Burumplads/Burum Lille

Moderator: MOD_Østfold

Svar
gj02834
Innlegg: 7
Registrert: 17. mars 2006 kl. 21.01
Sted: EIDSVOLL

Burumplads/Burum Lille

Legg inn av gj02834 » 23. mars 2006 kl. 22.55

Hei

Er det noen som har noen kjennskap til denne plassen?
Min tippoldefar er født i 1858 i råde, giftet seg med Anna/e, og fikk tre barn, Waldemar, Olaf og Lars.
Min tippoldefar het Villas Larsen, men dette Villas navnet kan nok være skrevet på mange forskjellige måter.

Villas er mystisk, da jeg ikke finner så mye opplysninger om han. Jeg vet at hans bror Gunder Larsen var det vel, tok over Burumplads etter deres far, her har jeg skjøter og litt forskjellig.

Nå slenger jeg bare inn en etterlysning for å finne ut om det er noen som aner noe om dette, eller det kan høres kjent ut.

Jeg har flere detaljerte opplysninger, så si fra hvis det skulle bli nødvendig.

Mvh
Mona Borgemoen

dn18461
Innlegg: 1
Registrert: 28. april 2007 kl. 1.49
Sted: SKJEBERG

Re: Burumplads/Burum Lille

Legg inn av dn18461 » 28. april 2007 kl. 2.00

Hei!

Dersom du ikke allerede har funnet det selv, finner du det du søker i bygdeboken Gårder og slekter i Råde, og videre i bygdeboken Rygge Gårder og slekter bind 1.
Jeg skal forsøke å orientere deg litt ut fra hva jeg har lest i de bøkene.
Hvis vi begynner med din tippoldefar Villads Larsen, født 1860, som i følge boken Gårder og slekter i Råde (side 201), ble grosserer i Kristiania. Gift med Anne Regine Olavesdtr. født 1852 i Saltnes (i Råde). Han hadde flere søsken og en av de het akkurat som du skriver Gunder.
Villads far het Lars Christian Eriksen, født 1823 i Rygge. Han finner du også på side 201 i Gårder og slekter i Råde.
Lars Christians far het Erik Paulsen, han finner du på side 284 i Gårder og slekter i Råde, under (Vold G.nr. 46), Br.nr. 2 Vollebekk.
Du finner han også i Rygge Gårder og slekter bind 1 side 337, under gården Fresjer, (skrives også Fredskjer). Den lå for øvrig der hvor Rygge flyplass ligger i dag.

http://www.familysearch.org/
Her finner du: Villads Larsen | 24 MAR 1860 | Raade Ostfold Norway,
og Lars Christian Eriksen | 1823 | Rygge Ostfold Norway.

Dette er første gang jeg prøver å hjelpe andre, men jeg håper du finner det du trenger.
Neste gang er det nok min tur til å be om hjelp. Lykke til!

Svar

Gå tilbake til «Råde»