anna maria meyer

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Geir Moen
Sted: BRUMUNDDAL

anna maria meyer

Legg inn av Geir Moen » 24. februar 2022 kl. 14.33

Hei. Lurer på om Anna Maria Hansdatter Meyer (g.m. Peder Bang), som fikk sin datter Cathrine døpt i 1715 i Bergen, om hun er datter til Hans Meyer som kom fra Bremen til Bergen? Det jeg vet er at Hans Meyer hadde en sønn -  Jens Hansen Meyer født 1683. Han ble g.m. Bente Magnus. Bente Magnus dukker opp som en av fadderne i dåpen sammen med ei Kirsten Hansdatter Meyer. Denne Kirsten lurer jeg også på om er søster av Anna Maria Hansdatter Meyer. Noen som har kommentarer til dette?

Mvh. Geir Moen.

Geir Moen

Re: anna maria meyer

Legg inn av Geir Moen » 26. februar 2022 kl. 11.27

Hei. Fant svaret på mitt eget spørsmål da jeg kom over ett kort resyme av skifte etter Hans Jensen Meyers kone - Catarine Borcheding 9.9.1731. Der er deres barn oppført. Deres barn var : Jens Hansen Meyer f. ca. 1783, han oppført som myndig i 1731, samt broren Jan, også myndig. Så er det Anne Maria gift med Peder Bang, så er det Kirsten Meyer, gift med Hans Brandt, så er det Cathrine Meyer f. 1706, g.1 g.m. Anders Lerøy, g.2.g.m. Anders Tyrholm. Disse to giftermålene er påført senere av andre. Til slutt (Ane) Maria 32 år(født 1699) med broren Jens som formynder. I skiftet har noen skrevet en parentes rund Ane. Mulig det er en feilskriving av avskriften av skiftet. 

Mvh. Geir Moen

Geir Moen

Re: anna maria meyer

Legg inn av Geir Moen » 26. februar 2022 kl. 11.31

Hei. Fant svaret på mitt eget spørsmål da jeg kom over ett kort resyme av skifte etter Hans Jensen Meyers kone - Catarine Borcheding 9.6.1731. Der er deres barn oppført. Deres barn var : Jens Hansen Meyer f. ca. 1783, han oppført som myndig i 1731, samt broren Jan, også myndig. Så er det Anne Maria gift med Peder Bang, så er det Kirsten Meyer, gift med Hans Brandt, så er det Cathrine Meyer f. 1706, g.1 g.m. Anders Lerøy, g.2.g.m. Anders Tyrholm. Disse to giftermålene er påført senere av andre. Til slutt (Ane) Maria 32 år(født 1699) med broren Jens som formynder. I skiftet har noen skrevet en parentes rund Ane. Mulig det er en feilskriving av avskriften av skiftet. 

Mvh. Geir Moen
  NB. Skiftet var 9.6.1731

Svar

Gå tilbake til «Bergen»