Når døde Helene Rasmusdatter(B 23)

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Else Marie Fjeld
Sted: OSLO

Når døde Helene Rasmusdatter(B 23)

Legg inn av Else Marie Fjeld » 6. oktober 2008 kl. 20.56

Hei på dere

Har tidligere spurt om disse persjonene og har funnet Christian Gulbrandsen`s død, han døde 23.12.1868 i Eidsberg, da er han husmann.

Kan ikke finne Helene Rasmussen`s død noen steder heller, jeg hvet at datteren Petrea er konfirmert i Eidsberg 20.10.1878 og at Josephine er konfirmert i Askim 1.10.1882. Alle barna er født i Eidsberg og alle de andre er konfirmerte der også.

Tror ikke at det er noen barn imellom disse to jeg nevner her..

Fint om noen kan hjelpe til.

Med hilen
E M Fjeld
Sist redigert av Else Marie Fjeld den 7. februar 2010 kl. 16.49, redigert 1 gang totalt.

Øivind Vidar Larsen
Sted: MYSEN

Re: Når døde Helene Rasmusdatter

Legg inn av Øivind Vidar Larsen » 7. oktober 2008 kl. 11.08

Jeg tror det kan være lurt å finne ut hvor det blir av hennes barn. I gårdshistorien for Eidsberg står det at Helene drev Gulbergplass ca. 10 år etter at mannen døde.

De to yngste døtrene er gift og bosatt i Askim (se FT 1900).
Petra er gift med Jordan Danielsen, og Josefine er gift med Thorvald Kristiansen (senere skal han ha kalt seg Holter):

Regine bor i 1900 i Østre Aker og er gift der.

Gina flyttet flyttet til Østre Aker ca. 1875, men fikk attest av presten i Eidsberg 14.10. 1882, muligens i forbindelse med at hun skal gifte seg.

Jeg har ikke sjekket hvor det blir av de andre barna.

Siden Helene ble enke tidlig og forlater Gullbergplass i slutten av 1870-årene, er det grunn til å anta at hun bodde sammen med noen i familien på sine gamle dager. Jeg ville startet med å lete etter hennes dødsfall der hvor barna bodde.

mvh Øivind

Else Marie Fjeld
Sted: OSLO

Re: Når døde Helene Rasmusdatter

Legg inn av Else Marie Fjeld » 7. oktober 2008 kl. 21.02

Hei Øyvind

Mange takk for opplysningene.

Takk for tipset også, skal se nermere på barnas bosteder.

Med hilsen
E M Fjeld

Svar

Gå tilbake til «Eidsberg»