Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Innlegg: 743
Registrert: 27. februar 2009 kl. 17.10
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?

Legg inn av Roger Johan Engvik » 20. september 2007 kl. 21.01

Konstanse Regine Ingebrigtsdatter (Ingebrigtsen) var født i Bø i Vesterålen 2. april 1887. I 1891 flyttet familien fra Vesterålen til Hamre i Selje:

Fisker og far Ingebrigt Petersen, f. 1860 viet i 1879 til
hustru Marit Knutsdatter Gåsland, f. 1859
Sønn Peter (Peder) Karolius Petersen, f. 17.10. 1880
Konstanse Regine, f. 2.4. 1887

I forbindelse med en dåp av "uekte" barn Elfrida Marie Dine Sivertsdatter Bjerkvik i Ålesund i 1911 dukker der opp en Konstanse opp som en av fadderne. Da står hun innført som "gift Konstanse Eltvik".

Jeg har en mistanke om at det er samme person og at hun har giftet seg med en Eltvik fra Selje. Men jeg er ikke i stand til å finne giftermålet og forbindelsen til ulykksalige barnemoren Anette Fredrikke Marie Mikalsen (Karlsen brukte hun også som etternavn noen ganger). Hun var fra Bodin og hele familien der har jeg "i boks".

Men det er litt viktig å forsøke og finne ut hvorfor Konstanse var fadder! Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilken Eltvik hun giftet seg med og når? Hun var ugift hos familien på Selje i 1900.

Roger Engvik

Beate Marina Melleby
Innlegg: 30
Registrert: 17. august 2006 kl. 15.02
Sted: GREÅKER

Re: Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?

Legg inn av Beate Marina Melleby » 6. oktober 2007 kl. 14.24

Hei Roger.

Min oldefars bror Ditlef Eltvik var gift med ei Konstanse Marie Knudsdatter Tagset f. 1887 i Ålesund, Konstanse hadde en bror som het Julius Tagset. Så kanskje det var denne Konstanse som var fadder til Elfrida Marie Dine Sivertsdatter Bjerkvik i Ålesund i 1911.

Jeg finner inge Konstanse Regine i min slektsdatabase. Skal sjekke litt mer.

MVH
Beate

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Innlegg: 743
Registrert: 27. februar 2009 kl. 17.10
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Re: Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?

Legg inn av Roger Johan Engvik » 6. oktober 2007 kl. 15.12

Takk for respons. Det kan hende dette er rette person. Har du mer bakgrunn på Ditlef? Fødsel, fødested og familiebakgrunn?

Det vil være interessant å se om han har en forbindelse til Alette Vilhemine Jakobsdatter Eltvik fra Selje, født 7. juli 1878 i Selje, datter av Jakob Thomas Isaksen Stranden Eltvik og Johanne Olsdatter Stranden.

Mvh Roger

Beate Marina Melleby
Innlegg: 30
Registrert: 17. august 2006 kl. 15.02
Sted: GREÅKER

Re: Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?

Legg inn av Beate Marina Melleby » 6. oktober 2007 kl. 16.30

Hei Igjen.

Hvis du går inn på denne side finner du noen flere navn, blantannet far og bestefar til Ditlef. http://home.online.no/~m-eltvik/eltvikslekt.cfm

Fant heller ikke de navnene heller. Men fant Isach Joensen f. 1731, Jacob Isaachsen f.16.05.1769

Ditelf f. 7 Jul 1890 i Selje gift med Konstanse den. 31 Mai 1908 i Selje.

Har mange navn i min database fra Selje.

MVH Beate

gj08360
Innlegg: 7
Registrert: 29. desember 2008 kl. 17.08
Sted: GREÅKER

Re: Konstanse Regine Eltvik gift i Ålesund?torfinneltvik

Legg inn av gj08360 » 29. desember 2008 kl. 22.57

jeg finner ikke min far på linken din.torfinn eltvik.født 1930.jeg leter etter bilder,historie rundt min fars familie og han selv.

Svar

Gå tilbake til «Selje»