Til Amerika og heimatt

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Sveinung Eide
Innlegg: 38
Registrert: 23. august 2007 kl. 18.36
Sted: Sverige

Til Amerika og heimatt

Legg inn av Sveinung Eide » 9. februar 2021 kl. 18.12

Min morfar, Johannes Olsson Stamnesleiren, 1873-1967, reiste i 1891 til Amerika frå Bergen. Eg fann han her som nr 1023 i protokollen:

https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-em20110223700517.jpg

År 1900 var han heimattkomen og finst med i folketeljinga.

008 Johs. Olssøn Leiren - 0044 Stamnæsleiren - 009 - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1900 for 1251 Bruvik herred - Digitalarkivet

Det eg ikkje veit noko om, var kvar i Amerika han var (USA eller Canada?) og kva han gjorde der, og når han kom heimatt, men det har eg ikkje funne opplysningar om. Finst her nokon i forumet som kan hjelpa meg med noko av dette, så skulle eg setja stor pris på det.
 
 
 
 

Brukeravatar
Astrid Mollan
Innlegg: 6437
Registrert: 1. mars 2009 kl. 18.46
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Astrid Mollan » 9. februar 2021 kl. 18.29

https://www.digitalarkivet.no/census/pe ... 6695004595

Det ser ut som om han har vært i North Dakota.
 
Astrid M

Brukeravatar
Astrid Mollan
Innlegg: 6437
Registrert: 1. mars 2009 kl. 18.46
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Astrid Mollan » 9. februar 2021 kl. 18.40

Kanskje han?Name:John O LeirenPetition
Age:25Record Type:Naturalization Petition Birth Date:1873Birth Place:NorwayArrival
Date:Jun 1891Arrival Place:New YorkPetition Date:25 Nov 1898Petition Place:Traill, North Dakota, USAVolume Number:1-5
 
 Årene stemmer ikke helt, men det er vel sannsynlig at det er samme mann? Da var han i North Dakota i 1898. 
 
 
 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Astrid M

Sveinung Eide
Innlegg: 38
Registrert: 23. august 2007 kl. 18.36
Sted: Sverige

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Sveinung Eide » 11. februar 2021 kl. 17.07

Dette var interessant og lærerikt!;  tusen takk!
Dette er nok morfar, ja. Han kan vel gjerne ha kalla seg John (eller blitt registrert som John av Immigration i N.Y.). Då han kom heimatt (i 1900 sp vidt vi veit), var planane hans å reisa tilbake til USA og bli der, men så møtte han mormor Ingeborg, og det vart ikkje noko meir Amerikafart. Kanskje ho ikkje ville reisa? (Og det får vel eg og alle andre etterkomarar vera glad over, for elles hadde me vel vore amerikanar heile bunten. Ein grusom lagnad!Bilde)
Men no har eg litt å ta tak i m.o.t Amerikaopphaldet hans, i Traill, North Dakota. Takk enno ein gong!
 
 

Sveinung Eide
Innlegg: 38
Registrert: 23. august 2007 kl. 18.36
Sted: Sverige

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Sveinung Eide » 14. februar 2021 kl. 14.16

Morfar var ein av 12 sysken, ni av dei nådde vaksen alder. Av desse reiste fem til Nordamerika. og to av dei vart verande der og fekk statsborgarskap i USA og/eller Canada. Dei andre tre reiste heimatt og slo seg ned i heimbygda Stamnes i noverande Vaksdal kommune. Men eg har ikkje funne noko registrering av at dei "innvandra" att til Noreg. Kyrkjeboka har ingenting om dei under "Innflyttede", og i Digitalarkivet finn eg ingenting som heiter "Innvandring". Så no veit eg ikkje kvar eg skal leita. Er det nokon som veit, tru?
 
 

Brukeravatar
Astrid Mollan
Innlegg: 6437
Registrert: 1. mars 2009 kl. 18.46
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Astrid Mollan » 14. februar 2021 kl. 14.59

Rederiet registrerte vel ankomst Norge. Men om det finnes er det ikke skannet. Hvis de reiste om Canada kan innreisende der være skannet og transkribert. Husk at det som er skannet er utført av ancestry.com, familysearch.org osv. Amerikanerne er lite interessert i de som dro hjem. Året for tilbakekomst kan stå på Folketellingen for 1920. Prestene sluttet vel å skrive innflyttede inn i kirkebøkene rundt 1900. Lensmennene kan kanskje ha registrert det, men om dette er oppbevart er usikkert. Forøvrig pleiet jeg å sjekke faddere til søskens barn for å se om de finnes der. 
 
Astrid M

Sveinung Eide
Innlegg: 38
Registrert: 23. august 2007 kl. 18.36
Sted: Sverige

Re: Til Amerika og heimatt

Legg inn av Sveinung Eide » 22. mai 2021 kl. 16.22

Eg fann omsider personsetelen hans frå FT 1920, men der var ingenting notert om Amerikaopphald, så der var inga hjelp å få. 

Svar

Gå tilbake til «Vaksdal»