Tollev Olsen Tjønneland

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
gj00487
Innlegg: 95
Registrert: 15. januar 2005 kl. 16.44
Sted: OSLO

Tollev Olsen Tjønneland

Legg inn av gj00487 » 1. mai 2015 kl. 12.16

Hei.
Jeg leter etter Tollev`s foreldre. Han er født 1804, sansynligvis i Jølster(Førde).

Tollev er gift med Johanne Sørensdt. Fluge, født 18 mai 1805 i Jølster (Ålhus).

På FamilySearch står dette oppsettet. Ole Sørensen Tjønneland/Hammer er far til Tollev. Tollev er gift med Johanne Sørensdt. Fluge. Faren til Johanne er Søren Torgersen Fluge.

Jeg har ikke funnet ut noen forbindelse mellom Tollev, faren Ole og moren Anna Tollevsdt. Svidal. I bygdebok 2 for Førde står de oppført slik at Ole og Anna Tollefsdt. driver stedet Ytre Brunene/Tjønneland fra 1808-1844. Deretter overtok Tollev og Johanne fra 1844 til 1853. Linken mellom disse er fraværende i bygdeboka.

Vi har en Ole Sørensen med foreldrene Søren og Marte Hammer og en Ole Sørensen med foreldre Søren Andersen og Dorthe Olsdt.


I vielsen på Jølster for Tollev og Johanne står fedrene oppført som henholdsvis Ole Sørensen Tjønneland og Søren Torgersen Fluge.

Så spørsmålet er, hvem av disse Ole`ne er far til Tollev. Eller har han vært gift 2 ganger?

Håper noen kan hjelpe meg. Tok dette opp på Digitalarkivets forum. Men mulig jeg har forklart meg litt feil.

Hilsen
Terje W.

gj08391
Innlegg: 4450
Registrert: 1. januar 2009 kl. 20.12
Sted: GRINDER

Re: Tollev Olsen Tjønneland

Legg inn av gj08391 » 1. mai 2015 kl. 12.44

Linker liker vi.
Giftemålet til Tollev og Johanne her øverst.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-109

Svar

Gå tilbake til «Jølster»