Etterkommere etter Ole Anton Gustavsen og Alma Abelsen

Moderator: MOD_Østfold

Svar
May Britt Odden
Innlegg: 606
Registrert: 17. april 2012 kl. 19.33
Sted: HØNEFOSS
Kontakt:

Etterkommere etter Ole Anton Gustavsen og Alma Abelsen

Legg inn av May Britt Odden » 16. september 2007 kl. 17.34

Hei

Jeg er på leting etter familie av min svigerinne i Canada. Hun er født Abelsen, og hennes bestefar kom fra Norge. Hans navn var Fredik Abelsen, og han var bror av Alma Abelsen.

De var bosatt i Eidsberg, men familien kom fra Sverige.

Nå har jeg fått god hjelp inne på dette forumet, og har fått navn på noen av etterkommerene etter Ole Anton og Alma. Det jeg er spent på, er om det er noen nålevende personer som er etterkommere etter disse to, eventuelt på annen måte kan være i familie med dem.

Familien kjøpte i 1908 gården Søndre Myrvang i Askim - gårdsnr. 52 (Henstad), b.nr. 27. Gården ble i 1939 - 1965 utparsellert til villatomter.

Barn av Ole Anton og Alma:
William
Olaf
Dagny - gift Gromholt
Alfhild - gift Fossum
Erling

Jeg har skrevet fornavn her, samt etternavnet til jentenes ektefelle. Jeg har ektefellenes fornavn her også, samt at jeg har fødselsdato på barna, men på grunn av at dette ikke er så veldig gammel informasjon, vil jeg ikke legge ut alt her i dette forumet.

Ole Anton Gustavsen kalles også for Andersen og Myrvang, noen ganger Ole Anton, andre ganger bare Anton.

Ting tyder også på at Ole Anton og Alma's barn brukte navnet Myrvang (brukt ved flere av knofirmasjonene).

Faddere til noen av barne er oppgitt å være Albert Abelsen, Trippestad i Askim (senere Odalen i Askim) og Fredrik Abelsen, Trippestad i Askim, senere Løkenbråten i Askim. Jeg vet at dette er Alma's brødre. Fredrik Abelsen, som står oppført som fadder, er da altså min svigerinnes bestefar. Han utvandret til Minnesota i 1908, og bosatte seg siden i Canada.

Takknemlig for tilbakemeldinger ;o) Bruk gjerne min mailadresse mbriodde@online.no dersom du ikke ønsker å dele informasjonen her på forumet.

Jeg er kun gjestebruker, og har derfor ikke tilgang til å lese personlige meldinger (har forsøkt den muligheten tidligere).

Mvh
May B. Odden

May Britt Odden
Innlegg: 606
Registrert: 17. april 2012 kl. 19.33
Sted: HØNEFOSS
Kontakt:

Re: Etterkommere etter Ole Anton Gustavsen og Alma Abelsen

Legg inn av May Britt Odden » 22. september 2007 kl. 22.38

Jeg har nå kommet i kontakt med familien jeg søkte etter - Tusen takk til de som har hjulpet meg gjennom privat mail til meg, og svar jeg har fått som ligger under Eidsberg kommune.

Mvh
May B. Odden

Svar

Gå tilbake til «Askim»