Sogndal ca.1786, Militærforlegning med navn Næs eller Næsset

Moderator: MOD_Sogn_og_Fjordane

Svar
gj01613
Innlegg: 1
Registrert: 22. august 2005 kl. 23.10
Sted: STRAUME

Sogndal ca.1786, Militærforlegning med navn Næs eller Næsset

Legg inn av gj01613 » 22. august 2005 kl. 23.31

I Amla (Kaupanger) i Sogndal skal det ha vært en militær forlegning på 1700-tallet.
Lå denne forlegningen på et sted som hette NÆS eller NÆSSET, og hvem var det som var i virksomhet her. Har sett nevnt: kaptein ved De Nationale .............?
Når tid ble denne forlegningen nedlagt? -
og hvem bodde der etter den ble nedlagt?
[u]Hvor i arkivene kan jeg lete, eller få hjelp.[/u]Det ser ut for at en av mine forfedre oppholdt seg der med kone og barn i 1786 og det forundrer meg. Jeg vet ikke mannens yrke, sansynligvis husmann på vei fra Hedmark eller Telemark til Sogn og Fj.

Brukeravatar
Gry Iris Onarheim-Dahlmo
Innlegg: 4728
Registrert: 18. november 2004 kl. 16.52

Re: Sogndal ca.1786, Militærforlegning med navn Næs eller Næ

Legg inn av Gry Iris Onarheim-Dahlmo » 2. november 2005 kl. 21.54

Hei,

Fra Sogndal-hotel.no

"Historikk Compagniet Restaurant
Sogndalsfjøra har ei interessant soge som strandstad. Her var eit frodig folkeliv med handelsverksemder, handverkarar, bakeri, båtplass og militære funksjonar.

Bakken bak hotellet har frå gamalt av hatt namnet Trehestebakken. På 1700-talet låg det ein ekseris-plass for Det Sogndalske Compagni på toppen av bakken.

Det Sogndalske Compagni var ei militær avdeling av det Bergenhusiske Infanteri-Regiment. På Elvebakken, eit lite stykkje nedanfor Trehestebakken, stod Telthuset som fungerte som militært lager for telt, kuler og krut. I 1793 kravde løytnant Peter von Brun, som var bataljonsjef og budde på kompanigarden Nes, at huset måtte renoverast dersom han fortsatt skulle stå til ansvar for "Kongens armatur". Å pusse opp Telthuset ville kosta 60 riksdaler, men dette vart aldri gjort. Telthuset vart rive på byrjinga av 1800-talet, og Det Sogndalske Compagni vart nedlagt. "

Fra NRK.no S&F :

"På 1700-talet vart det skipa militær ekserserplass ved Sogndalsfjøra for Sogndahlske Compagnie, som høyrde under Bergenhusiske Regiment.

Publisert 11.04.2003 09:18. Oppdatert 16.06.2003 09:54.
Ekserserplassen låg på ei flate like ved strandsitjarstaden i Sogndalsfjøra. Den vart lagt ned ein gong på 1800-talet, men staden vert framleis kalla "Plassen".

Garden Nes var sjefsgard for kompanisjefen, og elles budde offiserane i Sogndalsfjøra. "

- Kanskje det finnes info vedr garden Nes ( Næs, Næsset) i ei Bygdebok for distriktet ?
Ser under Genealogiske ressurser her på DIS at det finnes en person som er villig til å gjøre oppslag i Sogndal Bygdebok, kanskje han vet mer om denne forlegningen også ?

Lenke her

Lykke til :)
Vennlig hilsen Gry

Svar

Gå tilbake til «Sogndal»