hos Paul før de ble gift. I prestegarden, der hun hadde tjent tidligere, ble hun kjent med Ivar Aasen. De skal ha hatt et godt øye til hverandre, men han fridde aldri. En gang pakket hun kista si og ville dra fra Leikongbakken, men da sa Paul at dersom hun ville, kunne hun få bli på garden - og slik ble det. I 1851 fikk Paul et brev fra Ivar Aasen med innlagt penger han hadde lånt av Berte: Jeg maa bede om Undskyldning for at jeg nu først indfinder mig med en vis Gjeld som egentlig skulde været avgjort for mange Aar siden. Den Tid jeg opholdt mig i Prestegaarden i Stoksund og Deres Kone Berte Paulsdatter ogsaa opholdt sig der, havde jeg til forskjellige Tider laant lidt Penge hos hende da jeg nemlig baade i den Tid og længe derefter ofte var i Pengetrang. Da jeg om nogle Aar derefter skulde reise bort fra Sundmør, tænkte jeg sikkert at skulde klare denne Gjeld forinden min Afreise, men besynderlig nok indtraf der altid adskillige Hindringer saa at der aldrig blev Leilighed til nogen Sammenkomst eller Samtale.

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Innlegg: 743
Registrert: 27. februar 2009 kl. 17.10
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Roger Johan Engvik » 29. april 2011 kl. 15.18

Paul Paulson Sundnes fra Rovde:

Paul Paulson Sætre (fra Syvde?), f. 1715 - d. 1765, gift 1757 med
Sofie Rasmusdatter Sundnes, f. 1736 - d. 1770. Hun var gift som enke 2dre gang i 1771 med Rasmus Helgeson Torset, f. 1740 - d. 1773.

Sofie sine foreldre:

Rasmus Olson Sundnes, f. 1691 - d. 1754, gift med
Anne Hansdatter ??, f. 1697 - d. 1778

Ola Rasmuson, f. 1651 - d. 1724, gift 1ste gang med
Anne Larsdatter, f.16?? - d. 1692 (mor til Rasmus)
og gift 2dre gang med
Anne Olsdatter, f. 1655 - d. 1731

(Kilde: Soga om Sande og Rovde)

Hill-Gunn Berna Jensen
Innlegg: 1465
Registrert: 25. mars 2006 kl. 18.30
Sted: KJERRINGØY

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Hill-Gunn Berna Jensen » 1. mai 2011 kl. 0.39

Jøsses, her har det skjedd saker og ting etter at jeg takket for meg og avsluttet abonnementet på tråden.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg Roger, når det gjelder dette med bygdebøker.
Men, saken er at selv om denne damens mor er født i Herøy, har hun også forfedre fra Sogn og Fjordane. Mao, skulle jeg ha fjernlånt bygdebøker fra alle disse stedene, hadde jeg aldri i livet blitt ferdig i tide.

Nå har jeg 2 dager på meg til å bli ferdig, så jeg takker alle for hjelpen jeg har fått med dette prosjektet.
Ikke minst sier jeg tusen hjertelig takk til deg Roger, du har virkelig vært en kjempe god hjelper når det gjelder mine etterlysninger for Sunnmøre. Og som på toppen av det hele, tipset meg både pr. PM og SMS om dine siste opplysningene. 1000 takk, DU ER EN ENGEL

En skikkelig god klem fra Hill-Gunn :D

gj25522
Innlegg: 2
Registrert: 16. mars 2016 kl. 11.31
Sted: Spania

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av gj25522 » 16. mars 2016 kl. 12.03

Du skriver at at Else Erichsdatter er Brithe Olsdatters mor. Jeg mener/ tror at både Brithe ”Olsdatter” (26) og Ragnilde ”Olsdatter” (15) er Else Erichdatters barn fra et forhenværende ekteskap/forhold med Rasmus Stephensen, fra gården Opsal i Vanylven. Dette sannsynlige faktum til tross for den store aldersforskjellen mellom de to søstrene, kan best dokumenteres ved å finne kikeboknotater for en mulig ekteskapsinngåelse mellom Rasmus Stephensen og Else
Eriksdatter, samt dåps og konfirmasjonsnotater for deres to barn Brithe og Ragnilde.
Brithe og Ragnilde (eller eventuelt bare en, eller ingen av de) er Olsdattre, men mest sannsynlig Rasmusdattre ? Dette Olsdatter om ikke annet for Ragnildes del anser jeg som et feilnotat fra folketellingen i 1801, med utgangspunkt i originalen eller den nylig transkriberte versjonen av materialet. Else Erichsdatter var født på Haddal i Ulstein (uklart på hvilken gård?) Hennes foreldre var Erik Larsen Garnes født 1709, og Else Rasmusdatter ?? Vedrørende Brithes og Ragnildes farsside (Stephenses siden), konsulter lenkene. Ragnilde blir min tipp3oldemor. Brithes far er mest sannsynlig Rasmus Stephensen født 1761 ? Dersom det ikke finnes en eller annen utenomekteskapelig Ole/Ola da ?
Rasmus Stephensen var ikke mere enn 15- 16 år når han eventuelt ble far til Brithe. Dette under forutsetning av at Rasmus Stephensens
alder er registrert/oppgitt korrekt under folketellingen for 1801. I den sammenheng kan jeg opplyse om at min tipp3oldemor under folketelligen i 1801 er registret 10 år yngre enn det hun i virkeligheten var med grunnlag i kirkeboknotatet nedtegnet i anledning hennes dåpen.
Legg også merke til at Else Erichsdatter i folketellingen for 1801 er registrert som 10 år eldre enn sin fraskilte/avskiltede mulig forhenværende husbond. En annen hypotese kan være at Brithe er en konsekvens av et utenomekteskapelig forhold før Else Erichsdatter inngikk et forhold/ekteskap med Rasmus Stephensen ? Konklusjon: ”Kun” et dåpsnotat i en eller annen kirkebok kan bekrefte hvem som er/var Brithes foreldre. Søk Stephen Rasmussen i folketellingen for Vanylven 1801. Jeg mener at han er Rasmus Stephensens far ?

http://xml.arkivverket.no/folketellinge ... _hefte.pdf

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 8412002242

http://digitalarkivet.arkivverket.no/so ... 8y&type=or

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ge ... 0000268271

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 8412002105

gj25496
Innlegg: 1
Registrert: 29. februar 2016 kl. 22.07
Sted: syvde

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av gj25496 » 16. mars 2016 kl. 17.54

Bøkene om Sande og Rovde ligg ute på nettet. Bere å søke opp så finn ein masse opplysningar.

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 16. mars 2016 kl. 19.58

Vel møtt i forumet til Sveinung.

Du skriver at at Else Erichsdatter er Brithe Olsdatters mor. Jeg mener/ tror at både Brithe ”Olsdatter” (26) og Ragnilde ”Olsdatter” (15) er Else Erichdatters barn fra et forhenværende ekteskap/forhold med Rasmus Stephensen, fra gården Opsal i Vanylven. Dette sannsynlige faktum til tross for den store aldersforskjellen mellom de to søstrene, kan best dokumenteres ved å finne kikeboknotater for en mulig ekteskapsinngåelse mellom Rasmus Stephensen og Else
Eriksdatter, samt dåps og konfirmasjonsnotater for deres to barn Brithe og Ragnilde.
Brithe og Ragnilde (eller eventuelt bare en, eller ingen av de) er Olsdattre, men mest sannsynlig Rasmusdattre ? Dette Olsdatter om ikke annet for Ragnildes del anser jeg som et feilnotat fra folketellingen i 1801, med utgangspunkt i originalen eller den nylig transkriberte versjonen av materialet.

Skal vi vere nøye, så er det Roger skriv ei attgjeving frå Herøysoga av Bjarne Rabben. Der er mykje rett - men også ein del feil.

Som du seier, kan ein rekkje opp i dette ved å gå til kjeldene. Dei ligg på nettet. Har du sett etter?

Vi kan byrje med Brite "Olsd." (eller "Rasmusd."?). Ho er død i 1833 og innført som "Olsd.",
øvst til høgre her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-110
Ho skal vere fødd 1775, døypt 20.aug her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-132

Brite var 9 år ved skiftet etter faren Ole; 12.5.1785 her: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24568/424/
Ho hadde ein bror Rasmus, 4 år, med formyndar Erik Erikson Haddal (bror til Else). Andre arvingar var det ikkje etter Ole.

Rasmus d. 1814 og det var skifte 9.feb1815, nede til høgre her:
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24578/127/
På neste side står arvingane: 1) halvbror Askild Danielsen, 2) heilsyster Brite Olsd., 3) halvsyster Ragnhild Rasmusd.

Ragnhild sa vel Roger ikkje så mykje om, men Herøysoga b.3 (Leikongbakken, s. 43, og Raudvik s. 495) seier at ho er dotter til Else og Rasmus og f. 1787.
Her er tydelegvis FT1801 feil, som seier ho er "Olsd." og Else si dotter frå 1ste ekteskap. Originalen fortel at avskrifta er rett avskrift: http://arkivverket.no/URN:db_read/ft/58412/17/ (midt på til høgre).

Ragnhild er gift 1.jan 1819, som "Rasmusd.", 32 år (altså f. 1886), nr. 1 her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-139

Kven denne Rasmus var, ser eg ikkje heilt frå kjeldene.
FT1801 seier at Else er i "2det ægteskab" (med Askjell), og at Ragnhild er frå "1ste" egteskab. Det siste stemmer ikkje - jf. skiftet etter Ole.
Skiftet etter Rasmus Olsson (1815) kan fortelje noko om dette, dersom nokon tek seg bryet med å lese den nokså svake skrifta. Dersom Ragnhild skulle vere uekte fødd, ville ho ta halv arv samanlikna med ektefødde (altså 1/4 av ein heilsysterlut og 1/4 av ein halvbrorlut som uekte; mot 1/2 heilsysterlut = 1 halvsysterlut dersom ho var ektefødd).

Else vart enkje i 1885, og gift for 2. (eller 3.?) gong 1789. Innimellom der er Ragnhild fødd.
Herøysoga giftar Else med Rasmus Steffenson Oppsal frå Syvde i 1886.
Dei vart iallfall trulova 1.juli det året:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-180
Diverre er kyrkjeboka for Herøy noko mangelfull for desse åra.

Sandesoga (b.2 s. 288) plasserer (den same?) Rasmus Steffenson i Årvik (høyrde til Rovde sokn før 1964), brukar frå 1788, g. m. Brite Andersd. Sporstøyl frå Ørsta.
Det er ikkje vist til kjelder for bygsel eller giftemål for Rasmus korkje i Herøysoga (Leikangerbakken) eller i Sandesoga (Årvik). Årstalet 1788 er truleg frå futen sine skattelister.



Else Erichsdatter var født på Haddal i Ulstein (uklart på hvilken gård?) Hennes foreldre var Erik Larsen Garnes født 1709, og Else Rasmusdatter ??

Her gjer du vel akkurat som Roger, og baserer deg på bygdebøkene (evt. via nokon annan); i dette tilfellet Ulstein og Hareid b.4 s. 135 - Indre Haddal. Opplysningane må i opphavet ha kome frå skiftet etter Erik Larsson 1781 (kyrkjebøkene for Ulstein brann i 1832).

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 16. mars 2016 kl. 20.21

elisabeh skrev:Bøkene om Sande og Rovde ligg ute på nettet. Bere å søke opp så finn ein masse opplysningar.

Sveinung har adresse Spania - altså utlandet - og då får han ikkje tilgang på bøkene i (det norske) Nasjonalbiblioteket....

gj09903
Innlegg: 658
Registrert: 26. august 2009 kl. 19.51
Sted: SYKKYLVEN

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av gj09903 » 16. mars 2016 kl. 20.46

Giftermålet mellom Rasmus Stephensen og Else Erichsdtr. er her (15.9.1786):
Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Herøy, Ministerialbok nr. 507A02 (1767-1788), Kronologisk liste 1770-1786, side 60.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-59
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 620656.jpg

Skiftet etter Stephen Rasmussen Opsal i 1815 nemner sonen Rasmus på Årvik: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24578/30/

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 17. mars 2016 kl. 8.22

Ragnhild vart konfirmert 1803 (9.okt.), med alder 16 år, http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-46

Eg finn ikkje dåpen i Herøy prg. 1786-88.
Herøy var tydelegvis utan prest ei tid; mange barn er døypte av Schreuer (Vanylven) og Cappelen (Ulstein). Då vert kyrkjebokføringa litt ymse.

Men... eg finn Rasmus Steffenson Årvik som fadder 20.jan 1787
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-205
Altså fire månader etter at Rasmus Steffenson Oppsal vart gift på Leikangerbakken.

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 17. mars 2016 kl. 19.45

Enkjemann Rasmus Steffenson Årvik vart trulova Kristi himmelfartsdag 1798 og gift litt seinare med "Pigen" Brite Knutsd. Li(e)set
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-30

I Sandesoga (b.2 s.288) står dette som ekteskap nr.2. Brite Knutsd. skal vere f. 1766.
Første ekteskap er udatert og skal vere med Brite Andersd. Sporstøyl, Ørsta, f.1774.
Ørstingar I (s. 515, Sporstøyl) viser oss til Halkjelsvik, Volda, der vi finn att Brit Dorte og foreldra Anders og Brite i Busetnadssoga (b.4a s. 497), som viser oss til Furneset (b.3 s. 587
husstand 1-9b). Her heiter det at ho var tidlegare gift 1816 med Rasmus Steffenson Oppsal, busett Årvik, f.1764 -d.1843, og at ho kom hit (Furneset) som enkje i 1859. Ho budde her til ho d. 1864.
Trulovinga (med vigselsdato) er her (om lag midt på sida)
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-177
Sandesoga har altså feil rekkefylgje på dei to ekteskapa.

Det var vanleg at ein gard måtte ha eit brukarpar - så venteleg vart Rasmus enkjemann om lag i 1797.
Det er ei Brite Pedersd. Årvik 52 år d. i 1798, jordfesta palmesundag.
I Sandesoga er ho enkje etter Rasmus sin føremann på bruket, d. 1788, med to småbarn.
Det er nærliggande å tenkje seg at denne Brite vert gift med neste brukar - altså Rasmus.

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5496
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Forfedre til Poul Poulsen og Brithe Olsdtr. Legangerbakk

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 23. mars 2016 kl. 14.51

Ei av Sveinung sine hypoteser var at Else Eriksd og Rasmus Steffenson vart gifte, og så skilde lag. Ifl. kyrkjeboka vart dei trulova 1.7 og gifte 15.9.1786. Ragnhild må ha vore fødd 1786/87, men utan at vi har funne noko innførsle i kyrkjeboka. Hastverket med bryllaup kan tyde på at ho var godt på veg – men kanskje også at garden trong ein mannsperson. Ole Ellingson døydde våren året før (han er innført i kyrkjeboka (s. 72), d. 1785, men utan dato. Skiftet 12.5 er det næraste vi kjem).

Så vart Else gift på nytt med Askjell Danielson i 1789 (trulova 22.e.e.tr – 8.nov; vigde s. m. jul og nyår – 27.des), nr. 4 i Rovde til høgre her: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-3
Dei fekk ei dotter, Anne Helene, døypt 1.påskedag 1790 (4.apr.), http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-6
Anne Helene døydde 4 veker gammal, jordfesta 17.juli 1790, http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-7

Ragnhild Rasmusdotter finn eg ikkje i dåpslistene. Frå skiftet etter broren Rasmus Olsson (sjå ovanfor) les eg at heilsyster Brite Olsd. arva 1 ort 4 4/3 sk, medan halvsystera Ragnhild arva halvparten, 14 2/3 sk. Altså var begge ektefødde, og Ragnhild sin far var den Rasmus mora Else var gift med.

Så vert spørsmålet: Kunne Else og Rasmus gifta seg på hausten i 1786, få eit barn, og så få løyve til skilsmisse tidsnok til at Else kunne gifte seg oppatt hausten 1789? Det finst kjelder som kunne vore undersøkte (rettsprotokollar, kongelege løyve), og som eventuelt kan stadfeste Sveinung si hypotese.
Men inntil vidare vil eg seie det ser nokså lite truleg ut. Det var ikkje enkelt å få skilsmisse, og det tok tid.

Om Rasmus Steffenson Oppsal veit vi frå skiftet etter faren at han var brukar på Årvik i 1815. Der var han også då han vart gift som enkjemann i 1798. I Tingboka finn vi at han bygsla 4 mellag (1 våg) i Årvik 1.aug 1785, tinglyst på hausttinget for Rovde 19.sept 1785. Han er nemnd som Rasmus Steffenson Årvik som fadder i januar 1787 og som forlovar i mai same året. Føremannen på bruket (iallfall ifl. Sandesoga), Anders Nilsson, døydde først i 1787, jordfesta 28.okt, 43 år gl. Enkja hans, Brite Pedersd., d. i 1798, jordfesta palmesundag (1.april).

Ei alternativ hypotese kunne vere at det er feil i ei eller fleire innførsler. Vidare ser det ut til at det manglar ein del innførsler i tida omkring 1787. Sokneprest Jersin fekk ny stilling og må ha reist i august 1787, og Meldal kom som ny sokneprest i mai 1788. Jersin si kyrkjebokføring er ikkje så enkel å følgje. I tida utan prest kan føringa ha vore nokså tilfeldig. Eit døme er at vi ikkje finn dåpsinnførsle for Ragnhild Rasmusd.

Askild Danielsen sin bygselsetel på 2 ½ mellag av Leikongbakken vart tinglyst på Sommartinget for Rovde skipreide 12.mai 1790 og datert 19.okt 1789 (fol. 158).
Då burde vi finne Rasmus i 1787 – og ja: «Rasmus Povelsen» bygslar 1 pd 21 mk (=2 ½ mellag = 45 mk) i Leikongbakken, datert 16.jan 1787 og tinglyst på sommartinget 15.mai 1787 (fol. 390a). Dette må vere bruket etter Else sin første mann, Ole. For den andre halvparten av Leikongbakken (også 1 pd 21 mk) hadde Kristen Hansson frå 1783 til sonen Hans tok over i 1815.

Det kan naturlegvis vere feil i Tingboka også, men det er mindre truleg enn at det er feil i kyrkjeboka. Ein grunn er at det var eit skriftleg dokument som vart lagt fram for sorenskrivaren: «Bøxelseddel med Revers og Quitterings Bog». Diverre vart ikkje bygselsetlar førte inn i Panteboka på denne tida (i motsetnad til skjøte).

Vi har endå ei kjelde: Formuesskatten 1789. Leikongbakken og Årvik er her: http://arkivverket.no/URN:db_read/db/70834/20/
I Årvik finn vi dei tre som står i Sandesoga: Rasmus Steffensen, Samund Povelsen og Johannes Rasmuss. På Leikongbakken finn vi Kristian Hansen og Rasmus Povelsen. Skatten er forordna 11.mars og manntalet for Herøy prestegjeld er datert 26.juni 1789. Her bør det leggast til at folk kunne «overleve» seg sjølve i skattelister, så det er ikkje eit tvillaust prov på at Rasmus Paulsson levde til mars eller juni 1789. (I farta ser eg berre éi enkje – på Laupen - ført som brukar i Herøy prg; det er truleg ei underregistrering.)

Det er nokre spørsmål som er i uvissa: Dersom det var same mann, kvifor vart Rasmus Steffenson kalla Oppsal i 1786 når han hadde vorte brukar på Årvik vel eit år tidlegare og påviseleg vart kalla Årvik kort tid seinare? Og kven var Rasmus Paulsson?

Ein hypotese kan vere at presten (prestane) forveksla Rasmus Steffenson og Rasmus Paulson. Else fekk feil mann (i boka). Den andre Rasmus (Årvik) sitt giftarmål vart utegløymd – til liks med dåpen til Ragnhild Rasmusd. Gravferda til Rasmus Paulsson om lag 1788 kan vere utegløymd – men han kan også ha kome bort på havet, og dermed ikkje gjeve noko embetshandling å føre inn. Eller kanskje han ikkje rakk å verte kalla med namnet Leikongbakken?

Kven var så Rasmus Paulson…? Det vert ei utfordring for Sveinung og andre Ragnhild-ætlingar.

Eg har ein kandidat – eller eigentleg to. Det vert spekulasjon, men ikkje heilt vill: Rasmus Paulsson Årvik. Det er to av dei, fødde 1764 og 1763. Begge var grannar til Rasmus Steffenson, og mor til den eine vart gift med far til den andre. Ein av dei døydde våren/sommaren 1787, innført i kyrkjeboka som 23 år. Han var ein av 7 som kom bort med jekta til Petter Bager i Kjeldsund. Kyrkjeboka har ikkje dato, men det var skifte etter Lars Dragsund og Jens Kleppe 2.7.1787 og etter Petter sjølv 11.8.1787. Ifl. Sandesoga (b.2, s.297) var dette han som vaks opp i Årvik, og bror til brukaren Samuel Paulsson. Den andre, son til Paul Rasmusson Rosskar (g.m. enkja Gjertrud Samuelsd Årvik i 1766), veit vi i så fall ikkje noko meir om. Ingen av Rasmusane hadde utsikt til å ta over bruket i Årvik, og Else var ei relativt ung enkje med bygselledig gard. Om Rasmus Paulsson var frå Årvik, vil det også forklare samanblandinga med Rasmus Steffenson.

Svar

Gå tilbake til «Herøy i Møre og Romsdal»