Datter av Karl Ludvik Edvartsen
Moderator: MOD_Østfold
Datter av Karl Ludvik Edvartsen
Karl Ludvik Edvartsen var min oldefar. Sammen med Petra fikk han 5 barn. Men Petra døde tidlig. I 1927 døde hun. Da tok oldefar inn en "husholderske". De fikk en datter sammen (uægte). Denne ble "gitt" bort.
Jeg leiter etter denne personen. Har fått høre navnet Nelly Charlotte Olsen men veit ikke om dette er "husholdersken" eller om det er hennes datter som het dette.
Karl Ludvik Edvartsen er født i Løken i Høland 13.01.1883. Men den siste ungen han og oldemor fikk før hun døde het Ragnhild Louise og er født 15.09.1922 i Hærland Eidsberg. Da bodde de på Halterikhytta. Så tenker at denne Uægte datter er født i Eidsberg.
Har tittet i kirkebøkene i Eidsberg etter 1927 over fødte jenter med Karl Ludvik Edvartsen som far.
Noen som vet noe om denne damen? Eller tips.
Jeg leiter etter denne personen. Har fått høre navnet Nelly Charlotte Olsen men veit ikke om dette er "husholdersken" eller om det er hennes datter som het dette.
Karl Ludvik Edvartsen er født i Løken i Høland 13.01.1883. Men den siste ungen han og oldemor fikk før hun døde het Ragnhild Louise og er født 15.09.1922 i Hærland Eidsberg. Da bodde de på Halterikhytta. Så tenker at denne Uægte datter er født i Eidsberg.
Har tittet i kirkebøkene i Eidsberg etter 1927 over fødte jenter med Karl Ludvik Edvartsen som far.
Noen som vet noe om denne damen? Eller tips.
Sist redigert av dn25186 den 27. september 2010 kl. 21.43, redigert 1 gang totalt.
Re: Datter av Karl Ludvik Edvartsen
Hei Janca
Hvem er Karl Ludvik..........?
Hilsen Annette

Hvem er Karl Ludvik..........?
Hilsen Annette
Karl Ludvik Edvartsen er min oldefar. 

-
- Sted: MYSEN
Nelly Charlotte Olsen var barnets mor. Datteren lever fortsatt. Derfor legger jeg ikke ut navnet her. Prøver å sende en PM med flere opplysninger.
Hilsen
Øivind
Hilsen
Øivind
-
- Sted: MYSEN
Jeg fikk ikke til å sende deg en PM. Har du en mailadresse jeg kan kontakte deg på?
Hilsen
Øivind
Hilsen
Øivind
Mailadressen min er: [email protected]
Da har jeg fått info om min bestemors halv søster på mail. Tusen takk for det
Men skulle gjerne fått tak i noe info om Klara Pauline f,15.02.1920 Hærland. Har funnet dåp/fødsel i kirkeboka over Hærland men lurer på om hun kanskje døde tidlig siden bestemor aldri har nevnt henne ennå hun er helsøster. Hun er datter av Karl Ludvik Edvartsen og Petra Granerud.
Tar gjerne imot tips hjelp.

Men skulle gjerne fått tak i noe info om Klara Pauline f,15.02.1920 Hærland. Har funnet dåp/fødsel i kirkeboka over Hærland men lurer på om hun kanskje døde tidlig siden bestemor aldri har nevnt henne ennå hun er helsøster. Hun er datter av Karl Ludvik Edvartsen og Petra Granerud.
Tar gjerne imot tips hjelp.
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Under Gravminner i Norge ligger en Klara Erstad f. 15.02.1920 begravet i Oslo. Død 1965.
Kanskje noe å sjekke ut ?
Kanskje noe å sjekke ut ?
Tusen takk, da skal jeg sjekke det