Søker dåp for Karoline Johnsen født i Indre Holmedal
Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane
Søker dåp for Karoline Johnsen født i Indre Holmedal
Karoline (Johnsen) ble født 28.02.1875 i Indre Holmedal. Jeg finner henne i folketellingen 1885 boende i Bergen som pleiedatter hos Ander Johnsen og Rakel Eikeland. Jeg kan ikke finne dåpen hennes. Regner med at dåpen kan fortelle meg hvem som var foreldrene.
Hilsen
Tor Håkon Moen
Hilsen
Tor Håkon Moen
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Re: Søker dåp for Karoline Johnsen født i Indre Holmedal
Indre Holmedal = Gaular i Sogn & Fjordane.
Ytre Holmedal = Fjaler i Sogn & Fjordane
Men det finnes Holmedal (stedsnavn) i Kvinnherad kommune i Hordaland.
og Askvoll kommune i Sogn og Fjordane.
Hvor har du funnet fødselsdatoen og sted?
Ytre Holmedal = Fjaler i Sogn & Fjordane
Men det finnes Holmedal (stedsnavn) i Kvinnherad kommune i Hordaland.
og Askvoll kommune i Sogn og Fjordane.
Hvor har du funnet fødselsdatoen og sted?
Mvh
Leif B.
Leif B.
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Er dette samme Karoline?
I så tilfellle er hun gift 16 år gml.
Kanskje det står riktige navn på faren hvis man finner vielsen.
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 53459#ovre
I så tilfellle er hun gift 16 år gml.
Kanskje det står riktige navn på faren hvis man finner vielsen.
http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... 53459#ovre
Mvh
Leif B.
Leif B.
Hei.
Karoline ble aldri gift. Hun arbeidet som voksen i Hansa bryggeri. Opplysningene jeg har om henne har jeg hovedsakelig fra Familien der hun bodde. Hun døde i 1965. Det var i folketellingen 1875 jeg fant at hun ikke var ekte datter i huset. Der står det at hun var født i Indre Holmedal prestegjeld. Dette har nok vært en hemmelighet i familien. Jeg har spurt noen av de som kjenner familien godt. De kjennte ikke til dette.
Hilsen
Tor Håkon
Karoline ble aldri gift. Hun arbeidet som voksen i Hansa bryggeri. Opplysningene jeg har om henne har jeg hovedsakelig fra Familien der hun bodde. Hun døde i 1965. Det var i folketellingen 1875 jeg fant at hun ikke var ekte datter i huset. Der står det at hun var født i Indre Holmedal prestegjeld. Dette har nok vært en hemmelighet i familien. Jeg har spurt noen av de som kjenner familien godt. De kjennte ikke til dette.
Hilsen
Tor Håkon
Hei.
Hilsen
Tor Håkon
Hilsen
Tor Håkon
Finnst ei Karoline fødd 28.02.1875 i kyrkjeboka frå Gaular.
Gaular 1860-1881 s. 142 person nr 20 ( har dessverre problem med å få laga ei lenkje)
Mvh
Irene
Gaular 1860-1881 s. 142 person nr 20 ( har dessverre problem med å få laga ei lenkje)
Mvh
Irene
Hei og takk for hjelpen.
Ja jeg tror nok det kan være henne. Jeg ser at faren er bror til kona i familien der Karoline voks opp.
Atter takk for hjelpen. Jeg er ikke kjent i området så jeg så i feil kirkebok.
God helg.
Hilsen
Tor Håkon Moen
Ja jeg tror nok det kan være henne. Jeg ser at faren er bror til kona i familien der Karoline voks opp.
Atter takk for hjelpen. Jeg er ikke kjent i området så jeg så i feil kirkebok.
God helg.
Hilsen
Tor Håkon Moen
- Svehn Ruskelöv
- Sted: Sverige
Hei!
Jeg legger inn lenken for sikkerhetsskyld, "Karoline" nr. 20 i "Gaular" : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-143
Mvh,Svehn.
Jeg legger inn lenken for sikkerhetsskyld, "Karoline" nr. 20 i "Gaular" : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-143
Mvh,Svehn.