Slekt fra Egge / Våtedalen

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
Kjell Loen
Innlegg: 269
Registrert: 30. oktober 2005 kl. 11.37
Sted: STRYN
Kontakt:

Slekt fra Egge / Våtedalen

Legg inn av Kjell Loen » 17. juni 2020 kl. 13.41

Svein Erik Berntzen serbernt@online.no via disnorge.onmicrosoft.com

13:19 (for 24 minutter siden)

til leder
Hei, jeg er medlem av Slekt og Data i Bergen. Ser på nettsiden at du er leder i Slekt og Data Sogn & Fjordane. Håpet du kunne hjelpe meg med noen opplysninger


Min fars familie kommer fra Egge gård - Per-Jo bruket. Gården var i familien fra ca 1691 og frem til 1850 tallet. Eiere var 5 generasjoner Jon Jonsen. Siste Jon Jonsen som eide gården var født 1811 og død ukjent. Hans bror Axel Jonsen Egge (1817 - 1873) flyttet til Bergen i 1843 og han er min tipp-oldefar.

Jeg er ute etter mer informasjon enn det jeg har kunnet få tilgang til via Digitalarkivet. Jeg har også lest i Soga om Gloppen og Breim.
Spesielt bilder, kart over bruket/brukene fra den tiden, levekår etc.. Er det noen etterkommere/slektninger der i dag osv.

Jeg og mine søsken har tenkt oss en liten «Norgesferie» i år i begynnelsen av juli, og har lagt turen gjennom Jølster, Eggedalen, Sandane, innom Bondalen og Aarseth (der min oldemor er fra og min farfar vokste opp) og videre til Ørsta og Ålesund der min oldefar flyttet til og hadde sitt voksne liv.



Tar mer enn gjerne i mot tips til kontakter og steder som kan være til nytte i videre slektsforskning.


Ser frem til å høre fra deg

Vennlig hilsen
Svein Erik Berntzen
Damsgårdsveien 41
5058 Bergen

serbernt@gmail.com
957 84 473

Svar

Gå tilbake til «Gloppen»